Bèta testers gevraagd! (tag-overflow?)

Inmiddels begin ik door te krijgen hoe ik dat soort combinaties te lijf kan gaan, dus ik ben ermee aan het werk!

Staat op mijn lijstje…

Voor de popup wordt het close knopje niet gevonden (http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/mzfiets/css/img/close.gif Failed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found)).
Klikken rechtsboven werkt wel, maar je kunt nu eigenlijk niet zien waar je moet klikken.

De bicycle rental doet het niet voor nodes. Denk dat je eigenlijk alle tags zou moeten supporten voor node/way/relation, anders blijf je dingen missen.

Klopt, dat was een van de raadsels waar ik nog tegenaan liep. Het zou nu moeten werken…

Ik ben inderdaad bezig om die dingen allemaal aan te passen. Vraag me af of die relation echt zinvol is? In hoeverre kan een fietsverhuurder onderdeel zijn van een relation?

Het probleem bij de geldautomaten/banken is, dat er wordt aangeraden om bij banken die een geldautomaat hebben, deze ook afzonderlijk als een node te taggen.
Maar ja, dat is dan weer een van de onvolkomenheden van het hele taggingsysteem: niets hoeft, of wordt gecontroleerd.

Ik heb het nu zo gedaan dat ik zowel naar ATM én BANK kijk. En dan ga ik er maar vanuit dat bij een bank vrijwel altijd ook een geldautomaat staat.
Bovendien lost het probleem zich feitelijk vanzelf op als binnenkort alle banken hun kantoren sluiten en er uitsluitend nog geldautomaten staan.

De fietsenverhuurder (waarschijnlijk) niet, maar de shop=mall of amenity=school zou best wel eens een multipoly kunnen zijn van meerdere panden. Het lijkt mij overzichtelijker om alles hetzelfde te doen ipv selectief obv “het zal wel niet gebruikt zijn”. Mijn ervaring is dat er altijd uitzonderingen zijn op de “gangbare manier” van (in dit geval) taggen en door altijd alles mee te nemen heb je tenminste altijd een compleet overzicht.

Tsja, en dat is nou ook niet altijd het geval. In Den Haag bij de Bank Nederlandse Gemeenten was altijd een geldautomaat, totdat deze enkele jaren geleden is weggehaald en ik op zoek moest naar een andere geld automaat om de Malieveld parkeergarage contant te voldoen aangezien het plastic geld het weer eens niet deed daar.
Heb 'm gelijk maar even toegevoegd en atm=no erop gezet.

Misschien kan ik dat nog in de test opnemen en banken die dat er expliciet bij hebben staan weer uit het resultaat halen.
Maar het hoofdprobleem is natuurlijk een onvolledigheid in de tagging.
Ik kan er natuurlijk wel voor kiezen om Banken én ATM afzonderlijk weer te geven.

Dat had ik inmiddels ook al overwogen, het is ook niet veel extra codewerk. Dus vanaf nu is dat de norm.

Marc, handig kaartje! Zou je fuel en restaurant willen toevoegen?

eh, mag sport=cycling erbij …? dank.

Ik wil je niet ontmoedigen maar ken je deze al Marc: http://osm.dumoulin63.net/xapiviewer/

Bèta 0.005 bevat alle hierboven gedane verzoeken en correcties.
Blijf testen!

Mooi in elkaar gezet, maar ik raakte vooral ontmoedigd door wat daar niet mee kan eerlijk gezegd!
En als er veel meer mee kan dan ik zie, dan is dat goed verborgen.
Zo te zien een beperkt aantal (5) - vooraf gedefinieerde verzoeken - en als je zelf wat anders wil, moet je alsnog gaan zitten typen en een bijpassend icoontje zoeken.
Of zie ik iets over het hoofd?

Als ik toch zelf moet gaan typen, dan gebruik ik veel liever de gewone overpass turbo.

en ken je deze ? http://www.flosm.de/en/POI-map.html

Ja, die kende ik wel. Maar ik blijf gewoon doorgaan hoor! :laughing: :laughing:

:thumb up:

Bèta 0.007 is nu beschikbaar.

Belangrijkste wijzigingen:

  1. Met name de rubriek Shop is gegroeid
  2. Als startlayer gebruik ik nu MapQuest

Dat laatste vooral omdat dan het contrast met de diverse ingeschakelde tags beter is. En je kunt zelf snel omschakelen als het niet bevalt.

In de meeste gevallen mag het nu niet meer uitmaken of een tag op het gebouw of op een node staat. Onregelmatigheden graag melden.
Bij Banken en ATM test ik nu op de aanwezigheid van een geldautomaat. Een bankgebouw zonder geldautomaat zou niet tevoorschijn mogen komen. Graag testen.

Ik zelf gebruik deze tool nu vooral om te zien of in mijn directe omgeving de dingen getagd zijn zoals dat zou moeten. Ik zie bv. dat in Vught nog veel valt te doen…
Nou ja, je bent in ieder geval van de straat…

Marc,

Dit wordt echt heel goed…
edoch… Fastfood Family (op gebouw) en eetcafe De Ster (op node) doen het niet.

http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/mzfiets/?map=amenity&zoom=17&lat=51.78624&lon=4.67655&layers=0B0000TTTTTTTFFTTTTTTTTTT
Nog even puzzelen? :slight_smile:

Fastfood doet het nu wel, maar waar staat De Ster? Op dat adres (P.A. de Kokplein 165) zie ik helemaal geen node.
Kun je me die even sturen?

Edit:
Niet meer nodig. Ik heb hem al. Maar daar staat de tag=restaurant op en die heb ik nog niet opgenomen.
Morgen wel!

Bèta 0.008 is online.

(En ja, ik weet het: die slager kun je ook nog niet vinden :smiley: )