Webkaartje met Fietstags

Noordfiets, ik heb geen api key gebruikt, gewoon jouw codes overgenomen.

Hier een eerste aanzet voor de surface tag map: http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/surface.html

Ja die gebruikt de sensor hack ( die ook in PeeWee’s kaartje zit ) . Voor Bing ken ik zo’n achterdeur niet dus ik dacht, misschien heeft mijndev die zelf al eens aangevraagd?

Ook leuk:

Straks kom ik nog op de zwarte lijst !

Het is toch een verschil of je de kaart via een api op je eigen website laat zien.

Of zo als ik aan geef via popup, verlinking naar de officiëlle site van Google of Bing. En daar de kaart bekijkt.

Dit laatste kan volgens mij gewoon.

Kijk nou dan !

En meteen iets raars: een unclassified met een tracktype !

http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/surface.html?zoom=16&lat=53.16103&lon=6.65083&layers=B00FFFTFTFFFFFFFFFF

Minder raar dan surface=dogshit of no :wink: Lijkt me gewoon een track

Moet ik nu vrezen dat de mijndev site de volgende is die geblockt wordt? Of heeft die een uitzonderingspositie?:confused:

Noordfiets, zou je de link in het titelblok “Switch to the map layer of cycleway tags” kunnen aanpassen naar iets als index.html?zoom=16&lat=53.16103&lon=6.65083 (dus zonder &layers=B00FFFTFTFFFFFFFFFF)

Het eerste gedeelte van die weg was ooit asfalt, daarna steeds smaller en grind later zelfs zand. Fiets er altijd vlak langs, dus kan altijd eens met de verrekijker weer naar het uitkijkpunt, zoeken naar de unieke koereiger die daar schijnt te vertoeven.

Links heen en weer die de verschilende kaarten in dezelfde zoom en op dezelfde positie laten zien, dat is wat de bedoeling is toch?

IE7 schijnt op hol te slaan van openlayers en zoveel aanvragen te sturen dat de osm server ingrijpt.

Morgen zal ik daar naar kijken en allroads linkjes toevoegen ( maar natuurlijk onder JOSM ! en niet bovenaan :wink: )

Ja, dat zo heel mooi zijn, ik had daar verder geen ruimte meer voor de openlayer en overpass api credits, kan je die gelijk onderin het scherm plaatsen dan zijn zo niet meer zo prominent in beeld.

Die zitten er bij mij al in, ik vind de volgorde niet verkeerd, eerst de viewers en dan de editors. Wat mij betreft zet je dan Josm boven Potlatch, staat het ook op alfabet :wink:

JOSM had ik eerst ook bovenaan staan, toen bedacht ik ook van kijken en dan edit en de extra tekst bij JOSM beter onderaan en ruimte erturssen. voor het misklikken en categoriseren.

Dit is zoals de code boven.

Gisteravond wel nog even gezien maar geen puf meer.
Zo jij bent ijverig geweest, zo loop ik steeds achter de feiten aan.

info in popup zou het moeten doen
info wegen

Ik laat alleen de wegen zien, wel zo overzichtelijk, en onder zoom 14 melding ‘inzoomen’.

Ligfietser: style.css, noordfiets.js en index.html zijn aangepast.

De links naar google en bing moet je er zelf even weer inzetten.

Proxy voor IE werkt wel, maar is heel erg traag. Dat kan natuurlijk ook aan mijn server liggen. Maar iig niet iets om openbaar te maken.

Bedankt Noordfiets, popups doen het prima :slight_smile:
Heb nog wel een aantal highways toegevoegd, zoals service, steps, path en pedestrian.

Nog even de linkjes:

in noordpass.js staat dit : if (rel_tolerance > 0.0002) rel_tolerance = 0.0002;
Dat bepaalt hoe strak de locatie van wegen is. Hij stond op 0,0005 maar heb hem nog wat naar beneden geschroefd. Voorkomt overbodige requests.

Overigens, bij het testen kwam ik allemaal fietspaden tegen met foot=yes, terwijl er een trottoir naast ligt. En fietspaden met motorcar=no. Waar zijn al die tags voor nodig?

Popups, wat bedoelen jullie daarmee.

toch niet het kader popup met view en edit linken, denk dat ik iets niet zie.

met mijn muis over kaart over cycly way en tags en de noordfiets basis variant, ook muis stil op een weg, gebeurt helemaal niks.

vertwijfeling

dat heeft toch hier mee te maken

  • "?data=[out:popup("Ways:";[highway~"cycleway|trunk|primary|secondary

vroeg met al een tjid af waarvoor dat is.

chrome en firefox, ie geeft die problemen (heb ik nog niet naar gekeken).

In Chrome doet hij dat zeker niet.
Staat bij mij als html oproep ingesteld.

IE gebruik ik niet vanwege slecht laden.
Firefox gebruik ik nauwelijks, heb het daar wel eens geopend maar dat niet gezien wat jij schetst.
Zal daar nog even goed naar kijken.

Ik heb geen server, dus ik start eigen html bouwsel op vanaf harde schijfen zodoende altijd in Chrome.

Verdomd, dat is mooi, nu net met firefox gedaan en geklikt op een weg.

Bij Chrome werkt dat dus niet!!! Wel een pupup met links maar niet de way/node informatie.

Ja, het is inderdaad prachtig.
(Maar nu zie ik dat ik overal hier in de buurt nog aan de slag moet om het op te schonen :roll_eyes:).
:slight_smile:

Ik had de tolerance op 0,000005 (zero comma zero zero zero zero zero cinco :sunglasses:) dus nog lager. Misschien dat Allroads niet precies op de weg had geklikt want Chrome doet het bij mij wel.

Tja, bij mijn Chrome gaat het juist fantastisch ( versie 24, W7 32 bit ). Sneller dan welke browser dan ook, ik klik en heb nauwelijks vertraging bij het ophalen van de weg-informatie.
FF gaat ook. IE9 gaat ook als je de beveiliging voor vertrouwde sites aan past en de site toevoegd. IE is wel trager en er zitten wat schooheidsfoutjes in de layout ( of eigenlijk: voor FF en C wat moeten aanpassen omdat die niet goed werkten en nu blijkt IE daar nu juist weer beter met de standaard om te gaan )

Frankl2009: irritant nietwaar? Dacht altijd dat mijn buurt klaar was maar met deze tool zie ik de gekste tags veschijnen.