Fietspaden als junction=roundabout en KeepRight foutjes

Als we de fietspaden bij een rotonde als junction=roundabout gaan taggen, geeft KeepRight aan dat het fout is als het in stukjes is opgedeeld, en gaan mensen dat “verbeteren” door één geheel van te maken.

Even afgezien van de vraag of het voor de fietsroutes zo’n goed idee is om van die “rotonde” een geheel van te maken (je gaat immers maar een stukje rond), pakt dat soms fout uit.

Hier, bijvoorbeeld, zijn de fietspaden éénrichting m.u.v. dit stukje.

Wat kunnen we doen om te voorkomen dat dit steeds onderhouden moet worden?

(Ik tag zelf in dit soort gevallen expliciet oneway=no.)

Keepright heeft niet altijd gelijk, zeker niet in specifieke NL situaties als fietsrotondes die in twee richtingen toegankelijk zijn.
Beschouw het als een indicatie dat er mogelijk wat mis is, maar het hoeft niet per definitie zo te zijn.

Ik zie daar trouwens geen Keepright errors, maar hier wel (is ook terecht).

Als ik bij mij in de buurt kijk (zeer veel opgesplitste fietsrotondes met 2 richtingsverkeer), komt er eigenlijk maar eentje als fout naar voren en dat is deze:
http://www.openstreetmap.org/browse/way/135680690 (een halve fietsrotonde)

Kortom, het valt me alleszins nog wel mee.

Nee, ik had het vanmiddag teruggezet zoals het was, maar die verandering is bij KeepRight nog niet verwerkt.
Even kijken of de foutmelding terugkeert als KeepRight ververst weer (morgen, of overmorgen).

Ik heb de rotondes met foutmelding hier in de omgeving nog eens nagekeken, er zaten wat fouten in (vnl richting met de klok mee ipv andersom of fietsrotondes die niet rond waren dus ook geen rotonde) maar verder nergens fouten van opgesplitste gezien die er ongetwijfeld wel tussen zitten.

Mmh, ja, daar is het duidelijk fout gegaan (bij het doortrekken van de wegen, denk ik). Ik zie dat ik aan de slag moet met KeepRight. (Fout is ondertussen behandeld.) Dank.

Hier nog een voorbeeldje van een opgesplitste fietsrotonde waarbij Keepright een mogelijke fout constateert: not closed loop, way 164998652
Echter niet weg 164998652 maar het fietspad wat er aan vastzit maakt niet deel uit van die rotonde.
Dat fietspad zou dus nog hier opgesplitst moeten worden.
Kortom, ik denk dat Keepright het wel bij het rechte eind heeft bij de opgesplitste rotondes :wink:

Yup.

Ik zal navraag doen wat het KeepRight foutje was waarop men gereageerd heeft. Hoe dan ook heeft het ertoe geleid dat alles aaneen werd gezet.