Potlatch 2

Hi,

Soms zie je iets en gaat er een rilling van tevredenheid door je lichaam.
Het is nog niet af, maar ze zijn wel op een hele goede weg.

Heb je dit al gezien?

  • verwijderd als gevolg van vernederend Korsakov-momentje *

Flash-loos? Nee hoor

Zo denk ik er ook over. Het voordeel met JOSm is dan weer dat je het in een redelijke WYSIWYG uirstraling aan het editten bent. Dat is zeker ook voor beginners erg prettig. JOSM heeft toch een wat freakerige uitstraling.

Waarschijnlijk ben ik al zo gewend om op de flashblock knop te druken dat ik er niet eens bij stilsta :wink:
Maar, in 2e instantie: dat ding laadt gewoon zonder dat ik op de flashblock knop moet drukken…

Ik kon nog geen implemenatieplan vinden. Wanneer denken jullie dat deze uitontwikkeld zal zijn?

… omdat ik die dus inderdaad niet op mijn (werk-)machine heb geïnstalleerd :wink:
Nee, het is vandaag niet mijn dag…

Als je uitzoemt dan lijkt het alsof sommigen een hekel aan Potlatch hebben. Dan denk ik, als je in staat ben zulke graffiti achter te laten, dan kun je toch wel redelijk met de tool omgaan :wink: Zelfs in de prototype fase van ontwikkeling. Knap hoor :slight_smile:

Er is inderdaad zo nu en dan nogal wat agressie tegen potlatch… ook niet helemaal verassend als je ziet wat voor een zooitje dat soms wordt als mensen daarmee editen.

projecten bij osm hebben zelden zoiets en al helemaal geen planning :wink:

Ik snap zelf al de heisa rond potlatch (1) niet: 't is vaak de snelste manier om even iets te veranderen, en doet zijn werk goed daarvoor, en ik hoop dat versie 1 nog lang blijft bestaan naast versie 2, wat volgens mij toch een heel andere editor is met een heel ander doel.

En een editor doet wat je hem laat doen. Maar Potlatch zit nu eenmaal in de frontlinie als eerste editor die je tegenkomt als beginnend mapper. Moest er een josm-versie achter de editknop zitten dan zou het evenveel problemen geven. Misschien zelfs meer, want in josm kan je met veel minder moeite een grote hoeveelheid data om zeep helpen.

Persoonlijk kom ik trouwens de laatste tijd meer problemen tegen van mensen die met merkaartor bezig waren.

Tijdens de MApping Party van afgelopen zondag zijn er ook een aantal Merkaartoristen (!) die na een live JOSM show om zijn en hun oude tool op de Mariaplaats aan ‘de wilgen’ hebben gehangen.

ZMWandelaar: ik heb dus weer wat gemist? :frowning:

Ik zou toch graag een gevorderde Merkaartorist aan het werk zien, gewoon om te zien hoe dat ding nou echt vlot werkt. De laatste keer dat ik ermee probeerde te werken, lukte het niet zo. Dat is wel al 2 jaar geleden, dus geen idee hoe het nu werkt.

Ik heb tot aan de mapping party steeds met Merkaartor gewerkt, hoop niet dat ik veel omzeep geholpen heb.
Het werken ermee gaat best vlot vind ik, alleen het up en downloaden, vooral het downloaden duurt eeuwen, josm is zeker tien keer sneller.

Ik kan er redelijk mee uit de voeten maar om mezelf een gevorderd merkaartorist te noemen gaat me wat te ver.

Het grote voordeel, vind ik, is dat je gelijk ziet wat je doet.
Het grote nadeel, vind ik, is dat bij de laatste versie 0.16(?) ik geen relatie scherm meer zie, en nodes van wegen die op gebouwen e.d. liggen, of omgekeerd, je bijna niet vanelkaar krijgt als je iets wilt verplaatsen.