Webkaartje met Fietstags

Ja, het is inderdaad prachtig.
(Maar nu zie ik dat ik overal hier in de buurt nog aan de slag moet om het op te schonen :roll_eyes:).
:slight_smile:

Ik had de tolerance op 0,000005 (zero comma zero zero zero zero zero cinco :sunglasses:) dus nog lager. Misschien dat Allroads niet precies op de weg had geklikt want Chrome doet het bij mij wel.

Tja, bij mijn Chrome gaat het juist fantastisch ( versie 24, W7 32 bit ). Sneller dan welke browser dan ook, ik klik en heb nauwelijks vertraging bij het ophalen van de weg-informatie.
FF gaat ook. IE9 gaat ook als je de beveiliging voor vertrouwde sites aan past en de site toevoegd. IE is wel trager en er zitten wat schooheidsfoutjes in de layout ( of eigenlijk: voor FF en C wat moeten aanpassen omdat die niet goed werkten en nu blijkt IE daar nu juist weer beter met de standaard om te gaan )

Frankl2009: irritant nietwaar? Dacht altijd dat mijn buurt klaar was maar met deze tool zie ik de gekste tags veschijnen.

Dat dacht ik al. Probeer eens 0,00001 want hij mist zo af en toe een weg, ook al klik je er bovenop.

:slight_smile:

Je moet inderdaad heeeel precies klikken bovenop een weg.

De tolereance staat nu op 0,00001
Zou je in het popup scherm ook rechtstreeks kunnen klikken naar de ways, via http://www.openstreetmap.org/browse/way/ ?
Dan kan je meteen de geschiedenis van de weg zien en ook of er relaties aanhangen.

Zolang de tags niet tegenstrijdig zijn en alleen overbodig (bicycle=yes op een fietspad bv) is er niets aan de hand.

Vervelender wordt het als iemand een weg met cycleway=track met bicycle=no combineert (en er geen fietspaden zijn ingetekend).
Op de OFM ging dat fout want dan werd die weg niet routerend, dat heb ik nu maar aangepast op de OFM nu ik zie wat voor fouten er gemaakt worden.
Beter een keer de verkeerde rijbaan opgestuurd worden (cycleway=track met bicycle=no met wel fietspaden ernaast bv) dan een enorme omweg.

Het Eiland van Dordrecht nu met dank aan de nieuwe “tool” van gecombineerde bromfiets/fietspaden voorzien. Begrijp ik nu goed dat ik een paaltje (bollard) ook van de tag moped=designated moet voorzien wil het paaltje routeren?
Eggie

Geen idee Eggie, de OFM houdt (nog) geen rekening met moped tags of bollards.
Zolang je de wegen voor en achter de bollard maar de juiste toegangstags geeft is dat prima denk ik.

Kijk maar eens.
Gewijzigd: in index.html is in de overpass query “name” veranderd in “ref” ( omdat je de weg-id nodig hebt )
noordpass.js is een zoek/vervang functie toegevoegd die id’s in links naar osm verandert.

oops: nou pakt ie ook de AND import nummers … gecorrigeerd

Bijna perfect, alleen staat er ergens nog een Way%20 teveel: http://www.openstreetmap.org/browse/way/Way%2025109771

Nog eens geprobeerd, met W7 64 bit
Ja en precies op de weg geklikt.
Node en wayninfo in popup

De site: Map layer of cycleway tags on OSM
Chrome, Versie 23.0.1271.64 m, is bijgewerkt, word niet getoond.
Firefox, 16.02 wel getoond
IE, weet ik niet, blijft haken.

Als ik nu deze site plaatselijk op de harde schijf zet. Pagina opslaan als, bron pagina opslaan.
Dus de index noordpass layerdef style in een map zet.
En de index start met de verschillende browers, dat moet toch kunnen?
Dan doet firefox het ook niet. Wat betreft het geven van way informatie in de popup.

Ben bang dat er wat mis is et mijn PC.
Het eerste wat ik dan denk is beveiligngssoftware.
Heb hier NOD32, wat is dan een betere?

Omdat je niet weet wat andere navigatiesoftware (in de toekomst) ermee gaat doen, als je toch bezig ben, waarom voorzie je het niet van de juiste tags?
Ik had dat niet gedaan, en merk hoe lastig het nu is om ze weer op te sporen (zelfs met behulp van het prachtig kaartje).
Dat het nu (nog) niets uitmaakt, is geen reden om het te laten, toch?
Default op bollard blijft (voorlopig?) access=no met alleen fietser en voetganger doorgelaten.

@Allroads, ik heb dezelfde versie van Chrome en ook NOD32, maar hier doet ie het wel (32 bits Vista overigens). Misschien helpt de browsergeschiedenis op te schonen?

Ook opgelost.

Let op: grote wijziging …

Het eerste blok van de popup is verplaatst. Het staat nu als functie onderin layerdef.js .
Dat betekent dat de getoonde links daar veranderd worden , dat hoef je dan niet steeds aan te passen.
In het algemeen ga ik dat soort dingen verplaatsen naar layerdef.js, wat dan een custom file wordt.
Index en noordpass kun je dan gemakkelijker vervangen.
Dat betekent ook dat straks de way en surface in 1 layerdef komen. Door het zetten van 1 variabele kun je dan straks kiezen tussen ways en layers.
Uiteindelijk wil ik dan in het titelblok een switch waarmee je kunt kiezen zonder dat je van site verandert. Dus je schakelt tussen 2 sets layers.

Browsergeschiedenis gewist.
Chrome online naar jouw site werkt nu wel met popup way.
Maar jouw versie van vanmorgen gestart vanaf eigen harde schijf (kopie zoals boven) werkt het niet bij.
Daar ligt dus nog een hobbel, maar waar?

Tja, het zou allemaal moeten werken eigenlijk …

Hier een naar de 4 bestanden in het origineel. Probeer dat eens uit.
Meld even als je het opgehaald hebt, dan haal ik de link weer weg daarna.

bestanden opgehaald.

uitpakken in lokale dir en dan index.html klikken. Zou moeten werken in FF en Chrome. IE9 alleen na instellen beveiliging, maar ie is toch al traag. Opera lijkt het niet te doen.

ligfietser: bij de overpass query ontbrak nog living_street, had je die bij jouw versie al toegevoegd?