You are not logged in.

#51 2020-05-23 20:51:32

goedegazelle
Member
Registered: 2017-07-19

Re: Paalnummers MTB-route en aanvullende informatie toevoegen

Mika van de wiel wrote:

Wat is jullie standpunt hierin? gewoon de highway tag gebruiken, of de emergency?

Het hoort m.i. te vallen onder emergency en niet onder highway.

#52 2020-05-24 10:57:00

Jillis E
Member
From: Amersfoort
Registered: 2019-06-08
Website

<licht off-topic>Nu ik van het bestaan weet vielen de 'MTB 112' paaltjes me gisteren meteen op in landgoed Bornia (waar de route overigens afgesloten is, naar ik begrijp vanwege droogte en schade).

#53 2020-05-24 17:50:05

Mika van de wiel
Member
From: Drunen, NB, Nederland
Registered: 2019-11-13

Is het misschien nog slim om andere tags toe toe voegen zodat het allemaal wat duidelijker is, misschien ermergency phone number, operator of iets anders wat nog duidelijker maakt waar de punten voor dienen?

Last edited by Mika van de wiel (2020-05-24 17:50:24)

#54 2020-06-12 05:30:17

PeeWee32
Member
From: Leusden, NL
Registered: 2010-11-28
Website

Ik heb onlangs op verzoek van een MTB-route beheerder een kaartje gemaakt (Qgis) waarop deze punten vermeld staan. Die locaties heb ik opgegeven gekregen maar ik ben nu bezig ze in OSM op te nemen.  Ik heb ze ook maar opgenomen in mijn overpass kaartje met routes in OSM.

@Mika Op zich kan het geen kwaad om extra tags op te nemen maar ik vraag me wel af hoe nuttig dit is. Kwaad kan het m.i. niet.

[edit: link aangepast]

Last edited by PeeWee32 (2020-06-12 06:38:12)

#55 2020-06-12 08:16:05

Mika van de wiel
Member

PeeWee32 wrote:

Ik heb onlangs op verzoek van een MTB-route beheerder een kaartje gemaakt (Qgis) waarop deze punten vermeld staan. Die locaties heb ik opgegeven gekregen maar ik ben nu bezig ze in OSM op te nemen.  Ik heb ze ook maar opgenomen in mijn overpass kaartje met routes in OSM.

@Mika Op zich kan het geen kwaad om extra tags op te nemen maar ik vraag me wel af hoe nuttig dit is. Kwaad kan het m.i. niet.

[edit: link aangepast]

Welke routebeheerder hebben jullie dan? gewoon een locale club ofzo? want ik heb hetzelfde gevraagd bij natuurmonumenten, die zei dat het niet de moeite waard was om deze te gaan verzamelen om aan mij door te geven.

Last edited by Mika van de wiel (2020-06-12 08:16:30)

#56 2020-06-12 09:09:26

PeeWee32
Member
Website

Mika van de wiel wrote:

Welke routebeheerder hebben jullie dan? gewoon een locale club ofzo? want ik heb hetzelfde gevraagd bij natuurmonumenten, die zei dat het niet de moeite waard was om deze te gaan verzamelen om aan mij door te geven.

Het is voor een particulier landgoed dat een MTB route heeft aangelegd. Dus geen NM, SBB of iets dergelijks. Voor de boswachters/beheerders is het goed te weten waar welke  paalnummer zich bevindt voor geval van meldingen van calamiteiten. Heb er tevens de ruiterknooppuntnummers  op gezet.

#57 2020-06-12 09:41:18

Mika van de wiel
Member

PeeWee32 wrote:
Mika van de wiel wrote:

Het is voor een particulier landgoed dat een MTB route heeft aangelegd. Dus geen NM, SBB of iets dergelijks. Voor de boswachters/beheerders is het goed te weten waar welke  paalnummer zich bevindt voor geval van meldingen van calamiteiten. Heb er tevens de ruiterknooppuntnummers  op gezet.

Dat is misschien ook wel slim idd, ruiterknooppunten toevoegen. Hoe heb je deze dan toegevoegd? en heb je deze van veldwerk of uit een kaart?

#58 2020-06-12 11:35:14

Allroads
Member
Registered: 2011-03-05

Bij paal met route symbooltjes. Maar dan wel op de plaats, waar ze echt staan.
Combinatie met accesspoint

tourism=information
information=route_marker of trail_blaze
emergency=access_point
support=pole kan ook een tree zijn
De vraag is wat is de Engelse benaming voor een houten/plastic paaltje, post.

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:information
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:support
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:emergency

#59 2020-06-12 12:36:42

PeeWee32
Member
Website

Mika van de wiel wrote:

Dat is misschien ook wel slim idd, ruiterknooppunten toevoegen. Hoe heb je deze dan toegevoegd? en heb je deze van veldwerk of uit een kaart?

De ruiterknooppunten en emergency_access_points heb ik obv veldwerk/survey ingetekend.  Als je op het kaartje in de eerder post klikt op zo'n access point kun je naar het punt klikken in OSM. Daar kun je weer op de changeset klikken en dan zie je dat ik bij source heb ingevuld "survey." Veel mappers vullen de source in zodat je kunt zien wat de bron van de informatie is.

Board footer