GPX op openlayers

Ben met Dit voorbeeld aan het stoeien geweest, en kom er achter dat het alleen met Firefox werkt, na een avond ploeteren :frowning:

In IE zie je niets, in Chrome alleen de markers.

Ook blijkt dat de GPX file een simpele opbouw moet hebben anders kan de API deze helemaal niet inlezen.
Nu heb ik de volgende vragen:

1.) Is hier iemand al eens mee bezig geweest en heeft het in andere browsers aan de praat gekregen

2.) Om een file te laten zien zou je parser moeten maken die een GPX file stript en de string dan doorgeeft naar openlayers, heb hier naar gezocht maar die bestaat kennelijk niet in Java?

Ja ik. Zie hier. Dat zijn alleen wat tracks maar werkt in zowel FF, IE als Chrome.

Nu start ik "hier"op in IE firefox chrome ze doen het.
De proef op de s…
Kopieer ik de html pagina naar eigen vaste schijf. Haal de eerste willingen gpx op.Willingen%20AUG-04-12%20165146.gpx
Firefox toont die ene track andere waren niet opgehaald.
IE melding geblokeerde inhoud toestaan, toestaan, geen track. F5 en Ctrl f5, geen tracks.
Chrome geen track.

Precies… :frowning:

Zie ook allemaal voorbeelden staan ie werken, wanneer ik het lokaal probeer krijg ik precies hetzelfde… waarom werkt het lokaal niet?

Kijk even naar het exacte pad naar de .js bestanden waar naar verwezen wordt . Denk dat daar wat is gewijzigd. Die van mij werken wel lokaal.

Maar dan zou firefox ook niet werken, toch.

Je hebt gelijk. Lokaal werkt alleen FF. IE doet helemaal niets en Chrome laat alleen de kaart zien maar niet de track. Was even te snel met reageren maar ja ik moest ook snel de aardappels op het vuur zetten :wink: . Ik gebruik altijd FF en heb niet eens gemerkt dat het niet werkte met IE/Chrome. Kortom … geen idee waarom het niet lokaal maar wel vanaf de server werkt.

XMLHttpRequest cannot load file:///C:/Users/…AM2.gpx. Origin null is not allowed by Access-Control-Allow-Origin.
Dit geef chrome probleem aan.

nog even als toetje achteraf

It looks like you testing your site by serving your web page over file:// in Chrome. For security reasons, Chrome does not allow you to perform Ajax calls from file:// resources.
The security threat here is that someone could email you a .html file that, when opened with file://, sent out Ajax requests to fetch the contents of your email inbox (in allowed to query web pages) or other files on your computer (if allowed to query other file resources).
You should instead test your pages by serving them from the same localhost:8080 server that is serving your API pages.

Ben er ook achter gekomen, het is een security setting in Chome en IE.
Kennelijk kun je chrome opstarten via de commandline (?) Zie hier

Heb het nu in IE zichtbaar maar krijg een aantal foutmeldingen…

Hoe zet je de debug in Chrome aan ?

Edit: Chrome werkt nu ook met een command switch :slight_smile:
weer wat geleerd vandaag…

De meeste mensen die webpagina’s bouwen, installeren een webserver op hun ontwikkel-PC. Ben je in één klap van dat gezeur af. Ook is de kans groter dat je pagina blijft werken als je hem ooit ergens anders op een server zet.

Maar ja, ben niet zoals de meeste mensen, ik ben namelijk uniek :slight_smile:

Meestal als ik aan het knoeien ben heb ik geen beschikking over mijn eigen pc, en die van mijn baas is “redelijk” dichtgetimmerd.

(voordat je denkt hij zit in de baas zijn tijd te knoeien: zit wel eens in het “veld” on- en off-shore en dan is het wel leuk om in de avond wat omhanden te hebben)

Als je op de duitse vertaling kijkt zie je het wel genoemd voor Opera, ik dacht meld het hier ook even voor IE en Chrome… voor de rest van de abnormalen :smiley:

Misschien sla ik de plank volledig mis, maar als je die bestanden die moeilijk doen nu eens in een dropbox achtige structuur plaatst.

Okay server,…
Hoe, wat, …kost het, geen idee.

Eeeh, wat bedoel je ?
Ben er achter waarom IE en chrome het niet doen, heeft met security instellingen te maken, zie hierboven en het werkt ondertussen.
Ook het oploaden van (GPX) files zal op de meeste (publieke) servers niet mogelijk zijn met bv Java heb ik gelezen.
Thuis kan ik rustig werken met een webservertje,alleen wanneer ik op karwei moet naar bv Siberie heb ik geen internet en wil ik toch wat knoeien in de avond.
Dan werkt dropbox ook niet…
En 's avonds over de toendra lopen met een GPS ontvanger bij -40 is nog afgezien van de aanwezigheid van beren niet mogelijk aangezien je display bevriest :laughing:
Heb van de sint een mooi boek gekregen over CSS & HTML dus kan me daarmee wel vermaken.