losse nodes?

Ik heb met Merkaartor iets gewijzigd aan een fietspad in dit gebied:
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.1&lon=5.3148&zoom=14&layers=0B00FTF
Tijdens het uploaden is er vermoedelijk iets fout gegaan wat resulteerde in een heleboel trackpoints bovenop een aantal administatieve grenzen (gemeentegrens). Die staan er nog wel op maar in potlatch zie ik nu allemaal losse AND nodes. Is er iets goed fout of is er niets aan de hand?

Ik ben bang dat het eerste het geval is :frowning:

Het vreemde is dat er een heleboel gemeentegrenzen op andere plaatsen in Nederland er ook zo bij liggen (dubbele nodes).
Zie de overlay maplint “nodes on the same spot”. Het is me nooit eerder opgevallen, alleen toen er iets misging tijdens het uploaden verschenen er een heleboel bij in de regio waar ik aan het editten was.:confused:

Oh wacht, nu pas dringt het tot me door. Die losse nodes op de gemeentegrenzen (en misschien ook provinciegrenzen) zijn gekomen doordat deze opnieuw geimporteerd zijn (dus verwijderd en daarna opnieuw aangemaakt). Hier is bij het verwijderen wat mis gegaan waardoor deze nodes zijn achtergebleven. Volgens mij kun je die zonder zorgen verwijderen als je daar zin in hebt.

Zie deze discussie op de mailinglist.

Die nodes kun je gewoon weggooien. Ik zal van het weekend weer eens een nieuwe poging de bulk_uploader werkend te krijgen zodat ik die dingen kan verwijderen. Dit is misgelopen tijdens de herimport omdat veel nodes gebruikt zijn door zowel wegen als grenzen en JOSM niet verder loopt na een 412 error.

Ok bedankt