track 'kwijt'

Heb ik eindelijk eens een nieuwe weg in een track zitten, krijg ik die niet op de kaart te zien.

De 'schets’van de track bij mijn geuploade tracks ziet er goed uit. Daar waar de nieuwe weg zit, zie ik duidelijk een uitstulping in de track.

In portlatch zie ik de blauwe lijn van de track niet uitstulpen, ik krijg het vermoeden dat de track ergens anders op de kaart wordt geplaatst. De blauwe lijnen die er staan zijn andere tracks die ik zelf heb geupload, dus die kan ik eventueel verwijderen om te kijken of er dan nog wat zichtbaar is.

Tis toch een beetje een zoekplaatje zo dat on-line verwerken.

Tja, vanwege de beperkte inzoom mogelijkheden, controle over de tracks die zichtbaar zijn en de lage nauwkeurigheid door gebruik van dikke lijnen gebruik ik voor het serieuze mapwerk JOSM en Potlatch alleen voor kleine edits…

Heel raar, de track is te zien als je op het zoomlevel gaat editten dat je krijgt als je vanuit de track naar edit gaat. Omdat dit een hoger level is dan je de edits wil doen doe je dit niet, ook niet vanwege het aantal punten dat geladen moeten worden, de brij in de presentatie die dan ontstaat etc. Maar doe je dit toch gewoon, dan blijft de track zichtbaar (omdat het nieuwe stuk een weiland in ging, toch goed te volgen).

Ga je dus naar een lager zoomlevel, dan is de toegevoegde track niet te zien., wat op zich op dat specifieke punt geen probleem moet zijn qua resolutie en andere wegen in de buurt. Tevens zijn andere tracks in de buurt ook te zien (slecht, maar je ziet ze).

Wellicht een bug in Potlatch. Even melden in de bugtracker?

Nog wat tracks geupload, en steeds zelfde probleem. In de bugtracker kan ik niet 123 zelfde probleem vinden.

Voordat ik dat daar aanmeld, wil iemand zo vriendelijk zijn om te kijken of die hetzelfde probleem heeft?

Dit om te voorkomen dat ik iets ga aanmelden wat of geen fout is omdat ik iets niet goed doe, of dat ik alleen het probleem heg (dan wordt het helemaal een zoekplaatje voor degene die het eventuel kan oplossen).

Geef eens een link naar de betreffende track of Potlatch edit link aub.

http://www.openstreetmap.org/?lat=51.95966&lon=4.6028&zoom=17&layers=B000FTF

en

http://www.openstreetmap.org/user/doortrapper/traces/259610

Tja, ik krijg geen tracklogs te zien als ik op ‘g’ druk in Potlatch zowel op dat zoomlevel als op het zoomlevel erboven en onder. Staat de tracklog op ‘public’?

Edit: Ik zie overigens wel andere tracklogs in dat gebied, ook op verschillende zoomlevels. Bij mij in de buurt zie ik ook een reeks tracklogs alleen bij lange na niet alle, wellicht dat er ergens een filtering op zit, bijvoorbeeld op de recentheid van de track?

Als je de 2e link hebt gevolgd, zie je als het goed is de track, dan moet die mi op public staan.

Fenomeen is dus hetzelfde.

Wat zou hier de achterliggende gedachte dan moeten zijn?
Weet niet hoe eea technisch is opgebouwd. Is ergens 1 grote bak met tracks, en trekt potlatch hier iets uit? Of zijn er 2 bakken die het symptoom kunnen verklaren?

De track ligt dus op de goede plaats. Ga je dus via de 2e link naar de track, gebruikt dan edit, dan blijft de track zichtbaar op het zoomlevel waarbij potlatch de kaart opent (ik weet niet meer zeker of andere tracks dan ook zichtbaar zijn).

Van de potlatch-blog:

Dus de tracks zouden nog niet in ‘de database’ zitten? Aangezien je wel een mail krijgt wanneer de track is verwerkt, wat houdt dat dan weer in? En wanneer komen ze er dan wel in?

(tis een beetje van ’ it’s not a bug, it’s a feature!’ )

Het kan dus zijn dat zoveel mensen hun tracklogs van de afgelopen week (ofzo) op zondag gaan uploaden dat deze niet snel genoeg in de database geladen kunnen worden, hierbij ontstaat dan een achterstand die meestal binnen een dag weer ingelopen is. Dus zodra je via de website een tracklog upload krijg je meestal binnen een dag een mailtje dat deze geimporteerd is. Hierna is de tracklog ook door anderen te downloaden.

Als je nu al voor die tijd met de tracklog aan de slag wilt dan kun je deze dus in Potlatch laden of rechtstreeks vanaf je harddisk in JOSM.

Deze mogelijkheid van Potlatch is dus een reguliere feature (geen bug workaround) die je ook bij offline editors tegenkomt.

@Lambertus: Begrijp je post niet in relatie met mijn probleempje, maar dat zal wel zijn omdat je niet begrijpt waar ik met de potlatch info naar toe wil?

Mijn aanname was dat je in potlach een track alleen kan zien nadat die is verwerkt, dus dat je een mail hebt gekregen, en dat die dus in ‘de database’ zit.

Dat is blijkbaar niet zo, direct na het uploaden kun je met potlatch aan de slag, dus er zijn 2 opslagfaciliteiten waar potlatch gegevens uit kan halen, een soort buffer en ‘de database’ .

Aangezien ik iedere nieuwe track alleen kan zien op de manier zoals bij de extra functionaliteit is beschreven, en de nieuwe track niet is te zien op de ’ gewone’ manier (klikken op de gps in potlatch), is voor mij de voorlopige conclusie, dat geuploade tracks niet in ‘de database’ worden gezet. Dit ondanks het mailtje dat je krijgt.

Aangezien de mail ook begint met de tekst ‘it looks like …’, geeft een gevoel dat de programmeur wil overbrengen dat hij/zij geen garantie kan geven dat de track daadwerkelijk in de database is gezet.

Zal nog eens verder spitten deze week.

Via de api tracks gedownload van gebied om te kijken of die in de database zit. Nu krijg ik wel data, maar zo te zien hangen daar geen kenmerken aan (eigenaar, datum, tag etc.)?

Klopt, alle tracks worden op 1 hoop gegooid bij het downloaden. Er is hier vaker discussie over geweest en ik geloof dat ze dat zo doen vanwege privacy en wellicht de hoeveelheid data die meegestuurd zou moeten worden.

Raar toch? Per track geef je op of die al dan niet public wordt, public ja, dan zouden er toch kenmerken bij moeten zitten?
Laat ik nu mar eerst eens op zoek gaan naar punt om melding te doen van mijn (vermeend) probleem.

Opgelost, http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=2017