Wijk indelingen en zelf inkleuren van gebieden (Corona hulp)

Door een partij is me gevraagd of er een mogelijkheid is om wijken en buurten van een bepaalde kleur te voorzien en eventueel buurt-indelingen aan te passen.
Ik denk dat dit wel mogelijk is met een soort overlay of dienst die gebruik maakt van OSM, maar omdat ze het liefst gisteren al over zo’n kaart willen beschikken, vraag ik hierbij de hulp van jullie.

De wijken en buurten in OSM zijn verre van compleet. Je zou de Wijk- en buurtkaart van het CBS kunnen gebruiken met bijvoorbeeld QGIS. De versie van 2019 is de recentste die ik kan vinden.

Is er niet iets waar ik gewoon een buurt kan zoeken in OSM en die kan arceren of zo? #dtv

Ik weet niet of je overweg kan met gis software maar je zou de CBS dataset die A67 heeft gedeeld kunnen inladen in Qgis, daar een OSM onderkaart onder plaatsen. Op basis van die dataset van het CBS kun je buurten een andere kleur geven.

Dit lijkt mij de beste oplossing aangezien de wijken in OSM (kennelijk) niet compleet zijn.

Heb je ewn wat gedetailleerdere omschrijving? Wie moet het kunnen zien en in welke vorm (interactieve kaart, papier, screenshot), wie moet het kunnen aanpassen? Waar is het precies voor bedoeld? enz