"Almost junctions" keepright: noexit=yes

Hint: Ik zie een paar false-positive icoontjes op de kaart voor “This node is very close but not connected to way…”, maar die zijn op te lossen door de end-node te voorzien van de tag noexit=yes.

Hmm, noexit=yes heb ik in het verleden een enkele keer gebruikt, maar ik ben er nadien heel snel mee gestopt. Het is nml een tag die niets toevoegt, behalve dan de expliciete opmerking dat de weg hier eindigt. Impliciet eindigde die natuurlijk vanzelf al, en ook een router zal er geen problemen mee hebben.

Yep. Dat klinkt logisch. Aan de andere kant heb ik wel het gevoel dat die tag niet voor niets is bedacht, maar wat die reden dan zou zijn, ontgaat me momenteel ook even. Ik tag het nog wel, maar alleen om die keepright-pijltjes kwijt te raken. Weet er iemand nog een reden om die noexit=yes wel te gebruiken?

Oh er zijn zo veel tags en standaarden bedacht die niks toevoegen. De wiki is geen bijbel hoor, dat moet je goed onthouden. Wat in de wiki staat is het resultaat van (bij wijze van spreken) degene die het hardst schreeuwd en die hoeft niet gelijk te hebben.