Detaillering

Heren,

http://tile.openstreetmap.nl/?zoom=18&lat=52.68871&lon=6.76813&layers=B000000FFFF

Achter deze link zien jullie een deel van het prachtige plaatsje “Dalen” in het zuiden van drenthe.
Coor het eerst zie ik deze groene punten verschijnen die in JOSm genoteerd zijn met:
natural=tree
denotation=cluster
fixme=set better denotation

De gebruiker die deze ooit zo heeft gemaakt is niet meer te vinden (voor mij)

Kan iemand mij de diepere betekenis uitleggen van deze drie tags?

Denk de eerste wel te snappen, hoewel de noodzakelijkheid van deze detaillering mij volledig ontgaat.

micro mapping ten top :wink:

ik zou even wachten tot na de 3dshapes import in dat gebied om te kijken of er nog iets mee moet gebeuren.

De bomen komen van user Ger en de denotation en fixme van Nop. Deze laatste heeft een botje over heel veel bomen gejaagd om deze tags toe te voegen. Dit dan voor bomen die andere bomen in de nabijheid hebben.

denotation=* wordt gebruikt om het soort boom aan te duiden: herkenningspunt (landmark), stadsboom, bomenlaan, nationaal monument (ex-Anne Frankboom bv), en generieke bomengroep (cluster).

Het grote probleem hierin, en het valt me keer op keer en steeds meer op, is dat dit wel op de duitstalige pagina’s omschreven is, maar niet op de engelstalige. Vergelijk EN maar eens met DE. Niet toevallig is Nop ook een duitse gebruiker, die wel wereldwijd een bot eroverheen jaagt, maar de niet-duitse mappers moeten maar raden wat er bedoeld wordt.

En zelfs een groot deel van de Duitse gebruikers was het niet eens met wat hij deed.

Duitse koppigheid, om het dan toch te doen? :slight_smile:

Dit is helder en na de import (Mensen wat is dat toch een zegen voor OSM) zullen we wel verder kijken.

deutsche gründlichkeit zullen we maar zeggen

ik durf even niet naar een duits bos te gaan kijken :wink:

This guy is so bloody self-righteous that he gives a damn what the world thinks about his f****g bot.
If you read discussions in the USA, Canada, or Great Britain about what he has done with his bot: everybody condemns it. …
And so do I.

BTW: I can´t program a bot, so I manually deleted his “fixme=set better denotation” tags around my home position.

Cheers and
have a nice day!