Hollandse hout omgewaaid

Volgens mij zijn 2 delen bos verdwenen: Eentje heb ik er teruggezet: http://www.openstreetmap.org/way/213542302

Kan iemand de andere terugplaatsen; ik kan geen weg of relaties vinden waar de forest-tag weggevallen zou kunnen zijn: http://www.openstreetmap.org/#map=14/52.4691/5.4311

Ik heb nog een stuk teruggehaald met Potlatch 1 maar dat blijkt een hele oude AND shape.
Kennelijk heeft hier iemand grondig huisgehouden en wat mp’s verwijderd.
Misschien kan er beter een changeset teruggedraaid worden?

Ik heb op basis van een oude OFM waar de bossen nog opstonden de zaak zo goed mogelijk gereconstrueerd,
morgen maar even kijken hoe het rendert.

Zo te zien, zijn het een serie edits 10 dagen terug door een nieuwe gebruiker met iD, waardoor er nogal wat weg is.
Ik durf er niet aan te beginnen met JOSM-revert.

@Ligfietser: ziet er inmiddels weer goed uit.

Ik stel voor om OSM en OFM alternerend te updaten, op die wijze dienen ze dan als elkaars backup …

Met die backup kan je geen data terughalen naar osm, althans wel met de ruwe data maar die bewaar ik niet.
Ik heb alleen even gekeken op de kaart hoe het eruit zag en ahv de lijntjes die ik op Potlatch 1 kon vinden de zaak gereconstrueerd, ziet er nu weer ok uit op de OFM. Die staat nog niet op de site omdat ik nu direct verwijs naar de snellere mirror server van NLUUG, dat duurt nog een paar uur voordat die ze ophaalt. Onder de download tabellen van de OFM vind je een linkje naar de ‘primary’ server in Wuppertal, die zijn al wel up-to-date.

Dat er in dit gebied het een en ander verwijderd is, was mij ook al opgevallen. Afgelopen woensdag heb ik Ozinga een berichtje gestuurd, maar tot nu toe nog geen reactie. Fijn dat het inmiddels weer opgelost is!

Ik heb de mapper overigens ook een mailtje gestuurd, want het zal niet met opzet gedaan zijn en een foutje met die ID editor schijnt snel gemaakt te zijn (heb er geen ervaring mee maar constateer de laatste tijd wel vaker dat er complete plaatsen met regelmaat van de kaart worden geveegd).

@Ligfietser: Ik bedoelde “backup” ook als hulpmddel/indicatie wanneer er opnieuw getekend moet worden.