You are not logged in.

#51 2021-03-26 08:36:34

JeroenHoek
Member
Registered: 2014-06-22

Re: Plaats hier je ervaringen met het gebruik van Obliquefoto's

Lachgast wrote:

Over jouw opmerking aangaande verkeerd uitgelijnd: dat heb ik ook al eens opgemerkt. Heb je dat alleen als je ver bent ingezoomd?

Nee alleen en altijd bij jaartal 2017 rondom Leeuwarden. Probeer maar eens.

#52 2021-04-07 10:51:44

smootheFiets
Member
Registered: 2019-12-09

Cartographer10 wrote:

Wat moeten we als bronvermelding in OSM er bij zetten? "geo-oblique Slagboom Peeters"?

Die vraag heb ik ook en nog geen antwoord gezien. Ik begrijp dat van S&P geen bronvermelding hoeft. Voor collega mappers is het wel handig om te weten waarop mijn edit gebaseerd is. Hoe vermelden jullie dat?

PS: geweldige foto's, trouwens. Wat leuk dat wij daarvan gebruik mogen maken!

#53 2021-04-07 11:18:50

Lachgast
Member
From: Hoorn (NH)
Registered: 2019-07-11

@smootheFiets: bronvermelding is niet nodig. Je kunt wel aangeven (en dat doe ik zelf ook geregeld): "oblique imagery" of gewoon "oblique". Dat zegt voor ons in Nederland in dit geval voldoende. Voor mensen buiten Nederland ligt dat wellicht anders; en in de lange lijst aan bronnen (=kaartlagen) valt het wellicht zelfs weg.

Ik ben het met je eens dat de toevoeging van de bron soms aangeeft waarom je in bepaalde situaties zoveel details vermeldt, zoals, ik noem maar iets, het aantal treden van een trap of de locatie van een brievenbus die op de andere (lucht)foto's onder bomen schuil gaat.

#54 2021-04-08 23:14:37

Lachgast
Member

JeroenHoek wrote:
Lachgast wrote:

Over jouw opmerking aangaande verkeerd uitgelijnd: dat heb ik ook al eens opgemerkt. Heb je dat alleen als je ver bent ingezoomd?

Nee alleen en altijd bij jaartal 2017 rondom Leeuwarden. Probeer maar eens.

Hoi Jeroen,
Kijk nu naar Leeuwarden, en schakelen naar 2017 resulteert in het volledig landelijk worden van het centrum van Leeuwarden. Het lijkt alsof er een hele andere deeldataset onder is gehangen. Enig idee waar dit is? Ik ben te lang weg uit Fryslân om iets zinnigs te kunnen zeggen over de dorpskern die ik zie als ik pak 'm beet op de Nieuwmarkt naar 2017 schakel.

#55 2021-04-09 09:48:21

JeroenHoek
Member

Lachgast wrote:

Hoi Jeroen,
Kijk nu naar Leeuwarden, en schakelen naar 2017 resulteert in het volledig landelijk worden van het centrum van Leeuwarden. Het lijkt alsof er een hele andere deeldataset onder is gehangen. Enig idee waar dit is? Ik ben te lang weg uit Fryslân om iets zinnigs te kunnen zeggen over de dorpskern die ik zie als ik pak 'm beet op de Nieuwmarkt naar 2017 schakel.

Ik herken helemaal niets (wat het toch al snel een flink stuk buiten Leeuwarden moet plaatsen), en als ik door de verschillende afbeeldingen ga kom ik ook soms opeens weer in een andere dataset terecht. Soms klopt een stukje dan weer wel (hier bijvoorbeeld of net bezuiden het M.C. Escher Akwadukt wat toen aangelegd werd). Het lijkt echt te bestaan uit willekeurige stroken Nederland. Ik denk dat je dit het beste kan terugmelden met het Nieuwestad voorbeeld en ze het zelf verder laten uitzoeken.

Best wel een frustrerende puzzel trouwens. Telkens als ik denk in de buurt van een misschien net leesbaar kombord te komen is de volgende afbeelding weer een nieuw onherkenbaar weiland.

Deze kerk is nog het herkenbaarste wat ik kon vinden:

Screenshot-from-2021-04-09-10-45-08.png

Iemand een idee? smile

Maar het maakt niet zoveel uit waar het is. Er is daar meer aan de hand dan één verschoven set foto's. Heel bizar, want de andere jaren zijn perfect.

#56 2021-04-09 13:09:21

E de Wit
Member
Registered: 2018-11-02

Het lijkt erop dat deze afwijkende obliquefoto's allemaal uit omgeving Gelderland komen.
Om deze puzzel maar even op te lossen:
https://www.openstreetmap.org/#map=19/51.97914/6.51526
Een transportbedrijf die alleen in Gelderland zit gaf me het puzzelstukje die ik nodig had.
En het tentdakje op het gebouw in de buurt van de kerk zorgde voor de herkenning. smile

#57 2021-04-09 15:31:15

JeroenHoek
Member

Goed gevonden! big_smile

#58 2021-04-12 15:27:59

Lachgast
Member

De Wit! Wat een klasse apart qua speurwerk. Je zou er wat mee moeten doen smile

Iemand van S&P is er even ingedoken en heeft ontdekt dat er twee vluchten op een foutieve plek in de database op de server staan cq. een verkeerde verwijzing hebben gekregen. Inmiddels zijn de juiste beelden overgezet naar de webopslag, dus als het goed is kun je nu gewoon weer normaal draaien (in Leeuwarden en mogelijk dus ook in Gelderland bij dat tentdakje).

Mooi werk allemaal!

#59 2021-04-12 17:40:09

JeroenHoek
Member

Hopelijk zien ze dit soort foutmeldingen van onze kant ook als een goede wederdienst. Wij nemen immers geen product af, dus alles wat wij melden aan fouten voordat een betalende klant daar tegen aanloopt is winst voor Slagboom-en-die-andere.

#60 2021-04-13 10:10:33

Lachgast
Member

Dat zien ze zeker! We zijn als het ware ook een soort toetsingsploeg, dus het wordt zeker op prijs gesteld. Ik weet niet hoe regelmatig, maar Ron van de Slagbomen komt zo nu en dan even meelezen hier.

Board footer