Webkaartje met Fietstags

Oops, lijkt er op alsof mijndev wat stricter is … zet in mijn scriptje eens ‘php’ achter de openingstag ‘<?’. Dus volledig <?php

Ja, die doet het nu :smiley:
Bedankt!

Dus al die tijd waren het drie lettertjes …
Werkt inderdaad prima zo, veel sneller dan die ouwe server hier ook.

tip: haal in de index.html nog de tekst ‘status’ bij de status-div weg en zet in de stylesheet bij div.statusline als extra ‘visibility: hidden;’ . Dan komt er bij het eerste laden niet zo’n loze melding over de status.

Het proxyscriptje wat er nu staat is nogal strak dwz zonder bbox en data geeft ie een fout terug. Adres is http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/api/interpreter . En het antwoord is hard gecodeerd als Content-type: application/osm3s+xml, dus de meeste browsers laten dat zelfs niet zomaar zien omdat ze het niet herkennen.

Dus

http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/api/interpreter?data=(way[highway=cycleway](bbox);node(w););out skel;&bbox=6.515068359375,53.176810443687,6.624931640625,53.223186420239

geeft een set fietspaden als antwoord.

Noordfiets, jouw wijzigingen zijn toegevoegd.
Ik heb ook een shortcut gemaakt: http://tinyurl.com/bicycletags

Het duizelt me bij het lezen van deze correspondentie. Hier worden grootse dingen verricht!
Helaas mis ik nu hier en daar eenvoudige rwn-routes die wél zijn getagd.
Voorbeelden zijn relaties 284362, 284363 en 284365.
Het zijn slechts wandelroutes maar nu we gelukkig, heel comfortabel, op de bagagedrager van de fietsers mogen meeliften, zou ik het leuk vinden als jullie dat óók nog in orde zouden kunnen brengen.
Veel succes, ik volg het allemaal met belangstelling.
Jan

Tja Jan, jullie wandelaars maken er ook een zootje van, route=walking, route=foot, route=hiking, wat zijn de verschillen? :wink:
Anyway, ze zijn nu zichtbaar: http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=route&zoom=14&lat=51.54508&lon=5.1483&layers=B00000FFFFFFTFFFF

Om misverstanden te voorkomen heb ik ook de rwn_ref knooppunten die ook rcn_ref fietsknooppunten zijn, eruit gehaald omdat er nog geen oplossing is ze beiden te tonen (kan wel, bv met rwn_ref/rcn_ref, maar dat blijft verwarrend voor de fietsers). Jullie moeten dus maar gauw een eigen kaartje maken, misschien dat Traildino dat kan?

Ligfietser,
bedankt voor de lift.
Jan

Het weglaten van de dubbele knooppunten op de wandelkaart lijkt me een heel goede oplossing.

Niet om de inspanningen van de Nederlanders teniet te doen, maar zo is het mooi!

  <relation id="76712">
    <tag k="lwn" v="Essen"/>
    <tag k="name" v="Anna-Linder-Weg"/>
    <tag k="network" v="lwn"/>
    <tag k="operator" v="Sauerländischer Gebirgsverein"/>
    <tag k="osmc:symbol" v="black:black::AL:white"/>
    <tag k="ref" v="AL"/>
    <tag k="route" v="foot"/>
    <tag k="symbol" v="Weißes verschlungenes AL auf schwarzem Grund"/>
    <tag k="type" v="route"/>
    <tag k="wiki:symbol" v="Ortswanderwege_11.gif"/>
  </relation>

Vooral die extra lwn tag is geweldig. Zo kun je lokale routes op plaats of gebied filteren.

http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=route&zoom=17&lat=52.21695&lon=6.97816&layers=B00000FFFFFTFFFFF
Gaat hier iets niet goed met de kleur van de mtb route bij alleen IE is zwart ipv roze.

IE kent minder kleuren dan andere browsers, dus moet je magenta als #nnnnnn opgeven.

Ook brown van de wandelroutes herkent IE niet en het script loopt regelmatig vast. Ik neig om dat stukje php in de code maar weer weg te halen :wink:

Nog een verzoekje. Ik o.a. Duitsland kent men de blauwe borden waar zowel een voetganger als fiets op getoond worden. Die worden volgens een Duits forumlid als volgt getagd.

Manche/viele Radwege sind auch per Blauem Schild gleichzeitig als Fußweg ausgewiesen.
Variante 1: highway=cycleway + bicycle=designated + foot=designated
Variante 2: highway=footway + bicycle=designated + foot=designated

Variant 1 zit al onder de optie “highway=cycleway” maar variant 2 nog niet. Zie oa hier. Het cirkeltje is een footway maar heeft ook een bicycle=designated.

Voor als ligfietser weer ontwaakt is uit zijn winterslaap. Zoiets dus. :wink:

Volgens mij zit het cirkeltje waar hij thuis hoort: groen.

Hadden ze het maar niet als voetpad moeten taggen.

En met deze variant haal je als fietser meteen de wegen eruit die jij om kunt zetten van “variante zwei” naar “eins” ;). Hier zie je ook meteen het verschil tussen bicycle = “designated” & “yes”. Net als op de OFM.

.

Hello,

thanks to Chrome’s Dutch->English translation, I’ve seen that you also seem to be struggling with IE’s CORS issue w/ OpenLayers when calling Overpass API without proxy. Maybe you could take a look my prototype for missing maxheight tags - http://maxheight.bplaced.net/overpass/prototyp.html. It includes a workaround for IE, which I tested with IE9. Basically, some OpenLayers functions are extended/replaced with specific calls for XDomainRequest and an XMLHttpRequest object is faked with the HTTP GET response (see here). I’d be interested, if this approach also works on other IE versions, or if you find the whole thing too much of a hack.To test it, just enable one of the Overlay layers and wait a few seconds… In any case, comments are more than welcome and greatly appreciated :slight_smile:

Cheers,
mmd

The most portable solution to me seemed a proxy. The ‘problem’ only affects IE8&9. IE10 is CORS compliant. Using a specific proxy script ( hard coded to proxy only overpass and only to a specific GET request ) does the trick for me.

Unfortunately, my hoster doesn’t allow HTTP calls to external sites from PHP in the free package, so using a proxy script was not really an option for me. IMHO, OpenLayers should handle this case ‘under the hood’ without a need for a dedicated proxy script. Maybe I’ll go and reopen the OpenLayers bug 719.

This is going to be a major problem in the future. Internet is a growing data-source. On the other hand security is getting a bigger issue. Much functionality gets lost by increasing ‘security’. Workarounds, be it proxy’s or adapted javascripts, do actually decrease security. The end-effect may be contrary to the intended effect.
Anyhow: I thought openlayers development of version 2 was stopped and all effort was directed towards version 3.