Satellietdataportaal.nl is only accesable from within The Netherlands.

Wie heeft dit eerder meegemaakt? Net nog naar buiten gekeken, maar ik ben toch echt in Nederland. Op m’n mobieltje kan ik het wel gewoon openen. Zelfde wifi-bron
Hoe los je zoiets op zonder allerlei ingewikkelde contacten aan te gaan?
edit… Tot vandaag werkte alles prima.

Sorry!

Satellietdataportaal.nl is only accesable from within The Netherlands.

Uw IP adres xxxxxxxxxxxxxxxxxx lijkt niet uit Nederland te komen. Als dit wel het geval is neem dan contact op met de helpdesk, dit kan via telefoonnummer 0527-241010 of via email NSO helpdesk_nso@geoserve.nl

Ook mijn KPN IP-adres lijkt dus uit het verre oosten te komen. :sunglasses:

Je kan ze even een mailtje sturen met de melding en je IP-adres, dan lossen ze dat doorgaans vrij snel op. Ik heb het ook wel eens gehad.

Idem vanuit mijn werk (maar thuis werkt prima). Wellicht voorbereiding op vakantie :sunglasses:

– Edit Laat maar. Uitleg troubleshooten verwijderd. Net kon ik nog naar Satellietdataportaal.nl en nu werkt het ook hier niet meer —

Ik zie een hele rare routing over internet. Ligt hoe dan ook niet aan ons. Toevallig Ziggoklanten die hier last van hebben?

Thanks voor het meedenken.
Geen vpn…
Net als Leo KPN…
Ga wel een mailtje sturen.
Op mn oude laptop idemdito.

https://www.satellietdataportaal.nl doet het gewoon hier. KPN (v.h Telfort). Windows 10.

tracert komt vanuit fixed.kpn.net zonder verdere tussenstappen uit bij db8826k.ixlhosting.nl [5.61.251.138]. Hier geen vreemde omwegen dus.

idem KPN (v.h Telfort), maar als Ziggo ook problemen geeft?
Maar helaas pindakaas… Ben een leek op dit gebied, maar wellicht wordt het signaal omgeleid via Timboektoe

Bij mij werkt het gewoon. Ik heb Ziggo

Ik kan hier via een Ziggo-verbinding www.satellietdataportaal.nl niet gebruiken. Als noodgreep kan ik wel de oude website op https://oud.satellietdataportaal.nl/ gebruiken.

P.S. Zo ontdekt satellietdataportaal misschien ook dat accessible wel goed Engels is, en accesable niet bestaat.

Dan zit 't 'm in de spelling :slight_smile:

Nu op m’n mobieltje ook geen verbinding via de wifi.

Edit… maar ook niet via 4G

Edit 2. Maar bij een nieuwe poging weer wel…

Satellietdataportaal.nl is only accesable from within The Netherlands. Uw IP adres 116.179.32.232 lijkt niet uit Nederland te komen.

Bovenstaand IP-adres is niet mijn eigen IP-adres, is in bezit van China Unicom, een chinees staatstelecombedrijf die dit IP-adres gebruikt om aan een van hun klanten verstrekken

Er lijkt iets grondig in de routing mis te zijn. Iets dergelijks heb ik niet eerder geobserveerd. Hoe dan ook ligt dit buiten de macht van ons, satellietdataportaal en haar provider.

Ik blijf dit als ICT-er uit persoonlijke interesse volgen.

Die boodschap is denk ik bij iedereen identiek en er klopt dus iets echt niet. Ben benieuwd of ze bij https://www.spaceoffice.nl/nl/satellietdataportaal/ op de hoogte zijn.
Denk dat iedereen datzelfde IP adres voorgeschoteld krijgt in die boodschap.

Zou maar heel behoudend zijn in reageren… :frowning:

Edit… Dit zou wel eens ‘kwaad’ bedoeld kunnen zijn…

Dit is inderdaad de correcte routering.

Mijn routering via Ziggo gaat via de Amsterdam internet exchange rechtstreeks naar China.

Ik heb mijn bevindingen bij Ziggo gemeld: “Geconstateerd dat er een routeringsprobleem is en heb het vermoeden dat er sprake is van hacking.”

Satellietdataportaal is hier naar mijn inzicht geen partij in dus naar hen reageren heeft (op dit moment) geen zin.

Voor mij werkt het dus wel. Maar ik zit in Duitsland op dit moment :smiley:

Exact hetzelfde hier. Ik heb KPN, Win10, Firefox 90.0.2
Hopelijk zijn ze niet gehackt of zo iets.

Ik vermoed dat er sprake is van een routing leak of hijack naar China. Op 6 juni is dit ook al gebeurd waarbij 1300 Nederlandse domeinen getroffen zijn die, zoals ik nu ook observeer op andere domeinen, naar China worden omgeleid.

https://blog.apnic.net/2019/06/07/large-european-routing-leak-sends-traffic-through-china-telecom/

Zit nu veilig op VPN.

Mooi is dat. Satellietdataportaal heeft dus gelijk met zijn melding.

Bij mij werkt het weer.

Idem dito