Probleem met www.yournavigation.org

Als ik de layer “Cycle networks” kies op de kaart met routeringsoptie Fastest, dan krijg ik als route-resultaat: An unexpected error occured in Gosmore:
Moet ik dit melden op de wiki?

Wat is eigenlijk de bedoeling van de optie “Cycle networks”? Moet hij dan alleen de fietsroutenetwerken meenemen in de route? Zo ja, is het dan niet beter om er een selectievakje van te maken; dit is zo voor buitenstaanders niet erg duidelijk, lijkt me.

Nee, dat hoef je niet te melden op de wiki.

Bij mij werkt het wel. Heb je een voorbeeld waar het voor jouw niet werkt?

Cyclenetworks is een poging om fietsroutes te creeren die rustiger, mooier en veiliger zijn dan gewoon de snelste of kortste. Het uitgangspunt hierbij is dat bij uitgezette fietsroutes de hiervoor genoemde punten hoog in het vaandel zullen staan.

Bij een volgende versie zal ik de cyclenetworks optie bij het gewone lijstje zetten. Overigens, nu ik er weer eens mee zit te spelen kom ik tot de conclusie dat deze functie niet meer werkt zoals het de bedoeling was. Er is te weinig verschil tussen gewone fietsroutering en cycleroute fietsroutering. Hoog tijd om er weer eens naar te kijken dus.

Het gebeurde toen ik routeerde van 23 naar 29 van Westelijke Mijnstreek (westelijk van Sittard). Nu heb ik dit nog eens geprobeerd, maar nu krijg ik weer iets anders: Status: Server is busy, please try again later (4)

Door problemen met de server (harddisk full) is de gosmore database corrupt geraakt. Dat veroorzaakt de huidige problemen. Een nieuwe gosmore database wordt op dit moment aangemaakt (op basis van de laatste planet dump).

De database voor Europa, Asie, Africa en Oceanie is weer up-to-date. Amerika moet nog.