Als ik inlog ben ik iemand anders

Ik heb iets heel raars. Als ik inlog met mijn eigen naam en wachtwoord dan ben ik ineens een Zweed met bijna de zelfde naam. Ik heet knarf en de Zweed knarF. Maar ik kan dus zijn profiel openen en evt wijzigen.

Ik ben helemaal nieuw op het forum en vraag mij af wat ik hier mee moet ( ergens melden?)

Wie weet hoe dit kan en wat ik er mee moet doen

groet

Frank ( de echte uit Ned)

Dat is inderdaad wel heel raar. Bij het registreren is knarf != knarF en bij het inloggen is knarf == knarF.
Is dat alleen op het forum, of ook daarbuiten? Geen idee of jullie daar dezelfde naam hebben…

Misschien is het een idee om je plaatsnaam en land te verwerken in je gebruikersnaam…
Mijn idee :smiley:

Hier moet wel iemand iets mee, is gewoon een beveiligingsprobleem

Op deze manier kun je gewoon in een ieders profiel door een nieuwe account met bijna dezelfde loginnaam te maken.

Post het even bij lambertus, hij is admin van het forum

Edit door Peter-almere-nl: dit is inderdaad het beveiligingsprobleem van de dag. Dit moet ASAP gefixt worden…

Ik heb net even geprobeerd in te loggen bij openstreet.org en daar ben ik het gewoon zelf. Ik kan niet inloggen met knarF en mijn wachtwoord

Nou, de meningen zijn daarover verdeeld. Vraag Frenzel, FFes, Frankl2009 en mij maar :slight_smile: Misschien mis ik er nog een paar. Welcome to the club!
I.i.g. hoop ik dat dit snel opgelost wordt.

Frank

gemeld bij de admin, Lambertus

Just for the record, vussiewussiE ben ik. Het is idd heel makkelijk om nu het hele forum om zeep te helpen.
Ik zou nu zelfs kunnen inloggen als lambertus zelf, zijn wachtwoord wijzigen, en alle admin-instellingen slopen…
Niet goed…

Gelukkig gaat het alleen om het forum, en niet de OSM data zelf!

Eh, even voor de duidelijkheid: het forum gebruikt je username en wachtwoord om de www.openstreetmap.org te vragen of die combo klopt. Zodra die server daar instemmend op reageert werd je ingelogd met de lowercase versie van jouw naam. Dus voor de knarF/knarf combo kan ik het verklaren en dat zou ondertussen (vandaag) gefixed moeten zijn.

Het probleem welke Peter-Almere-nl aankaart is mijn nog onduidelijk. Kun jij even online komen op IRC of mij een mail sturen (osm at na1400 punt info) met een stukje uitleg?! Alvast bedankt!

This is odd to me, how can somebody login under my name?

knarF: I emailed you about it. There was a case sensitive bug in the login system, but it should be fixed now.

De oorzaak zat hem dus in de MySQL tabellen die een verkeerde collatie hadden waardoor queries geen onderscheid maakten tussen hoofd- en kleine letters. Dit is nu opgelost.