OSM og Geodatastyrelsens kort?

Hej
Geodatastyrelsens kort har en del flere markveje og skovveje end hvad der ligger på OSM - se f.eks. https://www.friluftsguiden.dk/?map=kms

Har nogen undersøgt hvad der kræves, for automatisk/semi automatisk at overføre Geodatastyrelsens kort til OSM?

Med venlig hilsen

Jens Peter Hansen

Hej

Det bliver helt grundlæggende alt for besværligt at føje det ind i vores eksisterende data. Semi-automatisk kunne måske gå, hvis det bliver gjort rigtigt. Fuld-automatisk er et absolut no-go.

Jeg har aldrig selv forsøgt mig med importer, men jeg har set rigeligt med crap i de 10 år jeg har været aktiv. Bemærk også at omkring 99% af vejnettet i DK er foretaget i frihånd af entusiastiske amatører, på baggrund af (først) gps-spor, diverse fly- og satellitfotos og nu primært SDFE flyfotos. Bemærk at der vil være en del arbejde i at føje en evt import ind i vores eksisterende vejnet, fordi Geodatastyrelsens data ikke nødvendigvis passer supergodt til OSM.
Bemærk desuden at Geodatastyrelsens data ikke alle steder er helt uptodate og at der derfor findes steder hvor OSM er bedre.

Mhv Hjart/Michael

Tak for svar.

Jeg køber din argumentation - oplever jævnligt, at den rute, som jeg via diverse systemer har lagt ned på min Garmin, ikke kan lade sig gøre pga. fysike forandringer i den virkelige verden.

Med venlig hilsen

Jens Peter Hansen