Plaats hier je ervaringen met het gebruik van Obliquefoto's

Hallo allemaal,

Ben je regelmatig aan het werk met Openstreetmap in Nederland en wil je graag toegang tot scherpe en heldere obliquefoto’s (zowel actuele als historische, d.w.z. enkele jaren terug)?

Stuur mij dan liefst voor 18 december een e-mail. Ik verzamel de e-mailadressen en stuur ze door naar het bedrijf dat de foto’s heeft gemaakt.
Je krijgt dan van hen een eigen loginnaam en wachtwoord om toegang te krijgen tot de gebruiksomgeving.

Ik hoor het graag! En lees je dit pas morgen, of later? Schroom dan niet om alsnog te e-mailen. Ik zal met een week weer een nieuwe e-mail met adressen sturen.

Veel plezier met je nieuwe bron van informatie / voor referentie!

Hartelijke groeten,
Luciën

Ik heb een privébericht gestuurd op dit forum, maar ik weet niet waar ik privéberichten hier terug kan vinden, dus ik weet niet of mijn bericht succesvol is verstuurd. Een ontvangstbevestiging of een wegwijzing naar de privéberichten zou ik waarderen :slight_smile:

Hoi Friendly_Ghost,

Ik heb ook nergens een intern berichtensysteem kunnen ontwaren. Zoals je inmiddels weet heb ik je bericht ontvangen. Als je klikt op het knopje E-mail, dan stuur je mij dus een heuse e-mail vanuit dit forum. Dat berichtje ontvang ik dan op het e-mailadres waarmee ik me bij Openstreetmap heb aangemeld. Van daaruit gaat het gewoon verder als een echte e-briefwisseling.

Inmiddels loopt het al aardig met de aanmeldingen. Er kunnen er nog bij!

Super!

Ik heb het eerste bestand verstuurd. Nieuwe aanmeldingen moeten weer even wachten totdat ik weer voldoende heb om er een nieuwe e-mail aan te wagen. Dit om hun postvak een beetje te ontlasten :slight_smile:

Ben zeer benieuwd!

De aanvraag wordt in behandeling genomen. Ook de aanmeldingen die na vrijdag zijn binnen gekomen heb ik doorgegeven.
Het kan nog enige tijd duren vooraleer de inlogcode wordt opgestuurd. Eventjes geduld nog, dus!

Zijn er al mensen waarbij de code doorgestuurd is? Ik heb namelijk nog niks binnengekregen.

Ik ook nog niet. Misschien kan Lachgast even kijken wie er nog in de wachtrij staan en wie er iets ontvangen zouden moeten hebben?

Ik heb ook nog niks ontvangen

Klopt!
Ik wilde nog een mailtje rondsturen aan iedereen. Ik heb toevallig donderdagavond gemaild met het bedrijf over de stand van zaken. Temeer omdat de oude applicatie binnenkort vervalt.

Ik heb helaas nog geen antwoord ontvangen. Als ik maandag nog niets heb vernomen, zal ik wel even bellen. Wordt vervolgd!

Top! We horen het vanzelf.

Wat moeten we als bronvermelding in OSM er bij zetten? “geo-oblique Slagboom Peeters”?

Zojuist de toegang tot de nieuwe applicatie gekregen. Werkt erg prettig die nieuwe omgeving. Alleen als je naar een gebied gaat waar geen afbeeldingen zijn komt en blijft er een error in beeld en moet je de pagina herladen.

Ik krijg zodra ik switch van een gebied met foto’s van januari 2021 (!) naar een gebied met oudere foto’s een foutmelding “Cannot read property ‘name’ of null” De foto’s verschijnen dan wel maar de kompasroos om de kaart te kunnen draaien verdwijnt.

Tip: de aanmeldingsmail zat in m’n spam folder dus check die ook even mocht je nog niks hebben ontvangen.

Check. Daar stond hij inderdaad. :slight_smile:

Ik krijg nu nog foutmeldingen in de oblique-viewer. De API van Slagboom en Peeters ligt er misschien uit?

Ik krijg bij de nieuwe viewer ook geen afbeeldingen meer geladen, bij de oude wel nog. Zal toch niet zo zijn dat we met OSM nu al de server over belast hebben :wink:

Ik krijg wel de foto te zien als ik op de kaart klik, maar inzoomen en verplaatsen lukt nog niet vanaf de foto. Ook staat er heel groot het bericht dat er een fout is opgetreden.

Edit: Nu werkt het wel

The beruchte hug-of-death, oftewel doodgeknuffeld. :slight_smile: