Afsluiten alle diensten zonder eigenaar op domeinen openstreetmap.nl

Goedemorgen,

Het valt me op in de afgelopen periode hoeveel rariteiten er ontstaan op programmaatjes die in de afgelopen 15 jaar een keer zijn achtergelaten op de Nederlandse OpenStreetMap servers. Hier heb ik bijna ieder jaar tijdens de Nieuwjaarsborrel al eens wat over gezegd. Er zijn zelfs zaken die ik nog veel recenter pas ben tegengekomen toen het mis ging.

Het voorstel is dan ook simpel. We maken een backup (redundant opgeslagen) van alles en zetten alles zonder actieve eigenaar uit.

Zijn er beheerders die er over piepen, dat is prima, dan kan het ook binnen een uur weer aan.

We hebben het in ieder geval over:

  • allroads
  • lambertus
  • ligfietser
  • ldp
  • marczoutendijk
  • martien
  • peewee32
  • rullzer

Wat bedoel je precies met actieve eigenaar en rariteiten?
Zou je de mijne aan kunnen laten of heb ik een probleem.

Edit: mappen inmiddels opgeschoond, alleen nog de BTM + OFM scripts laten staan

Met een actieve eigenaar bedoel ik dat er gebruik is van het systeem, en iemand aangesproken kan worden op een dienst als er een probleem is, en er niet pas wordt gereageerd als een server is uitgezet. Qua rariteiten; ik heb heb nu systemen gezien die over quota gaan, systemen die duidenden e-mails sturen, allemaal zaken waarvan ik denk: dat gebeurt alleen als er geen beheer op is (of niet meer actief wordt gebruikt).

Ok, geen idee of mijn webkaartje jullie systeem overbelast, ik neem aan van niet en anders laat maar weten, dan gooi ik m wel eraf.

Van overbelasting is geen sprake.

Wat mij betreft, gewoon laten staan want OpenPoiMap is nog steeds actief en er wordt nog steeds aan gesleuteld…

Wat mij betref ook alles laten staan van peewee32. Ik verstuur geen mail o.i.d. vanaf deze locatie. Ik zal wel binnenkort wat opschonen. Als er iets niet goed is aan hetgeen ik er heb staan dan verneem ik het graag.

Voor mij idem, wil nog enkele zaken verbeteren.

Helemaal eens met het idee. De beheerders (die zich hier ook melden) horen wel een keer te zien of het niet meer werkt, de gebruikers kunnen zich ook melden.

Is het mogelijk om in plaats van de website een melding te laten zien zodat mensen weten waar ze zich kunnen melden (bijvoorbeeld dit topic)?