Webkaartje met Fietstags

Omdat ik de kleurtjes van de bedieningelementen had aangepast. i.p.v. blauw standaard.
Had ik de openlayers.js en aanverwante zaken lokaal gezet, en daar stond in openlayers/theme/default/img/close.gif, die je te zien kreeg in de popup
de aangeroepen originele style (style.css) stond in de map default.
is niet zozeer het aanpassen originele style, maar de plaats van de style t.o.v. de overige mappen en dus verwijzing naar close.gif

@Noordfiets opent hij wel goed als ik lokaal unpack en index.html open
dan staat de layerswitcherlayers, links en dus niet goed.


<link rel="stylesheet" href="../api/theme/default/style.css" type="text/css"> <!-- basis OL stylesheet == default theme -->

haal ik de …/ weg dan doet hij het goed lokaal op pc


<link rel="stylesheet" href="api/theme/default/style.css" type="text/css"> <!-- basis OL stylesheet == default theme -->

daar worstelde ik ook mee en zonder …/weg was het over, op dat test siteje va mij

Van de webbeheerder kreeg ik een bericht dat ~ligfietser site op mijndev mogelijk gehackt is en geblokkeerd wordt als ik er niets aan doe.
Geen idee wat er aan de hand is, de BTM map heb ik maar geplaatst op dit adres voor het geval mijn account wordt opgeheven. :frowning:

Gehackt, houd dat in dat er data verandert is/aangepast. Bijvoorbeeld in file openlayers.js
Denk ik te simpel,
Als je dan “alles” er af gooit, verwijdert.
En de reservebestanden (pc backup), er weer opnieuw opzet, en in de tussentijd je wachtwoord verandert is het dan opgelost.

Als het jouw kan overkomen, waarom de andere niet met mijndev.

Gehackt is de verkeerde term sorry, volgens Norton betreft het een Malicious Site, maar die zit er wel vaker naast.
Heb nog een aantal scans erop losgelaten (virustotal, urlquery) maar die troffen geen malware aan. Zal wel een false positive melding zijn geweest.

Why wood is listed as unpaved on http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bicycle_tags_map#Surface_tags ? I would expect at least semi-paved.

Or maybe it is just a regional thing, in Poland wood as surface appears only on wooden bridges. Maybe in Netherlands wood as surface implies much lower quality.

Yes, think of paths with wood chips

I started topic on tagging mailing list to resolve this ambiguous tagging, comments are welcomed.

The consensus was that surface=woodchips should be used for things with woodchip surface.

Hi Mateusz, I dont consider a path with surface=woodchips as paved, try using the path with highheels, a wheelchair or buggy’s (childrens). Most operators use them on a path to mark the track and prevent growth of weeds.

Thanks Mateusz for clearing this. I think Ligfietser will change the map as soon as he gets back from his cycling trip.

Cheers
PeeWee32

Het verschil tussen unpaved en semi-paved is slecht te zien.
http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=surface&zoom=19&lat=52.02885&lon=5.7924&layers=B00000FFFFFFFFFFFFTTTTTFF

Allroads,
De gedachte achter deze kaart is dat je óók de highways=* aanvinkt, dan zijn ze beter te zien.

Mateusz,
I have changed surface=wood for woodchips for unpaved roads, thanks for the input.

Van die kant bekeken is het duidelijk.

Ligfietser en anderen die het aangaat:

Ik heb de organisatie van de bestanden wat beter geordend, en bijvoorbeeld de js’s van openlayers en osm lokaal geplaatst om verrassingen door wijzigingen in de bron tegen te gaan. Ook de lijntekentjes staan nu in een eigen map. Op verzoek van Allroads onthoudt ie nu de aangevinkte lagen.
En als uitbreiding: de kaart vraagt nu toestemming om de positie te gebruiken en plaatst dan de verkregen locatie in het centrum. Werkt met moderne browsers, als location service aanstaat. Werkt hier met IE11/W8.1 en met FF ( afhankelijk van versie echte coordinaten of op basis van ip adres ).
Zo af en toe ben ik er nog wel mee aan het sleutelen dus.

Bekijken kan op nieuwe versie, al zul je geen verschil zien.
Downloaden hier

Ligfietser: e.e.a. moet zonder veel werk in te passen zijn: de locatie van bv line.gif wordt nu img/line.gif. Het onthouden van de lagen had je geloof ik al ingepast.

UPD: automatisch positie is misschien onhandig, dus bij de lagen de optie ‘get my position’ toegevoegd in index.html. Bijbehorende functies staan onderaan in noordpass.js. Daar verhoog ik ook de zoom als een positie gevonden is.

NB ====
Als je lokaal wilt testen (W7/8/8.1) zonder meteen je gps voor het raam te hangen:
download gpsdirect en mockgps. Pak mockgps uit, dit is een mini-gps server, na het starten krijg je automatisch info over de instellingen. Na het instellen en herstarten van mockgps kun je gpsdirect starten. Geef als ip hier je eigen pc’s ip-adres ( niet localhost, dat pikt ie niet ) en als poort 7777. GPSDirect maakt verbinding met mockgps en geeft de ingestelde coordinaten door aan de locationservice.
Mockgps is een eigen testtool, ondersteunt maar 1 client voorlopig. Ook leuk als je Google wijs willt maken dat je in de VS woont …

Noordfiets bedankt. Ik ga hier zeker nog naar kijken (maar kan wel even duren) Ziet er goed uit in ieder geval.

Hoi, noordfiets, dat van het onthouden tab had je er al in verwerkt.

van page via " page ok localhost" naar josm, en dan die OK pagina weer wegdrukken, misschien gaat de kerstman daar nog aan werken.

Voor de rest zal ik het even moeten naspitten, wat verandert is, naast eigen kleine instelveranderingen, zal zijn tijd nodig hebben.

Oh ja, dat JOSM gedoe. Probeer dit eens uit? Ik link de ‘ok’ melding nu naar een verstopt iframe. Bij mij werkt het.

NB je moet misschien even ctrl-F5 doen om gecachte js’s te herladen.

Overigens: achterliggende reden was dat ik graag naar ‘mijn’ locatie wou gaan. Dat heb ik erbij geknutseld, en tegelijk wat opgeruimd. Er staan nog wel veel comments in met rare regels voor het testen, maar daar moet je even overheen kijken. Meeste is van poging om naast decimale coordinaten ook RD en GPS ( deg met decimal mm ) te tonen. Dat laatste nalv de opmerking ergens in een ander draadje dat de kaartcoordinaten van OSM niet zouden kloppen.

ja, dat JOSM gedoe werkt :wink:

vroeg met af of dit de nette manier was of een oplossing.

Gaan we erin bouwen.

Zo ook voor locatie, niet iedereen wil op mijn plekje beginnen. Alhoewel ik vaker ergens anders kijk dan mijn plekje en dus uit en in moet zoomen.
Op andere locaties zal ik deze webpagina niet vaak openen/bekijken.

Ik zag ook ergens van het volgen van de site, weet niet meer waar, hoeveel en waar, welke landen er naar de site kijken en zo is dat wat en is dat veilig.
Wat is dan het beste.

@noordfiets, bedankt voor de aanpassingen, zal tzt ze inbouwen.
@allroads, Ik gebruik statcounter, zie deze demo