ramp en ramp:bicycle combineren?

Ik zet regelmatig ramp:bicycle=yes op trappen als er een goot/rail/… ligt waar fietsers hun banden door kunnen laten lopen. Nu vroeg ik mij af, is het in zo’n geval aan te bevelen om er ook ‘ramp=yes’ bij te zetten? (En dan dus noodzakelijkerwijs ramp:(stroller/wheelchair/luggage)=no)? De wiki lijkt iets dergelijks wel te suggereren*, maar het staat er niet expliciet dat de tag ramp:bicycle alleen niet ook al afdoende is. Het lijkt in slechts ~1/3 van de gevallen te gebeuren dat ramp=* en ramp:bicycle=* tegelijk aanwezig zijn.

  • Het stukje uit de wiki wat ik bedoel:

Dat lijkt me iets dat in de documentatie helder gemaakt zou moeten worden. Je kan misschien het beste op de talk-page van de wiki daar de vraag plaatsen, zodat de wiki aangepast kan worden.

Uit gebruik blijkt in ieder geval dat de aanwezigheid van alleen ramp:bicycle=yes voldoende is.

Er staat bij een trap toch ook altijd ‘highway=steps’? Dan lijkt mij duidelijk dat stroller/wheelchair/luggage, etc. daar een barriere ondervinden. Als er een fietsgootje is, lijkt me de toevoeging ramp:bicycle=yes afdoende.

Discussie gestart, thanks!
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Key:ramp#Does_ramp%3Abicycle.3Dyes_.28or_ramp%3A.2A.3Dyes_in_general.29_require_ramp.3Dyes