onjuistheid rond knooppunt

Hallo,
Het traject tussen de veerpunt Hitland (N51°56.212’E4°37.844’) en knooppunt 8 (N51°56.024’E4°37.096’) heeft de toevoeging 8 - 74 Groenendijk.
Dit moet zijn de toevoeging 5 - 8. Zo staat dit op de plaatselijke bordjes.
Bij de veerpont is aan de noordzijde GEEN knooppunt. Die staat op de kaart aan de zuidzijde.
Daarnaast valt op dat knooppunt 74 niet voorkomt op de kaart van Routedatabank.nl, de digitale beheerder van de knooppunten.
Tot zover mijn waarneming. Mag ik ervan uitgaan dat iemand (met verstand van zaken) dit oppakt en aanpast ?
Ik wacht in spanning af.

Ongeveer hier dus: https://www.openstreetmap.org/?mlat=51.93628&mlon=4.63190#map=17/51.93628/4.63190&layers=N

8-74 kan geen 5-8 worden, want er is al een 5-8
8-74 is er extra bovenop gelegd om een knooppuntverbinding via de pont te krijgen.

Er is of er was een kromme situatie.
Aan de ene kant van de IJssel ligt knooppunt 74, maar aan de andere kant ligt geen knooppunt.
Vanuit 74 wordt alleen naar 8 verwezen. Gewoon krom want aan de overkant kun je ook naar 5

En ja als ze het buiten fout aanleggen kan ik het binnen (lees OSM) niet goed maken.

Maar volgens routedatabank is 74 weg, dus haal ik hem ook weg.
Mocht hij er toch nog zijn, dan graag een seintje, dan is hij ook zo weer ingelegd en dan ook graag een melding op routedatabank

En even voor de goede orde, routedatabank is geen beheerder van de knooppunten.
Er zijn een aantal beheerders in Nederland, die leveren hun bestanden aan routedatabank, die dat weer tot 1 kaart maakt.
Wat je op routedatabank ziet, zijn de gegevens van de beheerders.

Rijdend op de Groenendijk van west naar oost staat er bij de toerit naar het pontje alleen een knooppuntbordje RD naar knooppunt 5. De andere kant op naar knooppunt 8 is daar niet aangegeven. Zou wel netjes zijn, maar niet ‘fout’ omdat er formeel helemaal geen knooppunt routes 74-5 en 74-8 lijken te bestaan.
Vandaag naartoe gefietst - voor een kompleet rondje IJssel stond me er teveel wind, dus niet gecontroleerd hoe het eruit ziet aan de Ouderkerkse kant bij (virtueel?) knooppunt 74.

Vandaag naar Ouderkerk aan den IJssel gefietst (uitstekend fietsweer!). Er bestaat op het kruispunt Dorpsstraat - Veerstraat geen fietsknooppunt 74. Wel staan er in de Dorpsstraat bij dat kruispunt knooppuntbordjes naar de knooppunten 12 en 17, wat dus geheel correct is.
De fietsroute 12-17 is dus na de aanpassing van Dick correct getagd. En aan de overkant de route 5-8 ook. Waarvan acte :slight_smile:

Bedankt voor het veldwerk :slight_smile:
Mooi dat het nu klopt.