Webkaartje met Fietstags

Geen idee Eggie, de OFM houdt (nog) geen rekening met moped tags of bollards.
Zolang je de wegen voor en achter de bollard maar de juiste toegangstags geeft is dat prima denk ik.

Kijk maar eens.
Gewijzigd: in index.html is in de overpass query “name” veranderd in “ref” ( omdat je de weg-id nodig hebt )
noordpass.js is een zoek/vervang functie toegevoegd die id’s in links naar osm verandert.

oops: nou pakt ie ook de AND import nummers … gecorrigeerd

Bijna perfect, alleen staat er ergens nog een Way%20 teveel: http://www.openstreetmap.org/browse/way/Way%2025109771

Nog eens geprobeerd, met W7 64 bit
Ja en precies op de weg geklikt.
Node en wayninfo in popup

De site: Map layer of cycleway tags on OSM
Chrome, Versie 23.0.1271.64 m, is bijgewerkt, word niet getoond.
Firefox, 16.02 wel getoond
IE, weet ik niet, blijft haken.

Als ik nu deze site plaatselijk op de harde schijf zet. Pagina opslaan als, bron pagina opslaan.
Dus de index noordpass layerdef style in een map zet.
En de index start met de verschillende browers, dat moet toch kunnen?
Dan doet firefox het ook niet. Wat betreft het geven van way informatie in de popup.

Ben bang dat er wat mis is et mijn PC.
Het eerste wat ik dan denk is beveiligngssoftware.
Heb hier NOD32, wat is dan een betere?

Omdat je niet weet wat andere navigatiesoftware (in de toekomst) ermee gaat doen, als je toch bezig ben, waarom voorzie je het niet van de juiste tags?
Ik had dat niet gedaan, en merk hoe lastig het nu is om ze weer op te sporen (zelfs met behulp van het prachtig kaartje).
Dat het nu (nog) niets uitmaakt, is geen reden om het te laten, toch?
Default op bollard blijft (voorlopig?) access=no met alleen fietser en voetganger doorgelaten.

@Allroads, ik heb dezelfde versie van Chrome en ook NOD32, maar hier doet ie het wel (32 bits Vista overigens). Misschien helpt de browsergeschiedenis op te schonen?

Ook opgelost.

Let op: grote wijziging …

Het eerste blok van de popup is verplaatst. Het staat nu als functie onderin layerdef.js .
Dat betekent dat de getoonde links daar veranderd worden , dat hoef je dan niet steeds aan te passen.
In het algemeen ga ik dat soort dingen verplaatsen naar layerdef.js, wat dan een custom file wordt.
Index en noordpass kun je dan gemakkelijker vervangen.
Dat betekent ook dat straks de way en surface in 1 layerdef komen. Door het zetten van 1 variabele kun je dan straks kiezen tussen ways en layers.
Uiteindelijk wil ik dan in het titelblok een switch waarmee je kunt kiezen zonder dat je van site verandert. Dus je schakelt tussen 2 sets layers.

Browsergeschiedenis gewist.
Chrome online naar jouw site werkt nu wel met popup way.
Maar jouw versie van vanmorgen gestart vanaf eigen harde schijf (kopie zoals boven) werkt het niet bij.
Daar ligt dus nog een hobbel, maar waar?

Tja, het zou allemaal moeten werken eigenlijk …

Hier een naar de 4 bestanden in het origineel. Probeer dat eens uit.
Meld even als je het opgehaald hebt, dan haal ik de link weer weg daarna.

bestanden opgehaald.

uitpakken in lokale dir en dan index.html klikken. Zou moeten werken in FF en Chrome. IE9 alleen na instellen beveiliging, maar ie is toch al traag. Opera lijkt het niet te doen.

ligfietser: bij de overpass query ontbrak nog living_street, had je die bij jouw versie al toegevoegd?

Ik had eerst bij firefox ook de geschiedenis gewist ook de offlinewebgegevens.

Nu van schijf uitgepakte zip index opgestart, firefox popupway info doe het nu.
Neem ik eigen bouwsel dan doet hij het niet, zal daar moeten vergelijken wat anders is, nu hebt je net wel de structuur omgezet"naar de layer.
De van internet gehaalde, Map layer of cycleway tags on OSM, doet het ook niet, versie zonder structuuromzet

De Map layer of cycleway tags on OSM is er nog niet met de structuurombouw versie, kan dus niet zeggen of daar verschil in werking is.

Chrome:
peewee zip
Deze doet het niet vanaf harde schijf, versie met structuuromzet.

Bedankt

Ik ben bezig met een grote verandering. Dus wacht nog even af … toch vreemd , zowel bij Ligfietser als bij mij werkt het eigenlijk op alle manieren.

Ligfietser: check deze nieuwe variant met een trucje ( experimenteel )

Als je op het titelblok klikt moet er iets veranderen ( in het grijze vlak, niet op de tekst, dus de cursor moet een pijltje zijn )

En nu op de fiets … naar de sauna

Ik test toch nog even door.

Van schijf:
Met de basis die ik bij jouw gedownload heb. Is een ijk moment. Firefox deed het daar Chrome niet.
In eigen brouwsel
Verwissel ik noordpass met met mijn eigenpass, en zet dat stuk over naar de layerdef: function popuplinks(lonlat){ etc…
Dan werkt het nu wel in firefox, de popup wayinfo
En chrome nog steeds niet.
Ik had ook een probleem met WEtransfer
nod 32 even virus en antispyware even uitgezet
Deed chrome het nog niet ondanks wederom gescheidenis wissen.

Veschillen

“link” heet nu “thelink”

popup.contentHTML = link;

  map.addPopup(popup,true);


  return thelink;

gebruik je
function popuplinks(lonlat){
en bij de nieuwe layerdef wel

tot zo ver mijn constateringen
edit:

Het firefox hardeschijf popup wayinfo probleem zat hem dus in de oude noordpass
Nu de nieuwe noordpass nu ook in op de schijf staande “Map layer of cycleway tags on OSM” ingevoerd. Layerdef popup omgezet
En zie nu doet hij het wel op schijf in firefox.

Terwijl ik deze noordpass via internet gedownload bij “Map layer of cycleway tags on OSM” geprobeerd hem om te bouwen, het niet lukte. Bovenstaande verschillen doorgevoerd.
Had zeker te maken dat noordpass op een ander plek ook iets verandert is tav die popup.

edit:

dit zal hem zij /*

/* var rel_tolerance = this.tolerance * map.getScale();
if (rel_tolerance > 0.000004)
rel_tolerance = 0.000004;

Als ik de html, de .css en 2 .js bestandjes lokaal op mijn PC plaats dan krijg ik het kaartje te zien in zowel FF, Chrome als IE. FF lijkt hier het best te presteren want alles lijkt te werken en gaat ook nog behoorlijk snel. Chrome doet het ook maar laat in de popup niet de OSM tags zien. IE laat wel alles zien maar is vreselijk traag (heb de site toestemming verleend).

Als ik de pagina (mijndev ligfietster) online bekijk zie ik het zelfde beeld met dit verschil dat Chrome nu wel de OSM tags laat zien in de popup. Vraag me niet waarom.

Ik heb gisteren even obv de versie van gisteren een nieuwe paardenkaart gemaakt en dat ging prima. Die draait lokaal dus goed. Helaas presteert mijn provider XMSnet het om mensen 2 weken van hun homepage af te sluiten (en dan nog maar hopen dat het eind van de week opgelost is) dus ik kan em nog even niet testen als ie online staat maar lokaal doet ie het OK.

Er zijn sites die checken met welke browser de pagina bekeken wordt en geven indien nodig een melding. Misschien is dit tzt een optie als we wat beter weten hoe bepaalde browsers omgaan met deze site.

Om van de ene naar de andere pagina te springen is misschien mapjumper nog een site om eens te bekijken. Ik heb het ooit werkend gehad maar dat lukt me nu even niet meer. Geeft misschien nog wel inspiratie.

Oh ja … bijna vergeten…goed bezig jongens. :wink:

De layer van de OFK is niet alleen langzaam hij heeft ook het nadeel dat ie beperkt is tot NL. Is er misschien iets mogelijk met de site van Lonvia om routes te renderen?

? Die waarde is veel te laag, die hoort 0.0002; te zijn. Of je moet heel precies mikken.n

Link is nog steeds hetzelfde. Alleen wordt er nu een waarde aan gegeven met een functie, en binnen die functie heet het thelink. Maar er is niks wezenlijks veranderd.

Het springen van layerset naar layerset is al gemaakt. Er is alleen nog geen knop … alhoewel, als je stiekum in het grijze vlak van de titelbox klikt …

Die fietsroutes zijn soms snel,soms langzaam. Maar uiteindelijk moet het mogelijk zijn die ook van overpass op te halen.

Maar dat is voor later. Wat ik nog wil is de popup aanpassen zodat ie altijd binnen het scherm valt. En daarna ga ik eerst ‘opruimen’, dat wil zeggen het min of meer geknoei in de code in ieder geval iets bijwerken zodat het ergens op lijkt.

Voor mijn paardenkaart gebruikte ik deze code (vergelijkbaar) om relaties op te halen dus met overpass lukt het zeker. Ik weet alleen niet hoe ik de knooppuntnummers ook als nummers zichtbaar kan maken.

  make_layer("http://overpass-api.de/api/interpreter?data=rel[route=bicycle](bbox);out+skel;(relation[route=bicycle](bbox);way(r);node(w););out+skel;", "yellow", name="fietsroutes (route=bicycle)"),