Open street map verbeelden met mapguide

Ik heb net even gekeken en zie dat mijn eerste postje uit begin mei dateert. Van nul af aan begonnen en niet gehinderd door enige kennis van zaken. De OSM data leek mij gewoon heel veel potentie te hebben om tot mooie dingen te komen. Inmiddels ben ik zover dat ik een osm file in postgresql (postgis) heb kunnen importeren en via Qgis kan ik de dat zelfs verbeelden. Mijn doel is echter om e.e.a. via mapguide te verbeelden (ik weet dat dat niet de manier is zoals dit op openstreetmap.org gebeurt). Mapguide heb ik inmiddels ook redelijk kunnen doorgronden en ik kan shapefiles verbeelden en combineren. Een shape van NL wordt echter te groot om op die manier bruikbaar te zijn en werken met een database lijkt noodzaak. Overigens heb ik een aantal keer goede tips ontvangen via dit forum.

Nu heb ik van alles geprobeerd, maar de huidige software beschikt over een optie om een verbinding te leggen tussen mapguide en postgis, maar dit werkt niet. mailing-lists hebben het uitwisselen van .dll files gesuggereerd, maar het mag niet baten. Ik heb geen idee meer wat ik verder nog kan proberen.

Na deze inleiding mijn echte vraag. Is hier iemand die dit al wel een keer gelukt is? En als het niet mogelijk is weet dan iemand hoe dit komt? Af en toe vraag ik mij af of het door de software of de dataindeling komt, maar daar kan ik niet achter komen. Ik wil graag doorzetten om dit te realiseren, maar het einde van mijn doorzettingsvermogen begint wel nabij te komen…(er zitten heel wat uurtjes in).

Ter info, ik heb al pogingen gewaagd met mapguide 2.0 en 2.1 postgresql 8.2 8.3 en 8.4 verschillende FDO 's, etc.

Een week verder, toch wat views, maar geen reactie. Dat zou erop kunnen wijzen dat het hier nog niemand is gelukt. Zijn er wel mensen die dit geprobeerd hebben? Zo ja, wat is je ervaring? Ik ben erg benieuwd.

Precies de reden waarom ikzelf niet gereageerd had: geen flauw idee.

deze vraag kun je beter internationaal stellen, het aantal gis’ers hier kan ik op 1 vinger tellen :wink:

Stijlie; probeer het eventueel eens met maestro.

http://trac.osgeo.org/mapguide/wiki/maestro

Ook Mapguide is een OGC product en ondersteunt dus wms en wfs. Voor extreem grote lagen die je alleen wilt laten zien en niet aan de gebruiker aan wil bieden om te editten adviseer ik sowieso wms. En dan zou het niet uit mogen maken of dit met een shape of een postgis ogr adapter gebeurt.

En daar was de vinger al :slight_smile:

bdankt voor de antwoorden. Ik ben de afgelopen maanden druk in de weer geweest met mapguide en maestro. het lijkt erop dat de connectie met postgis gewoon nog niet goed werkt. Ik heb al contact gehad via de diverse internationale mailinglists, helaas zonder resultaat. Ik heb ook gemerkt dat als het antwoord niet snel voor handen is op de mailinglist er gewoon niet meer gereageerd wordt. Het lijkt mij nog steeds mooi als dit wel werkt en vandaar het doorzetten en daarom dacht ik laat ik hier eens proberen. Het lijkt gewoon nog even toekomstmuziek…