openstreetmap downloaden en instaleren in mapsource

Oftewel, gebruik gewoon een kant-en-klaar gebied met een non-IE browser.
Gaat prima :wink:

FF, Opera, Midori (webkit) en Chrome heb ik net getest, en werken prima!
(FF is wel iets langzamer dan de anderen, maar dat doet er niet toe! FF4 zal wel een boel goed maken…)

Allen bedankt voor de reacties.
Ik gebuik normaliter IE 8 en daarin ljkt de link idd vast te lopen, echter na een tijdje gaat het toch verder.

Ik heb het nu ook geprobeerd met Firefox, en daarin gaat het idd wel goed. Kaarten zijn inmiddels binnen en ik ga er eens mee spelen.

bedankt voor de hulp :wink:

Ben nu wel met Google Chroom op deze site gekomen, maar zie nergens een mogelijkheid om deze kaarten te kunnen downloaden en te gebruiken in Mapsource?

Groetjes, N

Misschien is het zo duidelijker

Selecteer het land dat je wilt hebben
klik op de download link en kies voor de mapsource exe file

Die download je naar je pc en je installeerd de kaart.

Hartelijk dank,

Zo is het me wel gelukt.

Je moet dus eigenlijk een land bv Nederland selecteren.
Stel je wil Duitsland en of Belgie er bij hebben op een kaart kan dat ook?

Of moet je gewoon de kaarten appart houden per land?

Bedankt voor de snelle reactie.

Groetjes, N

Dat kan, dan moet je “Choose a predefined country and/or enable manual tile selection:” aanvinken en vervolgens op de kaart delen aanklikken die je wilt hebben.
De kaart moet dan wel eerst gefabriceerd worden (knop “build my maps”) en moet je je e-mail adres opgeven zodat je een bericht krijgt wanneer die kaart gereed is (zie de opmerkingen boven).

Het kan ook op een andere manier. Zo doe ik het tenminste:

  • Download land voor land de standaard kaarten en installer deze 1 voor 1 op MapSource (Garmin). In mijn geval gebruik ik Basemap, omdat ik een neuwe GPS heb (Oregon).
  • Vervolgens installeer ik vanaf BaseMap de kaarten die ik op dat moment wil hebben in 1 selecteer/installeer sessie op mijn GPS.
  • Klaar is Kees/piet/janneke … oid

Om te beginnen heb ik eerst geprobeerd de kaart van Nederland te downloaden, in Mapsource gezet.

Toen Belgie gedownload en in Mapsource gezet.

Maar deze overschrijven zich, dus Nederland is weg behalve de grensstreeek.

De kaarten geselecteerd heb ik nog niet geprobeerd, met de achterliggende gedachten, dat het mischien gemakkelijk zou zijn ze apart te hebben.
Maar hoe ik het nu gedaan hebt gaat dus niet goed, er staat in Mapsource maar 1 bestand dan OSM World Routable, hoewel ik de download van Belgie de naam Belgie had gegeven.

Dat laatste , het hernoemen van maps, moet je iig nooit doen, want dan kan Mapsource crashen en/of niet meer opstarten. Hij slaat nl alles op in het windows register en als er ook maar iets afwijkt (bijv doordat je een naampje verandert) loopt de boel vast. Mocht dat overigens voorkomen dan kan je met de Mapsettoolkit de zaak weer herstellen.

Met het simpelweg de naam van de download veranderen gaat er niets mis, maar de naam van de kaart wijzig je er niet mee. Hier vind je een programma waarmee je de naam (en minstens zo belangrijk: het kaart ID) kunt wijzigen: http://www.javawa.nl/gmtk.html

bedankt voor de info,

Maar door het een en ander te proberen, zou ik nu graag OSM uit Mapsource verwijderen, om met een schone lei opnieuw te beginnen.

Maar inhet configuratiesherm zie ik deze map niet staan?

Je kan toch gewoon een nieuwe installeren?

Ik heb hier Windows XP SP3 en daar kan ik de kaarten gewoon weggooien.
Voor de veiligheid kan je ze eerst verplaatsen, wel onthouden waar ze precies stonden,als mapsource niet gaat zeuren dan kan je ze weggooien.

Dit geldt alleen voor de OSM kaarten
Andere kaarten werken misschien wel anders
Dus let op wat je doet, en als je meerdere kaarten hebt geinstalleerd waar je vanaf wil, verwijder/verplaats ze dan 1 voor 1 en start daarna telkens mapsource op.
Desnoods na de eerste verplaatsing je pc opnieuw opstarten, om helemaal zeker te zijn, kan een hoop narigheid voorkomen.

Waarom de kaart niet bij de verwijderbare software in het configuratiescherm staat weet ik niet, maar om een en ander te kunnen proberen moet je ze juist niet verwijderen. Je begint dan gewoon bij stap 2 in het stappenplan op mijn site.
Gewoon weggooien is niet verstandig; zie het bericht van Ligfietser.

De osm kaarten kan je probleemloos verwijderen dmv het uninstall.exe bestand dat in dezelfde map is geplaatst.

Ha NS,

'k Zou de kaart lekker laten staan. Bij een nieuwe download wordt het oude bestand toch weer overschreven. Via MapSetToolkit kun je de kaart aanklikken en ook deleten. Bovendien kun je daar de registry controleren als je een corrupte kaart hebt of iets fout hebt gedaan.
Even googelen op download MapSetToolkit.
eggie

Kan iemand mij vertellen waar ik de open-wandelkaart kan vinden? Met bovenstaande hulp heb ik de fietskaart gevonden en geinstalleerd.

Alvast bedankt!

Bij www.openwandelkaart.nl
En dan links onderin op, meer info klikken.

Maar of hij er is voor in de gps weet ik niet

Dit is inderdaad de gamakkelijkste manier.
Bedankt allemaal voor de info.

Groetjes N

Nu heb ik Duitsland gedownload en geinstalleerd in mapsource.

Stle dat er een updat van deze kaart is, en die zijn er natuurlijk ongetwijfeld veel.

Moet je die kaart dan weer gewoon opnieuw downlloaden, en opnieuw installeren?

Geld dit dan ook voor de fietskaart?

N

Ja

Gewoon downloaden en opnieuw installeren, downloaden hoeft eigenlijk niet, je kan ook gelijk installeren