landuse=reservoir en natural=water

Vraag:
Kun je landuse=reservoir en natural=water tegelijkertijd toekennen?

Durf het bijna niet te zeggen, want we mappen niet voor de GPS, maar toch wordt zoiets:
http://www.openstreetmap.org/?lat=50.6156766414642&lon=6.10262632369995&zoom=15
buiten weergegeven als:
http://dl.dropbox.com/u/3371652/osm/1061.bmp

Blijkbaar wordt ‘reservoir’ niet weergeven en naural=water wel.

Of het kan, jazeker, je kunt elke combinatie van tags gebruiken maar of het verstandig is.

Als ik de Wiki lees dan kom ik tot de conclusie dat het zeker verstandig is en zelfs “noodzakelijk”.

Pffff, dank, een antwoord. :slight_smile:

In de tussentijd heb ik als test de sloot voor mijn huis met deze beide tags uitgerust om over week of wat bij kaartupdate te zien hoe dat er uit ziet

Je weet dat de kaart binnen enkele minuten updatet?

Ik bedoel de download-kaarten voor Garmin van Lambertus …

Ha Ldp,

Zit wel even buiten het draadje. Zie toevallig je naam staan. Vorige week was ik op schoolreis op de Rucphense heide. Dus na thuiskomst de gpstracklogs verwerkt in OSM. Hoorde dat jij onlangs 3dShapes had toegevoegd aan dat gedeelte in Brabant. Inmiddels de Rucphense heide omgetagd naar heide en zand ipv bos. (klopt nu helemaal) Eveneens de pannenhoef en de ketelmeren. Ken het gebied wel aardig door m’n fietstochtjes daar. Kan ik ongestraft zo doorgaan, want het gebied ten oosten van Bergen op Zoom heeft ook nog wat heide nodig of zit ik dan iemand anders in de weg. Hoe kom ik daar achter? Zag al een beetje heide verschijnen daar.

Groet,
Eggie

Ten oosten van BoZ is er al geïmporteerd, en kun je dus naar hartelust bos naar heide/zand omtaggen als jij weet dat het eigenlijk heide/zand is.

En inmiddels is ten noorden van Rucphen ook geïmporteerd, en kun je tot onder Oudenbosch ook je gang gaan.

Ldp,
Nou de komende week gaat dat denk ik wel gebeuren. 'k Haal uit de pannenhoef en ketelmeren nog even de foutjes. Komt mijn eiland van Dordt ook aan de beurt en kan ik dan beter mijn getekende grondgebruik in de merwelanden van te voren weghalen of maakt dat niet uit?

Groet,
egbert

Dordt komt zeker aan de beurt. Of je van tevoren je dingen weg moet halen of niet maakt voor de import niet uit, maar misschien vind je het prettiger werken als er niet van alles over elkaar staat? Heb je het van yahoo overgetekend?

Ha Lpd,

De slootjes in de Merwelanden heb ik van Yahoo overgetekend. Alleen park en bos verder. De wegen en paden komen vanuit m’n tracklog.
De Louisa- en Cannemanspolder ten zuiden van de Wieldrechtse Zeedijk bevatten weer tracklogs en getekend grondgebruik naar de werkelijkheid. Hier is nog geen Yahoofoto van. Het is een voormalig akkerbouwgebied in ontwikkkeling. (Recratie) De voetpaden liggen er nog maar net. Hier zal de 3dshapesimport waarschijnlijk ook niet kloppen
Het Wellantcollege aan de Groenezoom is mijn oefenobject. Daar kan ik verder weinig aan verzieken, behalve dan met lesgeven. :slight_smile:
Eggie

Tot een paar jaar geleden was er ten zuiden van de Wieldrechtse Zeedijk weinig tot niets toegankelijk. Goed om te horen dat dat mooie gebied nu bereikbaar is.

Ik kan niets anders doen dan de data die we hebben er neerzetten. Met jouw tracklogs en je eigen observaties is dat vast goed aan te passen. Ik heb al weken het idee om eens een dag/weekend rond te gaan fietsen op het eiland, want er ontbreken nog wel wat fietsroutes, hoewel daar zo te zien de afgelopen tijd toch aan gewerkt is. :wink: