You are not logged in.

#51 2020-11-24 21:54:14

Mazda05
Member
Registered: 2019-01-20
Posts: 91

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

darkonus wrote:

В цій же статті і написано про підпорядкування міській раді, тому що вона створює округ і призначає старосту:

У цій статті йдеться мова не щодо підпорядкування, а щодо компетенції того, який орган має повноваження на створення старостинського округу. Цитата додана тому що Ви зробили висновок без підстав:

Ні. Територія селища Нове підпорядкована Кропивницькії міській раді а не Фортечній районній у місті Кропивницькому раді:

У ради Фортечного району Кропивницького немає повноважень на утворення старостинських округів у тому числі на підпорядкованій території.
На поточний момент територію Фортечного району ніхто не змінював. Селище Нове ніхто зі складу Фортечного району не виключав.
У зазначених Вами документах немає ніяких згадувань про Фортечний район та зміну його кордонів.

Offline

#52 2020-11-24 23:06:11

darkonus
Member
From: Київської області
Registered: 2014-09-21
Posts: 161

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Mazda05 wrote:

На поточний момент територію Фортечного району ніхто не змінював.

Я взагалі не зміг знайти надійне джерело інформації про межі Фортечного району. Натомість, я знайшов програму зі встановлення та зміни меж, затверджену рішенням ще Кіровоградської міської ради в 2016 році: https://www.kr-rada.gov.ua/uploads/docu … 2-16-p.pdf

Цитата:

За роки здійснення земельної реформи в м. Кіровограді відбулися суттєві зміни у сфері земельних відносин. Але до теперішнього часу межі м. Кіровограда не встановлено. У зв’язку з відсутністю встановлених меж міста виникають спірні питання щодо приналежності тієї чи іншої території до відповідної адміністративно-територіальної одиниці м. Кіровограда.

Реформа адміністративного устрою триває і рано чи пізно такі проблеми будуть вирішені розробкою нової документації. Але я не думаю що межі старостинського округу і району у місті будуть вкладеними. Або будуть змінені межі району, або буде ліквідований старостинський округ.

Last edited by darkonus (2020-11-24 23:25:33)

Offline

#53 2020-11-26 16:45:56

muchichka_s
New Member
Registered: 2020-11-23
Posts: 1

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

До речі бажано б було затвердити формат name, бо зараз кожен робить по своєму

Offline

#54 2020-11-26 20:58:16

andygol
Moderator
From: Дніпро
Registered: 2009-07-31
Posts: 1,948
Website

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Давайте визначимось, в першу чергу з термінологією та поняттями, які застосовуються в Законі Про місцеве самоврядування в Україні та їх використанням для цілей створення правил позначення адміністративного устрою в ОСМ.

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Основні терміни, використані в цьому Законі

територіальна громада - жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями,

або

добровільне об'єднання жителів кількох сіл, селищ, міст, що мають єдиний адміністративний центр;

* форматування в цитуванні зроблено для того, щоб показати два способи утворення громад

Тобто територіальна громада може бути:
- утворена як в одному населеному пункті, який є самостійною адміністративно-територіальною одиницею, так і
- об'єднувати кілька населених пунктів та мати єдиний адміністративний центр, там де знаходяться керівні органи громади.

адміністративний центр територіальної громади - населений пункт (село, селище, місто), що має розвинену інфраструктуру і, як правило, розташований найближче до географічного центру території територіальної громади та в якому розміщується представницький орган місцевого самоврядування територіальної громади;

Представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада)

представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення;

Тут, як на мене, все чітко - суперечок не має бути.

Далі, тут, виникають варіанти, які в законі не розкриваються, але важливими для подальшої розробки Правил.

адміністративно-територіальна одиниця - область, район, місто, район у місті, селище, село;

Якщо йти за порядком та використовувати принцип аналогії, то виходить, що тут мається на увазі наступне

- область -  адміністративно-територіальна одиниця, об'єднує райони, у якої є адміністративний центр та представницький орган;
- район - адміністративно-територіальна одиниця, об'єднує громади, також має власний адміністративний центр та представницький орган, громади представлені містами, селищами та селами.

