Lijst met laatst aangemaakt kaart opmerkingen

Via een google zoekopdracht kwam ik achter een website die statistieken genereerd van de opmerkingen die op de osm kaart geplaatst worden.
http://resultmaps.neis-one.org/osm-notes-country-feed?c=Netherlands&a=opened

Je kunt nu ‘direct’ reageren op een opmerking die iemand gemaakt heeft. Men heeft dan nog direct de informatie beschikbaar die je mogelijk nodig hebt.
Doe er je voordeel mee.

Die link geeft bij mij een pagina met XML opmaak.
Bedoel je dit:

http://resultmaps.neis-one.org/osm-notes-country?c=Netherlands

Beste Stevebeer, op de BAG forum lijst kon je zien dat er na de import, dit jaar, gewerkt wordt aan een update schema. OSM is actueel voor wegen ed, maar voor panden is de BAG een betrouwbare en goede bron even geduld svp. Of meld je op het BAG forum aan als updater dan kan het mogelijk sneller.

Het lijkt er op dat ik onduidelijk was in mijn eerste post.
Ik doel absoluut niet op de BAG of de import ervan.

Indien algemene gebruikers (ook niet mappers) via de algemene site osm.org of via apps opmerkingen plaatsen op de osm kaart, dan worden deze zichtbaar met een druppel. Daar staat dan de opmerking bij.
Dit kan over fietspaden, wandelroutes, PIO’s etc. gaan. Alles wat er maar op de kaart staat.
Eens in de zoveel tijd kijk ik wat rond op de kaart of ik iets van die fouten kan herleiden en repareren.
Je ziet er dan vaak een lange tijd bij staan, soms wel 7 maanden geleden aangemaakt.

Ik was naar een mogelijkheid op zoek om een overzicht in de lijst met opmerkingen te krijgen. Zodat ik op een vers aangemaakte opmerking kon reageren. De persoon die de opmerking heeft aangemaakt, heeft dat dan nog vers in het geheugen.
Zo’n overzicht is dus op de website die ik aangaf. (welliswaar verbeterd door Marc Zoutendijk)
Als je boven in op “Feeds for the latest opened” klikt komt de laatst aangemaakte opmerking bovenaan te staan.

Hopelijk is mijn bericht nu wat duidelijker :wink:

Voor mij was je bericht helemaal duidelijk, voor Hendrikklaas klaarblijkelijk niet. Ik kon eerlijk gezegd ook niet volgen waar hij het over had :slight_smile:
Hendrikklaas, je moet misschien even dit lezen!

Maar dan:

De link die jij geeft (en die ook bereikbaar is vanaf de door mij gegeven link), levert bij mij nog steeds een onbruikbare pagina op met XML code.

Kan een van de andere lezers van deze rubriek even laten weten wat zij te zien krijgen?

Ik doe nog een poging om de pagina te linken:
http://resultmaps.neis-one.org/osm-notes-country?c=Netherlands

Aangezien dat ik mijn computer opnieuw heb ingericht, kan ik nog geen schermprintje maken.

Stats about added OpenStreetMap Notes (“Add a Note”-Feature) for Netherlands

Number of Notes: 4805 (max ID: 271875 / latest Note Edit: 2014-11-17 16:45:28 UTC)
Number of Open Notes: 1210 (25.18%)
Number of Closed Notes: 3595 (74.82%)

Feeds for the latest opened, commented, closed or overall Notes of Netherlands
Note-Actions per User/Contributor in Netherlands

Rank Username Overall Opened Commented Closed Reopened Latest Note ▾
1 hsimpson 1 1 0 0 0 2014-11-17 16:45
2 Jan Westerhof 583 232 58 281 12 2014-11-17 16:25
3 stevebeer 15 1 5 9 0 2014-11-17 15:48
4 A&W 4 0 0 2 2 2014-11-17 14:32
5 anonymous 2877 2556 321 0 0 2014-11-17 14:30
6 nilodo 1 0 0 1 0 2014-11-16 17:17
7 Hendrikklaas 16 1 0 13 2 2014-11-16 15:24
8 SimonvdP 3 2 0 1 0 2014-11-15 04:07
9 Leutingewolde 6 1 0 3 2 2014-11-14 18:56
10 eggie 581 41 127 383 30 2014-11-13 20:04

De laatst aangemaakte notes zijn hierboven weergegeven, dubbelklik op de datum kolom resulteert hierin.
De lijst is 643 users lang, en de oudste note:

643 rurseekatze 1 0 0 1 0 2013-04-24 14:19

Je hebt dus een map nodig met note layer en een date slide, die je op de laatste week kan schuiven.

De map heb je nodig, het punt, of het bij jouw in de omgeving is.

Ik heb hier wel de screenshots:
Omwille van de leesbaarheid heb ik mijn commentaar even als “code” afgebeeld.

Dit is wat ik zie als ik de link gebruik die ikzelf al had staan en die ook commodoortje geeft:

-------------------- [ PLAATJE 1 ]--------------------------------------

[b]Ik heb rood omcirkeld de link die ik daarna aanklik, en die brengt me bij de hieronder zichtbare pagina.[/b]
En wat ik daar mee aan moet vangen weet ik ook niet.

--------------------- [ PLAATJE 2 ]---------------------------------------

Hierbij een screenshot zoals het wel zou werken:
https://www.dropbox.com/s/kzvspmshiadwguk/screenshot-posts.jpg?dl=0

Het lijkt op een RSS-feed.
Ik gebruik zelf firefox browser.

Hopelijk helpt je dat op weg :wink:

Jazeker. Ik had ook al contact gezocht met Pascal Neis zelf.
Mijn RSS reader kon er niet mee overweg. Inmiddels een andere geïnstalleerd.
Werkt nu naar behoren.

Hi Stevebeer en Marc

Klopt ik kan het zelf niet matchen. Maar ben wel in de lagen gedoken weer een nieuw hoekje van OSM :confused:

Goed zo. We zitten weer op dezelfde golflengte :smiley:
Terug naar het begin.

Wel handig toch, dat we aan de hand van zo’n overzicht direct op nieuwe Notes (opmerkingen) kunnen inspringen?

Dat vind ik inderdaad ook!

Misschien is het een tip om in JOSM de “notes” plugin te installeren.
Hier staat dan wel geen datum van aanmaak bij, maar je kunt wel zien in het gedownloade stuk of er notes zijn aangemaakt.

Zo leren we iedere dag wat bij… :slight_smile:

Op deze locatie staat een aangemaakte note:
https://www.openstreetmap.org/#map=20/52.205379/6.197255

Wat is deze stippel? 
zie ook veerweg en kerkstraat... 
Hans

In eerste instantie wist ik niet wat de melder bedoelde, later zag ik op de ook aangegeven veerweg en kerkstraat een stippel staan.
Hij doelde op de stippelijn op de weg.
Dieper gekeken bleek de tag “acces=destination” op deze weg te staan, dit veroorzaakt de stippelijn. (07.08.12 aangebracht)
Deze weg zal met een verkeersbord aangeduid zijn met bestemmingsverkeer.

De plugin “notes” in JOSM is wel heel makkelijk om zaken in de note toe te voegen, en aan te passen.
Het is een soort layer, waar nieuwe notes gemaakt kunnen worden. Ook kunnen notes worden gemuteerd.

Even inhakend op access=destination, op een op het oog openbare weg, dan gaat er bij mij een belletje rinkelen, is dat zo? Want access= is er voor alle vormen ook voetganger, dan denk ik gauw dat klopt niet.

Even spieken, fotodatum aug 4014 zo te zien niet correct.
Daar moet dus nog iemand langs, :wink:

Hier ook access destination , maar fietsers en ook brommers mogen er langs, om het hek is een cycleway getekend, wat geen cycleway is maar een path.
Een note zou hier op zijn plaats zijn.

Hi Allroads, waarom Lambertus niet gevraagd het is zijn ruim 2 jaar oude werk ? En in die tijd kan een gesloten verklaring ook worden ingetrokken.

Waarom niet /wel, kwam hier te sprake en als iemand daar toch gaat kijken kan hij misschien ook “hier” even kijken.

2 jaar geleden, alles kan verandert zijn, nieuwe survey noodzakelijk, het ging om de access=destination tag, dan zou je op dat kleine stukje weg bij een destination moeten zijn, ook de fietser.

Kortom access=destination is “een vreemde eend” tag, gauw gezet, maar vaak niet voor iedereen van toepassing. bv. voetganger,… Dan foutief.