Een openbaar stopcontact?

Dinsdag fietste ik in de buurt van Putten, en op dit bankje zit aan de zijkant een stopcontact (beter: een wandcontactdoos) waar je gewoon 220/230v uit kunt halen. Helemaal gratis. Er staat een bordje bij: “groene stroom”.
Ik zie zelf deze wiki:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:power_supply
en deze:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Tag:power%3Doutlet

en als ik dat combineer, krijg ik:

amenity=bench
power_supply:voltage=230
power_supply:frequency=50
power_supply=cee_7_3

Nog andere voorstellen of aanvullingen?

Overigens kijk je vanaf dat bankje uit op dit bijzondere kunstwerk!

H’m, misschien, doelmatig: amenity=charging station bicycle=yes?

Dat je ook iets anders kan aansluiten, tja…

220 volt was tot de tachtiger jaren. Nu is het echt 230 hoor :slight_smile: Sinds men de netten van het VK en het vaste land is gaan gelijktrekken.
Ik vind jouw tags helemaal prima.

Ook waar, maar het vreemde is dat het stopcontact helemaal niet als fietsoplaadpunt wordt aangekondigd.
Sterker nog, het is bij toeval dat je ineens ziet dát er een stopcontact is!
Hier nog een foto waarop bankje en stopcontact te zien zijn:


Feitelijk zou ik een node toe moeten voegen (naast het bankje) waarop alleen amenity=charging_station + bicycle=yes

Dat is wel heel bijzonder, je zou bijna zeggen dat het een grap is! Heb je hem toevallig getest?

Haha, dat zou ook nog kunnen, dat het nep is :slight_smile:
Als ik het goed zie zitten er niet eens klepjes op en is het een “gewoon” binnenstopcontact?
De Puttenaren doen wel meer rare fratsen.

Hemm… hier, in de buurt van Geitenboer Brömmels (Winterswijk) is een mooi picknick plekje dat niet op de kaart staat, met óók zo’n stopcontact op een boom, én een bordje “groene stroom” - daar is het wel een grap. Misschien een meme waar wij niet van op de hoogte zijn :smiley:

Nee, want ik had daarvoor niets bij me, en een ijzeren voorwerp er insteken leek me niet zo geslaagd…
Het is inderdaad merkwaardig dat het een gewoon binnenstopcontact is, als het regent loopt het water er zo in!
Totdat ik het zeker weet, zal ik het niet vermelden op OSM.

Exact, een binnenstopcontact voor buiten gaat niet werken met nattigheid…
Het zou zomaar eens een onderdeel van een geocache kunnen zijn :slight_smile:

Hier staat een foto van de daders.
Het lijkt er trouwens op dat je “Medusa” verkeerd hebt gespeld Marc. Of is het echt Medousa omdat het een douglasspar is?

Nee, dat staat echt op het begeleidende bordje. Wij vroegen ons ook al af waarom dat zo werd geschreven…
Kijk zelf maar op het bordje:

Duidelijk.