JOSM werking

Hi ik heb een probleem met JOSM het programma plaatst de knoppen buiten het scherm, ik zie ze verdwijnen in de rechter bovenhoek en ben veel te laat om dat te stoppen. Het werkt wel maar de minimaliserings knop is weg en slechts de regel met bestand ed is aanwezig.

Met welk systeem werk je?

Op Windows, en de meeste Linux-systemen, kan je met windowsknop+pijltje omhoog je scherm maximaliseren, waardoor het scherm van JOSM precies in je scherm past.

Hi IIVQ, Acer 4 jaar Windows 7, en het scherm loopt aan de onder en rechterkant door. Het lijkt mij daarom toch geen JOSM probleem, maar herstellen heeft niet gewerkt. Nu denk ik nog een JOSM er af te gooien, maar tis proberen.
De sleutel code die je gaf is dat de pijltjes toets met het Windows knopje ? Dan verandert er weinig slechts in de bovenregel tussen de JOSM commandoos verspringt het.
Het is mogelijk een vergroting (150 %) waar alleen JOSM last van heeft, P2 blijft netjes binnen beeld, of ik moet ergens anders last van hebben.

Je kunt proberen om je cache files weg te gooien, of (tijdelijk) te verplaatsen naar een andere map.

C:\Users{gebruikersnaam}\AppData\Roaming\JOSM\cache

Ook zou je (maar dan verlies je alle instellingen van JOSM) de preferences.xml kunnen verwijderen. Natuurlijk kun je deze ook evt. even verplaatsen naar een andere map.
Dan begint JOSM weer met zijn begin instellingen.

F11 al geprobeerd?
Indien titelbalk aanwezig maar geen sluit- of maximaliseringsknoppen: dubbelklikken op titelbalk.

Guy

Hi, bedankt :), voorlopig staat ie stil tot het weekend :(. Dit is een zus of broer 5736 zonder al de instellingen die het werken zo leuk maken. Maar goed dan heb ik vrijdag weer een buitendag zonder regen :wink:

Hi Guy123, F11 deed het, bedankt. Ik had ook het een en ander uitgezet, dodelijk zonder inzicht.