uitleg 3dshape

Nu eens voorzichtig mijn volgende newbie stap zetten, neem expres een stukje hier in de buurt om edit ervaring op te doen.
maar heb wat info nodig om te begrijpen.

het gaat om objecten met 3dshape als bron tag
hier
voorbeeld

Dit is in park Transwijk in Utrecht met daar ook een kinderboerderij
de locale omgeving ken ik goed en daarom snap ik deze en ook de de omliggende objecten met 3dshape als bron

eigenlijk behoort alles wat binnen de omheining valt onder de kinderboerderij

en deze loopt bijvoorbeeld over een deel van het gebied wat tot de kinderboerderij hoort en over de parkeerplaats van het restaurant wat niet ingetekend staat.

Hoe moet ik dit zien? hier is zeker werk aan de winkel

Je moet je in dat park niet zoveel aantrekken van de 3dShapes. (Op de meeste andere plaatsen wel.) De herinrichting van park Transwijk een paar jaar geleden is gebeurd nadat de data waarop 3dShapes was gebaseerd was verkend. Je kunt dat gras en die bomen dus naar hartenlust wijzigen.

Welkom bij OSM trouwens. Het is goed dat er zich iemand anders voor die hoek van Utrecht interesseert nu ik er niet meer woon.

Cartinus bedankt.

Moet een hoop leren en heb een hoop vragen met hoe iets op te lossen, veel googlewerk en RTFM dus, maar ben denk ik een snelle leerling :smiley:
Voorlopig zal ik me even bezig houden met het gebied Kanaleneiland-Noord, ruwweg tussen de Martin Luther Kinglaan (fly-over) Roosenveltlaan, Beneluxlaan en Churchilllaan en extra park Transwijk
en daar updaten. Het Winkelcentrum heeft al een eerste update gehad.

Het is misschien verstandig om gelijk met JOSM te beginnen. Natuurlijk zjin er veel OSM-ers die je graag willen bijstaan in je vragen.
Persoonlijk heb ik dit ook gedaan, en tot op vandaag geen spijt van gehad.

Download de tested.jar versie deze kun je starten mits Java geïnstalleerd is. (versie 7 vereist)

En die gebruik ik al maar bedankt voor de tip :smiley: