16383 bomen geïmporteerd in Eindhoven

Er zijn gisteren in 2 changeset 16383 bomen in Eindhoven geïmporteerd. Het is open data, maar volgens mij is er nergens besproken dat dit zou gaan gebeuren. Ook zijn er nu dubbele bomen ontstaan, omdat er al bomen ingevoerd waren. Wat doen we hiermee?

Terugdraaien asap. Tegen alle regels van (massa)import in.

Wanneer het niet volgens de regels is gegaan dan terugdraaien lijkt me.
Wellicht reageert mapper nog en…of kun je hem uitnodigen op het forum.

Uitnodigen op het forum! Het is iemand die in de afgelopen maanden veel mooie bijdragen heeft geleverd.
Verder zou ik uitleggen dat dit soort massa-imports niet wenselijk zijn en dat het hoogstwaarschijnlijk wordt teruggedraaid.
Maar we moeten het kind niet met het badwater weggooien, uiteraard!

Beste mappers,

Excuses. Ik dacht dat het handig zou zijn om deze set te gebruiken. Ik heb alles teruggedraaid zover ik kan zien!

Hoi 44627822!

Fijn dat je weer op het forum bent. Je kunt de set altijd nog gebruiken als referentie als je bijvoorbeeld monumentale en/of karakteristieke bomen invoert (bijvoorbeeld om het soort nader vast te stellen).

Waar komen deze gegevens vandaan? Is het open data?

Waar de gegevens vandaan komen zie je als je klikt op de link in eerste bericht: Open data gemeente Eindhoven bomen
Als je daar even op zoekt vindt je: https://data.eindhoven.nl/explore/dataset/bomen/information/?flg=nl&disjunctive.stadsdeel&disjunctive.buurt&disjunctive.eigenaar&disjunctive.beheerder&disjunctive.standplaat&disjunctive.wegtype&disjunctive.hoogte&disjunctive.diameter&disjunctive.status&disjunctive.boomrooste&disjunctive.boomsoort
Met export functie binnen te halen.