Doe ik iets verkeerd?

Ik heb een tijdje terug osm geïnstalleerd op mijn Garmin. Ik had Nederland er op gezet en alles leek te werken. Alleen als ik een adres wilde intikken dan vroeg de Garmin niet om een land, zoals toen de officiële software er op stond, maar om een provincie. En daarna wist ik het niet meer. Ik heb toen de verouderde kaart er weer op gezet.

Maar het lijkt me toch dat ik iets verkeerd heb gedaan, want ik kan op dit forum niet dezelfde klacht vinden (of ik heb niet goed gezocht).

Het betreft een Garmin Nuvi 250.

Bij het forumonderdeel Garmin al gekeken? Daar staat het helemaal bovenin:
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=8207

Het is volgens mij de meest gestelde vraag/wens bij de osm garmin kaarten die helaas nog steeds niet is opgelost.
Dit probleem doet zich ook voor op andere modellen met touch screen zoals Oregon en Dakota.
Voorlopig moet je het doen met het zoeken via de pois of gewoon op de kaart klikken.

Het probleem doet zich voor met dnek ik alle gps toestellen, mijn 60CSx en 78s komen ook niet voorbij de “provincie”.

Ook bij de 60? Het schijnt ook nog uit te maken of je een voorgebakken gmapsupp installeert of je de kaarten via mapsource overbrengt. In dat laatste geval maakt die een index file aan waardoor je mogelijk met de oudere units wel kan zoeken op adres?

Note,

De nieuwe modellen van Garmin kunnen niet meer bediend worden met MapSource. Daarvoor wordt BaseMap gebruikt.

groet
Robert

Dat begrijp ik niet, hoe kom je daar nu bij? Welke nieuwe modellen? Welke versie van Mapsource?

Er wordt BaseCamp bedoeld, en dat is voor de nieuwe GPSen zoals de Oregon. Bij mij in de handleiding staat in ieder geval dat je BaseCamp moet gebruiken, en niet Mapsource, omdat de gegevens zoals waypoints (?) op een ander manier opgeslagen worden.

-peter

Die nieuwe GPsen doen het prima onder Mapsource. Waypoints kan je ook openen door te kijken in de map \garmin\gpx\

Oeps, BaseCamp natuurlijk.
Is overigens welk een veel meer state of the art progaramma waarmee je eenvoudig een track database in een mappenstruktuur kunt opbouwen. En dat heb ik bij mapsource nog niet zien gebeuren.
Kan me alweer vergissen hoor. ;-(

ZMWandelaar

Klopt wel maar ik mis ook iets in basecamp. Ik kan niet alle routing opties vinden in Basecamp. Zo mis ik het rijtje van te vermijden items als : Tolwegen, onverhard etc. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik kan bij mijn Oregon 450 beide programma’s gebruiken, zowel mapsource als Basecamp. De laatste wordt wel aangeraden voor outdoortoestellen zoals de Oregon. Alleen ik heb dus het probleem dat Basecamp heel vaak crasht als ik de openfietsmap er op open heb staan. Het probleem met provincies heb ik nog niet, maar ik heb ook niet heel Nederland van OFM erop staan. Wel ook andere kaarten.

Volgens mij ziet eerder Garmin iets over het hoofd :expressionless:
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=5049

Dat probleem met de provincies heb je waarschijnlijk niet omdat ie dan de City Navigator ofzo gebruikt als die ook op je GPS staat (ook al staat die uitgeschakeld). Als je alleen de ofm erop hebt kan die waarschijnlijk geen adressen vinden via de zoek adres optie en kom je niet verder dan de beruchte provincie vraag :wink: