bedrijvenpark

Op sommige punten is google maps nog steeds “hands down” de winnaar wat betreft goede info. Een van die punten is het vinden van bedrijven op industrie parken. Voor de zakelijke markt, dus.

Ik dacht wat bedrijven in parken die ik vaak bezoek te taggen maar het is niet makkelijk omdat ik niet echt weet wat voor tags handig zijn. En tussen diverse steden zoeken zie ik niet echt voorbeelden.

Een voorbeeld is Makro, lekker bekend dus niet vreemd.

https://www.openstreetmap.org/way/274501695
Is er geen tag om aan te geven dat mensen lid moeten zijn om te kunnen winkelen?

Ik probeer een begin te maken; https://www.openstreetmap.org/node/2756013999

Hoe tag je een (hoofd)kantoor, waar mensen werken maar waar geen winkel is? Of een Internet bedrijf dat alleen ophalen op afspraak doet?

Als mensen goede voorbeelden hebben hoor ik dat graag!

office=company

Bedrijven vallen meestal onder één van de volgende tags:

  • shop
  • amenity
  • office
  • industrial
  • man_made=works (fabriek)

In veel gevallen doe je jezelf een plezier door de naam van het bedrijf op het gebouw te plaatsen en er verder niet naar om te kijken.


membership=yes
shop=wholesale

En voeg om het jezelf en anderen in de toekomst makkelijk te maken ook website=* toe met daarin bij voorkeur een link naar de webpagina met vestigingsgegevens.

Kijk eens naar shop=wholesale, met membership=*

Ik vind het handiger om shop’s/amenity’s en dergelijke op de adresnode te zetten ipv het gebouw-polygon (volgens mij is dat ook de meest gebruikelijke manier hier in NL). Heb je meteen de adresgegevens van de winkel, wel zo handig. website is ook een mooie toevoeging.

Ik ben ooit zo enthousiast geweest om opening_hours te taggen. Vervolgens kwam Corona en de openingstijden van de plaatselijke Albert Heijn veranderden bijna wekelijks. Dat doe ik dus niet meer, maar ik wil je niet tegenhouden…

Edit: Jeroen was sneller :slight_smile:

craft=* wil ook nog wel eens een uitkomst bieden, bijvoorbeeld bij isolatiebedrijven, die craft=hvac krijgen. craft=* rendert niet op Carto (thanks Carto :roll_eyes: ), dus als dat is wat je wilt, kun je er alsnog office=company bij zetten.

Geef zeker aan in de betreffende issue dat je daar wel behoefte aan hebt. Het is heel storend dat shop en office wel gerenderd worden, maar craft niet. Die drie samen vormen toch een soort van drie-eenheid voor bedrijven en winkels. Het remt het gebruik daarvan uiteindelijk toch weer.

Helaas zul je steeds verwezen worden naar een aantal vastzittende issues zoals Too many icons, waardoor voorlopig niets veranderd, terwijl het in de tussentijd best leerzaam kan zijn om te zien wat er gebeurt als je craft wel rendert.

Ach, we antwoordden wel hetzelfde, dus dat kwam mooi uit.