Далі йде рівень громад, тобто міські громади, селищні та сільські громади, які мають власні адміністративні центри та власний представницький орган:
- місто (міська громада, може мати у своєму складі підлеглі міста, селища та села) - є самостійним адміністративним центром, має власний представницький орган (адміністрацію) та входить до складу лише одного району, не може входити до складу іншої громади.
- селище (селищна громада, може мати у своєму складі селища та села, не може входити до складу іншої громади, наприклад міської громади) - є самостійним адміністративним центром та має власний представницький орган (адміністрацію)
- село (найменша громада, обмежується територією одного села, чи може бути об'єднанням кількох сусідніх сіл, так само як і селищна громада не може входити до складу інших громад) є самостійним адміністративним центром та має власний представницький орган (адміністрацію).

Тобто, підпорядковані села, селища та міста, які входять до складу громад не є адміністративними одиницями та не мають власних представницьких органів, а мають лише депутатів в радах громад, до складу яких вони входять.

Але за Законом їх мешканці мають право утворювати органи самоорганізації населення.

органи самоорганізації населення - представницькі органи, що створюються частиною жителів, які тимчасово або постійно проживають на відповідній території в межах села, селища, міста;

Громади, в межах району, утворюють нерозривний простір без прогалин та перетинів. Громади, що знаходяться поруч мають спільну межу. Території громад не можуть виходити за межі районів, а райони за межі областей, як і області за межі кордону України.

PS  про райони в містах та старостати буде далі, і так вийшло багато.

Offline

#55 2020-11-28 09:06:36

Poliakoff Mykhailo
Member
From: Malyn
Registered: 2019-03-15
Posts: 46

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

є ділянка кордонів районів де варто обговорити
Пов язана вона з селом Богданівка Бердичівського району
За старим устроєм  село розташоване на землях Чуднівського району але  за реєстром до Бердичівського
За новим устроєм - село розташоване на землях Житомирського району а за реєстром до Бердичівського району
Тобто тут ситуація аналогічна з містом м Славутич яке хоч розташоване на землях Чернігівщини але є Київською областю

Зараз проігноррували цю особливість як і проігноруваали кордони районів у кадастрі а взято просто посвунуто кордони . Внаслідок цього маємо що частина Житомирського району картиографована як Бердичівського району

Моя пропозиція : намалювати кордон по кадастру а потім через inner виключити з Житомиирського району і через outer власне село приєднати д о Бердичівського району

Offline

#56 2020-11-28 12:17:50

darkonus
Member
From: Київської області
Registered: 2014-09-21
Posts: 161

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Зазвичай на кадастр можна опиратися, але у таких випадках варто почекати точнішого джерела інформації про межі районів. Межі старих районів зникли і мені здається що нова межа буде проходити так, що Богданівка входитиме до Бердичівського району. Тим більше, за документами Богданівка входила до Озадівської сільської ради, територія якої увійшла до Райгородоцької громади, яка, своєю чергою входить до Бердичівського району. Джерело: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-viznach … 120620-711

Last edited by darkonus (2020-11-28 16:07:47)

Offline

#57 2020-11-29 11:18:58

Poliakoff Mykhailo
Member
From: Malyn
Registered: 2019-03-15
Posts: 46

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

стерто бо неправильно

Last edited by Poliakoff Mykhailo (2020-11-29 12:08:25)

Offline

#58 2020-11-30 16:12:44

Ungoose
Member
Registered: 2020-11-26
Posts: 12

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Тег place дійсно може позначати межі об'єктів, але про те що він призначений для позначення територіального устрою немає інформації на Вікі. Межі населених пунктів які беруться з кадастру - це адміністративні межі (не у вузькому значенні запропонованому Andygol, а у загальноприйнятому значенні в OSM), оскільки вони визначені урядом для вирішення адміністративних питань (наскільки мені відомо). Для таких меж є тег boundary=administrative. Те що об'єкти які "не мають власних представницьких органів" та "не є адміністративними одиницями - не можуть мати адмінмежі" не зовсім вірно - з опису тегу на вікі зрозуміло що він може застосовуватися для ширшого набору об'єктів ніж формування з конкретним юридичним статусом. В обговоренні на сторінці АТУ є ще кілька аргументів на користь позначення кадастрових меж як boundary=administrative.

