ecoduct

Iets ten zuiden van knooppunt Everdingen zijn ze een ecoduct aan het bouwen over de A2. Het is nu nog (door Valentijn) getagged als highway=construction. Hoewel het er vanaf de snelweg uitziet als een gewoon viaduct, gaat er voor zover ik weet straks niet eens een voetpad overheen, laat staan een weg. 7 kilometer verder naar het zuiden komt er nog één.

Iemand een goed idee wat voor tag we hier voor kunnen gebruiken.

highway=fauna

Eerder iets als man_made=wildlife_crossing. Dat schijnt de algemene term te zijn. En man_made is een typische key voor kunstwerken. “Ecoduct” is een term die (vooralsnog?) alleen in Nederland wordt gebruikt. In het kader van 3dShapes heb ik al min. 4 ecoducten geïmporteerd (3 op Veluwe, 1 in Twente), maar ik heb ze niet als zodanig getagd. Bij Apeldoorn is ook nog een in aanbouw over de A1, een paar km van het huidige ecoduct.

De tag man_made=wildlife_crossing is uitstekend. Beter dan mijn voorstel. In dit geval moet het echter wel verder afgehandeld worden als een viaduct. IN geval van een ecoduct dus inclusief level=1.

+1 voor level=1

Klinkt goed.

Ik heb heel even overwogen om dat naar de tagging-list te sturen, maar dan willen ze er vast een of ander waanzinnig complex schema met allemaal sub-tags van maken. Laten we er maar een paar taggen in Nederland en er daarna een Tag:-pagina op de wiki voor schrijven.

tagged

Ecoduct :wink:

Cartinus: yep, de reactie die ik van de tagging ML verwacht op dit soort voorstellen is precies de reden dat ik ze links laat liggen :wink:

OSM is anarchie toch. Zolang je maar consequent iets tagd kan het altijd later nog makkelijk worden omgetagd als iemand met een “beter” voorstel komt. En persoonlijk vind ik het overgrote deel van het verkeer op de tagging-ML vooral veel gemierenneuk… maar dat is natuurlijk mijn mening :wink:

Waarom level en niet layer?

Was me niet eens opgevallen. Ik had het ecoduct over de A2 natuurlijk gewoon met layer getagged. Ik heb nu ook meteen de wiki aangepast.

Oeps, sorry voor deze vergissing.
Tja, blond he !!

dig=no
maxspeed=slow
dear=yes
elephant=maybe
fox=yes

nog 3 erbij

mag deze ook:
http://tile.openstreetmap.nl/?zoom=18&lat=52.06165&lon=5.16909&layers=B000000

Toevallig vandaag op het RTL nieuws:
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2010/08_augustus/06/binnenland/ecoducten_succes.xml

Uiteindelijk gaat het ons dus om “Alle (toekomstige) Ecoducten”

Voor de liefhebber een leuke zomeravond activiteit.
(Ik ben helaas te druk. Wiki Pagina Nederlandse Wandeltochten.)

Was aan het zoeken naar beschrijving van wildviaduct.ecoduct, hier de info gevonden.

Inmiddels toch niet meer zo nederlands, want ik was in juni in Canada en daar heeft men ze inmiddels ook over de Trans Canada Highway 1/Highway 93 ten noorden van Banff (Alberta). Daar bij vele mensen dezelfde twijfels over het nut ervan als hier in Nl, maar dat terzijde…

Op kaartje (link van ZMWandelaar) inmiddels 16 en 17 voor 99% klaar.
Die van de Kabeljuaw had paar weken geleden “open dag”, je kon er ook overheen wandelen.
Ik ben daar vandaag onderdoor gefietst omdat fietspad inmiddels er ook onderdoor gaat.

Ik zal beide ecoducten zo dadelijk ook intekenen.

Donald

Eh, en andersom: wildtunnel uitgegraven in talud en snelweg er overheen.
Is dat zo goed gedaan?: http://www.openstreetmap.org/browse/way/71505312

Misschien een beetje laat, maar zeker als ik dit http://wiki.openstreetmap.org/w/images/3/37/Ecoduct.jpg plaatje zo zie, dan vind ik het er toch meer uitzien als een tunnel voor de snelweg. Boven op de weg is immers aarde en landschap, en niet echt een track ofzo. ik weet natuurlijk dat de aarde erbovenop is gestort, maar waarom zou je het ecoduct als track taggen, dat is gewoon een doorlopen van het landschap over de weg heen. De weg zelf gaat als het ware met een tunnel onder het landschap door. Was het niet door mensen gestorte aarde geweest en een heuvel dan was het een tunnel geweest.

Kortom is het niet veel logischer om de ecuducten gewoon met een of andere landuse= tag te taggen (dan kan de name tag er ook nog gewoon bij hoor), en de weg die er onder door gaat op het stuk dat hij er onder door gaat met tunnel=yes te taggen?

EDIT: want op die manier zijn er geen nieuwe tags nodig (in het recente voorbeeld van nilodo zou de snelweg dan een bridge worden)