Een global tagwatch; bestaat dat?

Altijd bij het lezen van een dergelijke post kan ik het niet laten even op de tagwatch pages te kijken, maar in dit specifieke geval wil je dus over de hele wereld zoeken en nu moet dat dus in 6x. Kan dat niet in 1x? En een gerelateerde vraag: Ik wil dan ook altijd de lat lon en de timestamp zien van die objecten. Is er al eens een betrouwbare xapi server ergens ontstaan en nog mooier een SQL/JSON server waar ik dat op kan doen, gewoon handmatig in een url.

Oh… en het kan IMHO nog mooier: een webbased pagina waar je een key en eventueel een value invult en waarop de gevonden objecten gewoon in een flat table worden gepresenteerd. (Had ik maar de kennis om iets dergelijks in elkaar te programmeren…zucht. :))

Voor zover ik weet bestaat dit nog niet. Je zult het nog even met tagwatch moeten doen… Of de wiki natuurlijk.

http://tagstat.hypercube.telascience.org/index.php

Komt dit in de buurt?

:slight_smile: Yep! En vooral de search knop helemaal onderin. Fraai ook hoe je kan doorklikken op de key om alle values te zien. Die staat er nu bij in mijn osm-bladwijzer groep en als de xapi server het straks(?) weer doet zal ik ook de lon&lat erbij kunnen zien. Thnx!

Goede vonst! Deze komt in m’n bookmarks :slight_smile:

Ik zie alleen dat de xapi links nog naar api 0.5 verwijzen! Moet dat niet 0.6 worden?

De tagstat source-code is openbaar! http://svn.openstreetmap.org/applications/utils/tagstat/ Ik zal de code overnemen en op de nederlandse openstreetmap-server een vertaling maken en inzetten op de benelux database

Dat heb ik dus weer. Er roept iemand wat en ik zei de gek is vervolgens enkele nachten aan het knutselen.

Problemen met de tagstat:

  1. Er wordt elke nacht een planet geparsed; nádat hypercube dat al een keer heeft gedaan om de database te vernieuwen, dubbel op dus.
  2. De tagstat db is mysql. In ons geval wil ik niet nog een database naast de postgresql database van tile.openstreetmap.nl zetten. Daarnaast hoop ik een truc te vinden om de diff-verwerking van rullzer middels triggers uit te lezen en de stats dus ook “diff gewijs” te updaten.

Stappen tot nu toe:

  • De osm database moet zijn aangemaakt met osm2pgsql met de --slim optie aan voor mijn tagstat om te werken
  • de postgresql functie tags_stat() maakt een tabel met tags en het aantal keer dat deze voorkomen.
  • Ik ben nu bezig om de tagpairs_stat() functie te bouwen die van de tag-value paren de statistieken in een tabel zet.

Ik houd jullie op de hoogte.