Якщо населені пункти не вписуються в запропоновану ієрархію admin_level - можна розглянути варіант не додавати їм рівень взагалі, залишивши його лише для об'єктів що мають чітку ієрархію підпорядкування. Проте позначати такі межі виключно тегом place=* - це використання тега не за призначенням, в чому нескладно переконатися ознайомившись зі статтями тегів на Вікі. З іншого боку, використання комбінації place=* + boundary=administrative не заважає використанню полігонів НП в схемі адресації і водночас є ближчим до погодженої світової практики. Будь ласка, враховуйте це у запропонованих схемах та при голосуванні.

Прохання до авторів пропозицій: будь ласка, зробіть для своїх схем списки переваг над альтернативами, по можливості короткі і такі що не потребують глибоких знань законодавства. В ідеалі вкажіть також недоліки (або зверніться до опонентів, якщо не бачите недоліків у своїх схемах) - таким чином, інші члени спільноти зможуть прийняти інформоване рішення про те яка схема найкраща.

Offline

#59 2020-11-30 19:20:05

wowik
Member
From: Zelenograd
Registered: 2009-09-29
Posts: 9,128

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

andygol wrote:

- місто (міська громада,...
- селище (селищна громада, ......
- село (найменша громада, ...

andygol! Ради Бога! Не смешивайте населенные пункты и громады.
Многие путались в этом простом вопросе, нынче есть шанс всех распутать.

Даже если в громаде всего одно село, посёлок или город, это совершенно разные вещи.
Территория, подвласная громаде, в общем случае простирается за границу населенного пункта. Обычно туда попадают дополнительно поля, леса, водоемы,...

Бюрократы тоже не всегда различают эти понятия, но даже у них они всё-таки различаютя.

К тому же в OSM надо придерживаться определений, данных в OSM, а не бюрократическим ошибкам и путаницам .

Last edited by wowik (2020-11-30 19:21:40)

Offline

#60 2020-11-30 19:50:43

andygol
Moderator
From: Дніпро
Registered: 2009-07-31
Posts: 1,948
Website

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Ungoose wrote:

з опису тегу на вікі зрозуміло що він може застосовуватися для ширшого набору об'єктів ніж формування з конкретним юридичним статусом.

Річ в тому, що в кожній країні можуть бути власні відмінності в схемах теґування і зараз ми обговорюємо не те як десь в Польщі, Німеччині, Японії чи десь ще, а те як ми збираємось мапити адміністративний (та згодом територіальний) устрій саме в Україні. І тут саме час внести ясність для чого використовувати теги place=*, а для чого type=boundary + boundary=administrative саме в Україні.

Як, я наводив вище, не треба забувати й про Вікіпедію, де можна прямо посилатись на об'єкти ОСМ. Так місто Житомир має власну сторінку у вікі з мапою на основі ОСМ - https://uk.wikipedia.org/wiki/Житомир, а Житомирська міська територіальна громада має власну сторінку і на неї також добре додати посилання на відповідний об'єкт в ОСМ - https://uk.wikipedia.org/wiki/Житомирсь … ка_громада. Щоб мати можливість це зробити потрібно мати два таких об'єкти в ОСМ - один саме місто Житомир (place=city + name=Житомир), інший - Житомирська міська територіальна громада - (type=boundary + boundary=administrative + admin_level=8). І не завжди територія міста буде збігатись з територією міської територіальної громади. Але територія міста має входити до складу (топологічно) території відповідної громади. Те саме й з іншими підлеглими громаді населеними пунктами.

Ще раз наведу цитату з Закону

територіальна громада - жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями,

або

добровільне об'єднання жителів кількох сіл, селищ, міст, що мають єдиний адміністративний центр;

Виходить, що територіальні громади це найнижча ланка державної ієрархії, далі, райони в містах та старостинські округи - це вже рівень місцевого самоврядування. А місцеве самоврядування це для нас поле не пахане і місце де можна довго чи не дуже сперечатись.

Зараз пропоную обмежитись саме рівнем громад і виробити спільні правила, а потім вже продовжити обговорення того, що робити і як мапити місцеве самоврядування.

Offline

#61 2020-11-30 19:54:16

andygol
Moderator
From: Дніпро
Registered: 2009-07-31
Posts: 1,948
Website

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

wowik wrote:

andygol! Ради Бога! Не смешивайте населенные пункты и громады.
Многие путались в этом простом вопросе, нынче есть шанс всех распутать.

Так от у мене і є бажання розплутати цей клубок. Те як це наведено в Законі вносить більшу плутанину ніж мало б бути.

Offline

#62 2020-11-30 19:57:17

andygol
Moderator
From: Дніпро
Registered: 2009-07-31
Posts: 1,948
Website

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Ungoose wrote:

є ще кілька аргументів на користь позначення кадастрових меж як boundary=administrative.

На наш кадастр без сліз дивитись не можна. Як би там все було чікі-пікі ми б тут ці обговорення не затівали wink .

Offline

#63 2020-11-30 22:18:35

Ungoose
Member
Registered: 2020-11-26
Posts: 12

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

andygol wrote:

Як, я наводив вище, не треба забувати й про Вікіпедію, де можна прямо посилатись на об'єкти ОСМ. Так місто Житомир має власну сторінку у вікі з мапою на основі ОСМ - https://uk.wikipedia.org/wiki/Житомир, а Житомирська міська територіальна громада має власну сторінку і на неї також добре додати посилання на відповідний об'єкт в ОСМ - https://uk.wikipedia.org/wiki/Житомирсь … ка_громада. Щоб мати можливість це зробити потрібно мати два таких об'єкти в ОСМ - один саме місто Житомир (place=city + name=Житомир), інший - Житомирська міська територіальна громада - (type=boundary + boundary=administrative + admin_level=8). І не завжди територія міста буде збігатись з територією міської територіальної громади. Але територія міста має входити до складу (топологічно) території відповідної громади. Те саме й з іншими підлеглими громаді населеними пунктами.

З усім цим я погоджуюсь але не бачу тут причин не позначати межі НП як place + boundary=administrative. Цей об'єкт можна вказати у Вікіпедії незалежно від того яку комбінацію тегів на ньому використано.

andygol wrote:

Зараз пропоную обмежитись саме рівнем громад і виробити спільні правила, а потім вже продовжити обговорення того, що робити і як мапити місцеве самоврядування.

Хочу наголосити саме на тому що місцеве самоврядування теж використовує межі що вирішують питання адміністративного характеру, навіть якщо в їх назві є слово "територіальні" (якщо мова про кадастрові межі).

andygol wrote:

Річ в тому, що в кожній країні можуть бути власні відмінності в схемах теґування і зараз ми обговорюємо не те як десь в Польщі, Німеччині, Японії чи десь ще, а те як ми збираємось мапити адміністративний (та згодом територіальний) устрій саме в Україні.

В схемах тегування безперечно є відмінності, і про це згадується, наприклад, на сторінці тегу admin_level:

Due to cultural and political differences, admin levels of different countries only correspond approximately to each other.

Значення цього ключа призначені для інтерпретації з огляду на місцеві реалії.

Проте тег boundary=administrative і тим більше place=* мають чітке призначення і не передбачають такої інтерпретації. Ми не повинні вигадувати нові застосування просто тому що "а у нас буде прийнято так".

Якщо це питання стоїть на заваді прийняттю рішення про рівень громад та вироблення спільних правил - я не проти відкласти його на потім, але не хочу щоб на етапі обговорення було ухвалене рішення про використання тегів не за призначенням. Інакше кажучи, те що межі НП повинні позначатися як boundary=administrative - треба враховувати вже зараз, а який їм потрібен admin_level (і чи потрібен взагалі) - дійсно можна вирішити пізніше.

Offline

#64 2020-11-30 22:47:36

darkonus
Member
From: Київської області
Registered: 2014-09-21
Posts: 161

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Знаю що повторююсь, але, все-таки. 

Адміністративні межі показують право тих чи інших органів влади діяти на певних територіях. Адміністративні межі —  особливі межі. Andygol пропонує чітку й однозначну схему для позначення таких меж. 

Інші пропозиції не містять чітких пояснень які бувають межі й що вони означають. Не пояснюють різницю між адміністративними та територіальними межами. Хоч убийте, не розумію які переваги від зв’язку boundary=administrative на територіальних межах населених пунктів smile Альтернативні схеми пропонують створювати такий зв’язок, але не пояснюють що він означатиме без admin_centre чи без теґу admin_level.

Поки що до схеми andygol були зауваження: «немає вимоги в законі», «немає чіткого визначення у вікі». Але ж ми й зібралися тут щоб деталізувати вікі.

Last edited by darkonus (2020-11-30 23:19:26)

Offline

#65 2020-12-01 08:23:43

Ungoose
Member
Registered: 2020-11-26
Posts: 12

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

darkonus wrote:

Адміністративні межі показують право тих чи інших органів влади діяти на певних територіях.

Все вірно. Це стосується в тому числі і меж населених пунктів - вони показують право органів місцевого самоврядування діяти на певних територіях. Різниця між адміністративними і територіальними межами з точки зору OSM незначна - і ті, і інші є межами які орган влади затвердив для прийняття адміністративних рішень. Для цього у вікі є спеціальний тег - boundary=administrative. Звичайно, адміністративні і територіальні одиниці мають різні рівні повноважень - і для позначення цього теж є спеціально призначений тег - admin_level=*.
Тег place, з іншого боку, позначає фактичні перевірювані межі об'єктів що мають власну назву (якщо вони є) - наприклад, межі острівця place=islet. Межі з кадастру - це не фактичні межі НП, а його "формальні" межі з документації. Саме це показуватиме тег boundary=administrative - що це умовна межа а не фактична.

darkonus wrote:

Але ж ми й зібралися тут щоб деталізувати вікі.

Важливо розуміти що "деталізація Вікі" повинна відбуватися з огляду на погоджені практики спільноти - це не привід нехтувати ними і вигадувати тегам застосування просто тому що "так то ж в Німеччині, а у нас буде інакше". Як згадувалося вище, є теги які передбачають різне застосування в різних країнах, проте у більшості випадків має сенс дотримуватися послідовності внесення даних в OSM.

Offline

#66 2020-12-02 18:36:45

andygol
Moderator
From: Дніпро
Registered: 2009-07-31
Posts: 1,948
Website

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Якщо правильно розумію, то щодо визначень адміністративного устрою до рівня громад розбіжностей серед учасників обговорення немає.

Як я і писав це раніше, пропоную застосовувати наступні значення admin_level=* для позначення відповідного рівня в ієрархії адміністративного підпорядкування.

Значення теґу admin_level=*

| **Адміністративна одиниця**                               | **admin_level** |
| --------------------------------------------------------- | --------------- |
| - Країна                                                  | admin_level=2   |
| - Область, Автономна республіка Крим,                     | admin_level=4   |
|   міста Київ та Севастополь                               |                 |
| - Райони областей                                         | admin_level=6   |
| - Територіальні громади (міські, селищні та сільські)     | admin_level=8   |
| - Райони в міських громадах, містах Київ та Севастополь   | admin_level=10  |
|   та старостинські округи в селищних/сільських громадах   |                 |
|   (за наявності)                                          |                 |

Тепер поговорімо про складові громад: райони в містах та старостинські округи.

Райони в містах

Кілька цитат з Закону

Стаття 2. Поняття місцевого самоврядування

1. Місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

2. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Закон визначає систему місцевого самоврядування в Статті 5.

Стаття 5. Система місцевого самоврядування

1. Система місцевого самоврядування включає:

- територіальну громаду;

  - сільську, селищну, міську раду;

  - сільського, селищного, міського голову;

  - виконавчі органи сільської, селищної, міської ради;

  - старосту;

  - органи самоорганізації населення.

2. У містах з районним поділом за рішенням територіальної громади міста або міської ради відповідно до цього Закону можуть утворюватися районні в місті ради. Районні в містах ради утворюють свої виконавчі органи та обирають голову ради, який одночасно є і головою її виконавчого комітету.

Тож районна рада в місті, в містах з районним поділом, є наступним рівнем в адміністративній ієрархії, після рівня громади. Для позначення території районів в містах буде використовуватись admin_level=10, як найнижчий щабель адміністративної складової. Нижче за район в місті йде тільки орган самоорганізації населення, але він не є суб'єктом адміністративного управління. Таким чином застосування admin_level=10 для районів в містах є цілком логічним.

Стаття 14. Органи самоорганізації населення

1. Сільські, селищні, міські, районні в місті (у разі їх створення) ради можуть дозволяти за ініціативою жителів створювати будинкові, вуличні, квартальні та інші органи самоорганізації населення і наділяти їх частиною власної компетенції, фінансів, майна.

Зі статті 14 виходить, що ради громад можуть делегувати частину власної компетенції органам самоорганізації населення, які в цьому випадку виступають як медіатор між населенням та радою громади. З одного боку вони є представниками мешканців, а з іншого - представниками ради громади, але не є самостійними, а ні в прийняті рішень, а ні в їх реалізації. Тож, територію на яких вони діють не виділяємо в окремий адміністративний рівень.

Стаття 26. Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад
2. Виключно на пленарних засіданнях міських рад (міст з районним поділом), крім питань, зазначених у частині першій цієї статті, вирішуються такі питання:

1) визначення обсягу і меж повноважень, які здійснюють районні у містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи в інтересах територіальних громад районів у містах;

Якщо до складу міської територіальної громади входять крім самого міста інші населені пункти, а саме місто має районний поділ, райони в місті утворюються лише в межах міста. Вони не мають покривати всю територію громади або міста. У міської громади можуть бути території, які підпорядковуються напряму раді міста, утворюючи таким чином прогалини в покритті території міста районами.

Старостинські округи

старостинський округ - частина території об’єднаної територіальної громади, утвореної відповідно до Закону України "Про добровільне об’єднання територіальних громад", на якій розташовані один або декілька населених пунктів (сіл, селищ), крім адміністративного центру об’єднаної територіальної громади, визначена сільською, селищною, міською радою з метою забезпечення представництва інтересів жителів такого населеного пункту (населених пунктів) старостою;

Старостинській округ утворюється для покращення доступу жителів громади до адміністративних послуг в межах їх сіл та селищ. Один старостинський округ може об'єднувати кілька сіл та селищ в межах території таких сіл (без прилеглих до них сільськогосподарських угідь, лісів й таке інше). Так само як і райони в містах, старостинські округи не мають покривати всю територію громади без прогалин. Територія по за межами старостинських округів керується безпосередньо виконавчими органами громади. Старостинські округи в містах не утворюються.

Стаття 51. Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті ради.
4. До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради входять також за посадою секретар відповідної ради, староста (старости).

Відповідно до положень статті 51, старости є членами виконавчих комітетів відповідних рад, крім виконавчих комітетів районних рад в містах.

Стаття 54-1. Староста

1. Староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови.

2. Староста є членом виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради за посадою і працює в ньому на постійній основі.

3. Порядок організації роботи старости визначається цим та іншими законами, а також Положенням про старосту, затвердженим сільською, селищною, міською радою.

4. Староста:

1) представляє інтереси жителів відповідного села, селища у виконавчих органах сільської, селищної, міської ради;

2) бере участь у пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради та засіданнях її постійних комісій;

3) має право на гарантований виступ на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, засіданнях її постійних комісій з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного села, селища;

4) сприяє жителям відповідного села, селища у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування;

5) бере участь в організації виконання рішень сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень сільського, селищного, міського голови на території відповідного старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням;

Староста на відміну від депутатів відповідних рад не є виборною посадою, хоча він і є особою яка представляє сіла та/або селища.

Через те що старостинські округи, утворюються по за межами міст та є переважно сільськими/селищними утвореннями, і вони не перетинаються з районами міст, їх можна розмістити на тому ж самому щаблі адміністративної ієрархії що й райони в містах та застосовувати до них admin_level=10.

Offline

#67 2020-12-03 11:08:26

andygol
Moderator
From: Дніпро
Registered: 2009-07-31
Posts: 1,948
Website

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Показати можна звісно все що завгодно, головне щоб це мало сенс та мало чітку приналежність та стосувалось відповідного об'єкта в даних ОСМ. А не так, що говоримо про громаду, а посилаємось на місто, селище, село чи навпаки.

Ungoose wrote:

З усім цим я погоджуюсь але не бачу тут причин не позначати межі НП як place + boundary=administrative. Цей об'єкт можна вказати у Вікіпедії незалежно від того яку комбінацію тегів на ньому використано.

Тут треба уточнити про які населені пункти йдеться.

Бо в старих, назвемо їх, практиках населені пункти, всі без розбору радили відносити до 9-го рівня і виходила рекурсія, коли, наприклад, місто Харків (вся території міста) мало admin_level=6, в той самий час само місто було позначено як admin_level=9 та й на додачу включалось до складу одного із районів міста, який було позначено admin_level=7. Насправді місто не може входити до складу району міста, який сам є частиною міста та підпорядковуються міській раді - районна рада не може бути над міською радою wink. Це, однозначно була помилкова практика і такого в нових правилах треба позбутись.

Offline

#68 2020-12-03 14:09:48

Mazda05
Member
Registered: 2019-01-20
Posts: 91

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

darkonus wrote:

Інші пропозиції не містять чітких пояснень які бувають межі й що вони означають. Не пояснюють різницю між адміністративними та територіальними межами.

Означають межу населеного пункта.

darkonus wrote:

Хоч убийте, не розумію які переваги від зв’язку boundary=administrative на територіальних межах населених пунктів

boundary=administrative

An administrative boundary. Subdivisions of areas/territories/jurisdictions recognised by governments for administrative purposes.
Many administrative boundaries are currently tagged also with place=*.

---

andygol wrote:

Через те що старостинські округи, утворюються по за межами міст та є переважно сільськими/селищними утвореннями, і вони не перетинаються з районами міст, їх можна розмістити на тому ж самому щаблі адміністративної ієрархії що й райони в містах та застосовувати до них admin_level=10.

Це не так, вони можуть перетинатися з районами міст.

andygol wrote:

Насправді місто не може входити до складу району міста, який сам є частиною міста та підпорядковуються міській раді - районна рада не може бути над міською радою wink. Це, однозначно була помилкова практика і такого в нових правилах треба позбутись.

В старих практиках місто (1) могло входити до складу района міста (2), тому що місто (1) - це населений пункт, а район міста (2) це частина АТО міста обласного підпорядкування, яке могло та включало інши населені пункти (дивиться КОАТУУ за пошуковим запитом "МІСТА, ПІДПОРЯДКОВАНІ ... МІСЬКРАДІ", "СЕЛИЩА МІСЬКОГО ТИПУ, ПІДПОРЯДКОВАНІ ... МІСЬКРАДІ", "НАСЕЛЕНІ ПУНКТИ, ПІДПОРЯДКОВАНІ ... МІСЬКРАДІ", "СЕЛА, ПІДПОРЯДКОВАНІ ... МІСЬКРАДІ").
У Харкові (як у місті обласного підпорядкування) не було інших населених пунктів у підпорядкуванні, але вони були у інших містах, а зараз у міськтергромадах. Тому орієнтуватися виключно на Харків не є добрим рішенням.

Offline

#69 2020-12-03 15:46:46

darkonus
Member
From: Київської області
Registered: 2014-09-21
Posts: 161

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Mazda05, мені здається що я трохи зрозумів вашу точку зору. У вашій схемі номери admin_level не означають підпорядкованість. Тому що окремій районній у місті раді не може бути підпорядкована територія всього міста. А у вас так і виходить: район міста (8) » все місто (10).

Вкладеність територій номери admin_level у вас також не означають: райони міста (8) покривають все місто (10). За логікою мало б бути навпаки.

Last edited by darkonus (2020-12-03 23:02:47)

Offline

#70 2020-12-03 17:39:14

darkonus
Member
From: Київської області
Registered: 2014-09-21
Posts: 161

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Mazda05 wrote:

В старих практиках місто (1) могло входити до складу района міста (2), тому що місто (1) - це населений пункт, а район міста (2) це частина АТО міста обласного підпорядкування, яке могло та включало інши населені пункти (дивиться КОАТУУ за пошуковим запитом "МІСТА, ПІДПОРЯДКОВАНІ ... МІСЬКРАДІ"

Але ж міськраді, а не районній у місті раді. Та й після реформи це вже не так важливо, тому що міськрада зараз відповідає за всю територію міської громади.

Last edited by darkonus (2020-12-03 23:03:35)

Offline

#71 2020-12-04 01:03:44

Mazda05
Member
Registered: 2019-01-20
Posts: 91

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

darkonus wrote:

Mazda05, мені здається що я трохи зрозумів вашу точку зору. У вашій схемі номери admin_level не означають підпорядкованість. Тому що окремій районній у місті раді не може бути підпорядкована територія всього міста. А у вас так і виходить: район міста (8) » все місто (10).

Вкладеність територій номери admin_level у вас також не означають: райони міста (8) покривають все місто (10). За логікою мало б бути навпаки.

Ви знову плутаєте район міста в межах населеного пункту-адміністративного центру і район міста міської територіальної громади.
Район міста міської територіальної громади може включати інші населені пункти та старостинські округи в повному обсязі.

darkonus wrote:
Mazda05 wrote:

В старих практиках місто (1) могло входити до складу района міста (2), тому що місто (1) - це населений пункт, а район міста (2) це частина АТО міста обласного підпорядкування, яке могло та включало інши населені пункти (дивиться КОАТУУ за пошуковим запитом "МІСТА, ПІДПОРЯДКОВАНІ ... МІСЬКРАДІ"

Але ж міськраді, а не районній у місті раді. Та й після реформи це вже не так важливо, тому що міськрада зараз відповідає за всю територію міської громади.

Є і міськраді, і районній у місті раді. Дивиться КОАТУУ детальніше

Offline

#72 2020-12-04 10:35:44

andygol
Moderator
From: Дніпро
Registered: 2009-07-31
Posts: 1,948
Website

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Mazda05
Досить важко зрозуміти вашу ідею коли ви озвучуєте лише частину ваших думок. Можна попросити вас робити це в розгорнутому вигляді, будь ласка.

Все, що я написав вище, основане на положеннях Закону Про місцеве самоврядування в Україні, на який ви самі давали посилання. Тож давайте вже виходити саме з нього і не перескакувати не те як було.

Offline

#73 2020-12-04 13:36:31

Mazda05
Member
Registered: 2019-01-20
Posts: 91

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

andygol wrote:

Все, що я написав вище, основане на положеннях Закону Про місцеве самоврядування в Україні, на який ви самі давали посилання. Тож давайте вже виходити саме з нього і не перескакувати не те як було.

Де в законі сказано, що

andygol wrote:

старостинські округи ... не перетинаються з районами міст

?

Last edited by Mazda05 (2020-12-04 13:36:44)

Offline

#74 2020-12-04 16:29:45

naukmari
New Member
Registered: 2020-12-04
Posts: 1

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

Усім привіт!
Мене звати Марія і я працюю в українській ІТ-компанії та займаюсь парсером українських адрес з відкритих реєстрів.

Наприклад, маючи рядок "Україна, 02175, місто Київ, ВУЛИЦЯ ХАРКІВСЬКЕ ШОСЕ, будинок 121/3" парсер видає результат:
країна: "Україна",
індекс: "02175",
тип міста: "місто",
назва міста: "Київ",
вулиця: "вулиця Харківське Шосе",
номер будинку: "121/3"

Даний приклад є одним з найлегших. Насправді ж там трапляються дуже складні адреси + оскільки ніякої структури у записі даних в реєстр немає, то регулярні вирази не працюють достатньо добре для вирішення цієї задачі і я використовую машинне навчання.

Але ми б хотіли використовувати дані також з OSM. А для цього необхідне розуміння структури даних в OSM (admin_level).
Я знайшла на вікі їх опис:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag … _countries

Але бачу, що тут ще йде активне обговорення структури.

Скажіть, будь ласка, чи варіант з вікіпедії ще не затверджений та буде змінюватись?

Offline

#75 2020-12-04 20:20:39

andygol
Moderator
From: Дніпро
Registered: 2009-07-31
Posts: 1,948
Website

Re: Теґування адміністративного поділу в Україні

andygol wrote:

Старостинські округи

старостинський округ - частина території об’єднаної територіальної громади, утвореної відповідно до Закону України "Про добровільне об’єднання територіальних громад", на якій розташовані один або декілька населених пунктів (сіл, селищ), крім адміністративного центру об’єднаної територіальної громади, визначена сільською, селищною, міською радою з метою забезпечення представництва інтересів жителів такого населеного пункту (населених пунктів) старостою;

Може ви неуважно читали, але про міста та міські громади тут немає жодної згадки.

Покажіть де написано що вони можуть перетинатись?

Offline

Board footer

Powered by FluxBB