kan iemand me uitleggen waar stukje op openstreetmap.nl over gaat?

In mijn vorige posting ging ik al aan mijn verstand twijfelen,
als ik het stukje op www.openstreetmap.nl lees ga ik dat helemaal doen.

Heb het drie keer gelezen, schrijver is ergens erg enthousiast over, maar wat wordt er opgelost? Wat gaat deze doorbraak voor ‘jan met de gsm’ betekenen?

Misschien met toelichting voor de leek wat beter te plaatsen?

Hehe, eindelijk :stuck_out_tongue:

De schrijver van dat stuk is bezig de osm db zo te implementeren dat deze rechtstreeks vanuit een standaard GIS pakket te kunnen bevragen, iets wat hiervoor nog moest gebeuren door de db te exporteren naar shp formaat. De schrijver, een geo-informaticus, is hier heel blij om.

Voor jou veranderd er niets tenzij je toevallig een GIS applicatie als ArcGIS of MapServer wilt gebruiken.

Hehe, eindelijk :wink: Dit doet je avatar volledig recht…

De schrijver van dat stuk is bezig de osm db zo te implementeren dat deze rechtstreeks vanuit een standaard GIS pakket te kunnen bevragen, iets wat hiervoor nog moest gebeuren door de db te exporteren naar shp formaat. De schrijver, een geo-informaticus, is hier heel blij om.

Voor jou veranderd er niets tenzij je toevallig een GIS applicatie als ArcGIS of MapServer wilt gebruiken.

Geloof niet dat ik dat wil, toch?

Vanuit het oogpunt van iemand die niets weet van osm, de eerste keer op de site komt, weet niet of zo iemand na het lezen van stuk nu enthousiast wordt om mee te gaan doen, of meteen afhaakt :roll_eyes:

Er wordt gewerkt aan een nieuwe site waarbij ondermeer de technische artiekelen gescheiden worden van de andere. Overigens, je kunt niet iedereen tevreden houden…

ja bekend probleem, de site is nogal op de “die-hard” osm’er gericht en niet op de geinteresseerde nieuwkomer
dit gaan we helemaal omgooien en verbeteren ! Zijn er “druk” mee bezig :sunglasses: