fietsstuurhouder

ga op zoek naar iets mijn htc op fietstuur te monteren. Ik kom twee merken tegen, Richter en haicom, bv:

http://www.pdashop.nl/product/61699/haicom-bike-holder-htc-touch-diamond-hi-021.html

Iemand pos/neg ervaringen met deze, alternatieven?

Dat zoek ik ook. Echter de houder in jouw link is niet geschikt voor de Touch Pro. Door het uitschuifbare toetsenbord is hij dikker. Ik moet voor deze gaan: http://www.pdashop.nl/product/48172/54045/3353/adapt-universal-bike-holder.html. Die ene review die erop staat is echter niet onverdeeld enthousiast. Een gokkie dus. Hij is tevens eventjes niet in voorraad, maar zodra hij dat is, ga ik het proberen. In de tussentijd komt er misschien nog een andere op de markt, want momenteel kan ik alleen deze vinden.

Ik denk dat ik me op langere termijn toch meer zorgen zou maken over de trillingen die je op die manier doorgeeft aan je PDA.

Ook zijn er weleens straten waarvan ik denk “ik steek die pda maar even op zak”. :slight_smile:

Is er niet iets met een geveerd platform?

Deze zou moeten dempen:

http://www.softplate.nl/

Heeft iemand deze?

En…ik heb hem. Het geheel zit met rubber op het stuur. De basisplaat waar je device op ligt is ook rubber, dus geen gerammel, zelfs niet op klinkertjes van het slechtste soort. Echter…zoals gewoonlijk schuif je de houder op de stuurmount, maar in dit geval is het maar 1 verbinding, terwijl de vorige er twee had, en op die hele beroerde klinkertjes in Muiden gebeurde het ondenkbare: mijn HTC Touch Pro schoot los samen met de houder en ratelde op de keien :frowning:

Nou moet je respect hebben voor de robuustheid van de huidige smartphones, want hij doet het nog!! :slight_smile: Alleen op een hoek is de verf eraf en het toetsenbord heeft, alleen in gesloten toestand, een beetje meer speling.

Men zou op die schuifverbinding eigenlijk een lock moeten plaatsen, dus een knopje indrukken als je hem eraf wilt halen. Ik zal nu zelf iets gaan fabriceren om dit in de toekomst te voorkomen.

Mijn Garmin is uitgevoerd met een draaglus. Daarmee borg ik de Garmin altijd als ik hem op de fiets plaats. Ik heb het (gelukkig) nog nooit nodig gehad.
Hugo

Inmiddels heb ik twee gaatjes geboord in de basisplaat en met een ijzerdraadje kan ik hem nu zekeren. Dat gedoe heb ik er wel voor over omdat het verder een ideaal ding is.

Ik heb mijn gps (garmin vista) aan twee banden hangen die tussen het lig stuur zitten. Dit veert iets waardoor de trillingen een beetje gedempt binnen komen. En ja, ik zeker het apperaat altijd met de draaglus om de stuurstang, heb dit op de harde manier geleerd… (1.5 Km bospad af moeten zoeken tot ik het apperaat weer terug vond…)

Zo had ik in 2006 eens, op een fietstocht naar Deventer, mijn HP iPaq 4700HX + GPS muis aan mijn ligstuur gebonden zodat tomtom mij kon begeleiden:

Het ging verrassend goed en betrouwbaar. Enige angst die ik had was wanneer ik langs tuinsproeiende mensen moest of jongens die met water aan het spelen waren…die angst heb ik nog steeds trouwens; stel je voor dat ze denken je een plezier te doen met een verkoelende douche… :roll_eyes:

Condooms zijn niet nuttig alleen voor dat ene bekende doel, weet je? :slight_smile:

Maar een of ander plastic zakje zal dan ook wonderen doen voor je plaatsvervangende watervrees.

Weer wat geleerd…:D:D.

Doe ik al bij regen, maar omdat ik ook nog wat wil zien op het scherm - alhoewel dat in hoog zomer op een HTC een regelrechte ramp is ivm reflectie - doe ik dat niet met droog weer.

Dit kwam ik vandaag tegen, wil ik toch even noemen:

“Model Magic” is een soort klei, maar wordt na het drogen rubberachtig. Hiermee kun je dus een houder op maat maken. Doordat het rubberachtig is, is het ook schokbestendig: http://www.appliedpda.com/blog/show/43

Het enige probleem zal zijn om die “Model Magic” ergens in europa te kopen… :frowning:

Ik denk dat er wel zoiets vergelijkbaars is in model bouw winkels. Ik heb zelf wel een giet latex gekocht maar er zijn ook andere giet rubber achtige substanties tekoop. Dit wordt meestal gebruikt om een mal van een bestaand object te maken en daarna me giet hars het object x maal te kunnen reproduceren.
Je moet dan wel een bakje maken in de vorm die je hebben wil waarin je het giet rubber in kan doen.

Test gelezen in mtb-blad, test staat ook op http://www.softplate.nl

Ik heb twee oplossingen geimproviseerd:

  • Voor mijn Garmin eTrex Venture: een oude fietsbel van de bel ontdaan en in plaats daarvan het kleinst verkrijgbare tupperware-achtig bakje gemonteerd. De Garmin klemt prachtig in op de diagonaal, en de opstelling vangt ook de ergste schokken op. Totale kosten: 0,25 euro voor het bakje bij een kringloopzaak, en een kapotte bel uit de rommelbak. Ideaal, want het deksel kan erop in regenachtig weer. Enige nadeel is dat het er niet uitziet :slight_smile:

  • Voor mijn Ahead AD-350+: een polyester cameratasje gekocht bij de Blokker voor 2 euro (zo’n klein zwart ding met klittebandflap), en die met twee stevige tie-wraps aan het stuur gemonteerd. Dempt praktisch alles, want de Ahead is van zichzelf al erg licht. Voldoet prima, en niet zo lelijk als de Tupperware-oplossing.

Foto?