Webkaartje met Fietstags

Ik kwam op het BUG tabblad deze tegen. Allemaal fietspaden (highway=cycleway) maar met aanvullende Cycleway=shared of cycleway=segregated. Deze laatste 2 kom ik wel vaker tegen maar wat zeggen deze eigenlijk? Is het wel een bug?

Niet alles wat de BTM beweert is waar :wink:
In de wiki staat “A highway=cycleway may have cycleway=shared or cycleway=segregated prior to segregated=* being common place.”
Dus het is een bug in de bug layer. Ik denk dat men wil zeggen dat er ook een voetpad naast loopt?

Edit: Cycleway=shared of cycleway=segregated worden niet meer getoond

ben er vrijdag even langs gefietst maar dat stukje fietspad is echt weg. De hekken staan er nog maar er is niets meer te bekennen. Heb het dus maar weggehaald. Mocht er weer een fietspad komen dan leggen we het wel weer aan. Ik heb de “route” om maar omgelegd.

Klopt… kwam er twee weken geleden langs. Heb ik stom genoeg niet eens naar dat stukje dijk wat jij hebt weggehaald gekeken. :frowning: Een hoop slordige hekken. )
Nu loopt de route goed… zo loopt m’n track ook.
Gelijk ook wat zijpaden verderop getagd richting Renswoude en landgoed Roodselaar. Beetje onduidelijk of je daar wel of niet mag fietsen. Was toch een blubberzooi, dus ik ben omgedraaid. (Ook een klompenpad) en dus veel klompenpadwandelaars. Je voelt je gewoon schuldig als je daar fietst.
Ben benieuwd wat ze daar allemaal van plan zijn want het is het noordelijk deel van het fort op de Buurtsteeg. Staat vast op een of andere werelderfgoedlijst. Het is ook nog een tijd een minicamping geweest. En oorspronkelijk onderdeel van de Grebbelinie. Dat deel van dat fietspad heb ik toch weer de tag embankment=yes meegegeven. Maar het pad is weg.
Hendrikklaas en ik hebben al die forten in de Vallei erop gezet.

Eggie

http://www.openstreetmap.org/browse/way/39821644
route bugs tag
highway footway en een mtb route erover heen.

Wat ik lastig vind:

Dat er schakelend naar JOSM een blank webpagina wordt geopend. Dat je alsnog JOSM moet aanklikken. De blank pagina moet je dan ook weer sluiten. Zo dubbel.
Zie: geschichtkarte
Daar gaat het wel zonder blank pagina, in histmap-nl.js, ipadres of localhost

Ander punt
Je hebt op een deflayer enkele boxes ingesteld, ga je naar de volgende deflayer, en je gaat weer terug naar de eerste deflayer, dan neemt weer de basisstartinstelling en niet jouw instelling met enkel boxes aangevinkt, lastig,

Dat laatste kan ik bij gelegenheid wel eens iets aan doen. Maar dan moet je nog even wachten tot ‘de donkere dagen voor kerst’ vrees ik.
Ook het eerste zal ik eens naar kijken en de oplossing doorspelen aan ligfietser. Maar dat lijkt me eenvoudig te herstellen.

Bij mij werkt dit webkaartje niet meer. Er lijkt een API probleem te zijn waardoor de aangevinkte items niet meer getoond worden. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Geen idee, de laatste wijziging was op jouw verzoek, 4/10 toen heb ik de link naar openstreetbugs veranderd.
Daarna heeft het goed gewerkt dus daar kan het niet aan liggen. Ook op http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Platform_Status staat niets op rood.
Morgen maar weer proberen.

Edit: die van Noordfiets doet het nog wel :confused:

De kaart van Noordsfiets queried overpass-api.de direct, de andere krijgt 504 Gateway Timeouts op de requests via de proxy op mijndev.openstreetmap.nl.

Mogelijk is de timeout te kort op de proxy, of kan de proxy overpass-api.de niet bereiken.

Ik heb die proxy nu op false gezet (was true) en nu doet ie het weer (maar misschien niet in IE 9/8? IE 10 doet het wel).
Geen idee wat er op mijndev.openstreetmap.nl aan de hand is.

OK. Bedankt. Ziet er nu inderdaad weer goed uit. Ik gebruik em nogal eens om een link op osm.org opmerkingen te zetten zodat duidelijk is wat er fout is. Werkt erg goed.

Inmiddels heeft Stefan wat gefixed zodat de timeouts verholpen zijn (OFM BNL map was ook niet meer bereikbaar).

Jammer is het dat als je van het ene tagveld (cyclwaytags) naar het andere gaat (routetags)en je gaat weer terug, dat hij de instelling van vorig gebruik niet onthoud.
Dit switchen

Had gehoopt op een kerstcadeautje, maar ja de noordelijke kerstman had geen tijd.

Da maar tot eind december wachten en zien of het dit jaar wel lukt …
Ik probeer het te onthouden voor een regenachtige zondagmiddag of zo.

Op mijn kaart werkt het inmiddel: http://server.mijneigen.net/fiets/tags

Ligfietser: idee om over te nemen, zo gemaakt dat het jouw wijzigingen niet in de weg zit?

Bedankt Noordfiets, zit nu in de BTM!

Mooi, nu nog een regenachtige week hier.

#572 #573 voor als het nog eens regent.

Hallo,

in advance, I just followed the link from the wiki-page for “Bicycle Tags Map” and am not sure if I’m in the right place. Also I didn’t check if this has been posted already, if so I’m sorry for the double posting.

Now my problem: I have tagged both a cycle lane and a shared_lane with the cycleway:right/left=lane/shared_lane pattern. Now, if I select “cycleway=shared_lane” at the overlay-window, nothing appears. However, it will show up if I select “cycleway=lane”. Plus the tag “cycleway=shared_lane” shows up correctly, so do “cycleway=lane” and “cycleway:right/left=lane”.
My best guess is, that there is a bug in the code. I hope one of you, can help me with that.

I have created a Permalink to a example in my Hometown. The Road “Vogelsang” has a cycle lane, and east to that “Krämerstraße” has a shared_lane.

Best wishes from Germany
Hubert