gemeentegrens Kamerik/Woerden

Kan iemand met verstand van gemeentegrenzen eens naar deze opmerking kijken ?

https://www.openstreetmap.org/note/2209466#map=18/52.09343/4.87745

Het is een woonplaatsgrens. Volgens de BAG ligt die geheel ten zuiden van de 's-Gravensloot.

De straat (openbare ruimte) waar het huisnummer aan gekoppeld is ligt in de woonplaats Woerden. Het adres (nummeraanduiding) bevindt zich in de woonplaats Kamerik. Dat is ook wat in de BAG staat en voor de adres node gebruikt is in OSM:

Voor dit soort gevallen gebruikt de BAG wel eens de woonplaats waar de openbare ruimte zich in bevind ipv waar de nummeraanduiding zich bevind, dit is echter niet in alle gevallen zo.

Gezien nominatim het adres gewoon kan vinden zie ik geen probleem. De note zou ik sluiten.

Nominatim gebruikt de woonplaatsgrenzen van de straat i.p.v. de adresnode. Dat levert vaak foute adressen op zoals hier:

het is dus een fout van Nominatim, niet van Openstreetmap.

Naar mijn bescheiden mening zit er wel iets fout in Openstreetmap, namelijk de grens die aan de verkeerde kant van de straat ligt. Zie mijn eerdere opmerking.

Volgens mij heb je gelijk.
Ook de topografische kaart geeft tot 1992 aan dat die grens Zuid van de weg ligt.

Dan liggen het adres en de weg beiden in de woonplaats Kamerik.
Dat zou het probleem van A noniem moeten zijn opgelost.

De woonplaatsgrens komt uit de BAG, dat impliceerd dat de de straat niet goed ligt.

Gezien de BAG de authoratieve bron is voor deze grenzen is het verplaatsen ongedaan gemaakt door de grens opnieuw te updaten met de BAG data.

Fijn dat dit alsnog aangepast is, bedankt.

Leuk om te zien dat zowel de straat als de grens nu op de goede plaats liggen.
Verbazingwekkend blijft dat die grens al die jaren verkeerd was ingetekend.

@sebastic, bedankt voor de nieuwe import.

Changeset 38038338 lijkt de oorzaak van het probleem. De geometrie in de BAG is niet gewijzigd sinds 2014-09-03 dus is daarvoor ook niet geupdate in OSM als onderdeel van de maandelijkse updates.