Voetpad

Heren,

Bij ons in het dorp liggen nogal wat voetpaden tussen huizenblokken door. Er staat geen bord, wel een het tegen onbevoegde fietsers ;). Ik dacht eerst deze te taggen als highway=pedistrian. Ik weet het beginners fout.
highway=footpath is ook verkeerd.

Hoe zouden jullie een dergelijke naamloze voetgangersdoorgang taggen?

In potlatch 1.4 zou ik dat de “+” gebruiken, als tags Foot=yes en Bicycle=no.
Ik ook tags tegen als “Pedestrian=yes”, die heb ik zelf nog niet kunnen aanbrengen.

highway=footway en niet “footpath” dat is idd verkeerd

Oeps sorry, ik bedoelde highway=footway.

Maar even om de vraag nog een keer helder te stellen zonder suggesties tot oplossingen:

Bij ons in het dorp liggen nogal wat doorgangetjes tussen huizenblokken door. Er staat geen voetgangersbord, wel een hek tegen onbevoegde fietsers. Hoe moet je die taggen?

Ik kan je niet zeggen hoe het moet, wel hoe ik het doe: highway=footway Toegang is duidelijk bedoeld voor voetgangers en bewoners fietsen er ook wel overheen naar het fietsenhok achter het huis maar het is meestal gewoon een stuk stoep.

Nou, net doen alsof er een voetpad bord staat vind ik in dergelijke gevallen wel een goed idee. Was echter bang dat ik daarop weer kritiek kreeg van mappuristen. :wink:

Maar het is zeker geen verlengstuk van de stoep en het is zeker ook geen brandgang. HEt is wel degelijk een voetgangers verbinding tussen twee achter elkaar liggende straten.

Ik zou graag een foto willen laten zien, alleen weet ik nog niet hoe ik die moet uploaden. :frowning:

Aanmelden bij http://imageshack.us/, je foto’s uploaden en dan plaatsen met {img} en {/img}.
Vervang “{” door “[” en “}” door “]”.
Kun je ook van die mooie grote foto’s plaatsen.

He, Jan, Thanks. Ga ik snel doen. Binnenkort mijn eerste fotovoorstelling hier in dit theater. :wink:

This is my Avatar

Uploaden lukt, publiceren op dit Forum lukt, maar defoto’s zij nallemachtigisch groot. Moet ik echt eerst met een editor de foto verkleinen en dan uploaden om hem vervolgens op een ordentelijk formaat op dit forum te tonen?

Natuurlijk is er een betere manier.
En nee, peuteren aan mijn fototoestel voor een kleinere resolutie lijkt mij geen oplossing. Ik gebruik de foto’s voor meer doeleinden en kan tijdens de opname nog niet bepalen hoe groot de foto moet worden.

dus wie heeft er een lumineus idee.

De echte puristen(*) vinden iets pas een highway=footway wanneer er ook echt een bord staat. Zo’n blauw, rond bord dus, met een voetgangersymbool erop. Alles dat niet voorzien is van zulke borden (idem voor fietspaden) vinden ze een highway=path (+ foot=yes).

*) Er wonen in Duitsland heel veel van zulke puristen. :slight_smile:

Ik noem die dingen al sinds mijn prille jeugd ‘brandgang’, al zullen de meeste echt niet met dat doel zijn aangelegd. Ook al gehoord: poort, paadje, stoep, gangetje, achterom, steegje.

Je kan een webalbum maken op bijv http://picasaweb.google.com