Changeset: open of gesloten?

Goedenavond Nederland,

Als “junior mapper” laat ik meestal iemand meekijken als ik een “changeset” maak. Dat meekijken leidt ertoe dat er soms nog iets aan mijn werk gesleuteld wordt. Nu is een changeset na uploaden doorgaans gesloten. Zou het niet beter zijn als een changeset waar iemand meekijkt, standaard geopend blijft? (Uit mijn werkzame leven heb ik het vermoeden overgehouden dat de changeset-database met changesets wordt volgeplempt terwijl diverse changesets over hetzelfde gaan.) Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,
NHVELDH

Dag NHVELDH…
Er kijkt overigens niemand mee als je bezig bent met mappen.
Wel zal een medemapper die ziet dat je om een review vraagt even kijken wat het is geworden en je dan evt een advies geven. Soms zal een ervaren mapper nog iets verbeteren, maar dat zal hij doen in een eigen changeset. Vaak staat dan commentaar onder je eigen changeset wat is aangepast.

Edit 2… Dan nog heeft het de voorkeur zeker als junior. :slight_smile: steeds kleine aanpassingen te doen in meer changesets. Wanneer dan iets goed ‘fout’ is gegaan dan ben je bij een revert niet al je goede aanpassingen kwijt.
Een revert wordt alleen in het uiterste geval gedaan.

Edit 3… Een medemapper ziet pas je review request als je je changeset hebt afgesloten.

Goedemorgen Eggie,

Dank voor je snelle en duidelijke antwoord.

Groeten,
NHVELDH