ABN Amro geldautomaten gesloten

Wie heeft er interesse om dit aan te passen? Een kleine steekproef gedaan en alle automaten die ik volgens de bank dicht zijn stonden nog wel op OSM.

Er staat tijdelijke noodmaatregel, dus ten eerste is het de vraag of het zin het om alles aan te passen. Het is wel zo dat ik heb gezien dat sommige geldautomaten niet alleen gesloten zijn maar al daadwerkelijk verwijderd en dichtgetimmerd waren. Er moeten dus zowel automaten verwijderd/gedeactiveerd worden, als opening_hours worden toegevoegd. Ik heb zelf eerst maar enkel de tag aangepast naar

closed:amenity=atm

mocht de automaat toch weer open gaan.

In principe kan je de actuele automaten uit de website van ABN Amro halen, hier heb je denk ik wel expliciet toestemming van ze voor nodig.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/service-en-contact/pinautomaat-of-kantoor-zoeken.html

https://www.abnamro.nl/servicelocations/v2/?locationType=OFFICE,CASHPOINT&lat=52.3&lng=5.5&services=SFG

Hoe lang is “tijdelijk”? Het heeft sowieso geen zin om veranderingen die korter duren dan 3 maanden toe te voegen aan OSM. Tegen de tijd dat zulke mutaties overal door zijn gekomen is het al weer opgeheven. Veel apps en kaarten gebaseerd op OSM hebben een maandelijkse data-update-cyclus, en dan hangt het soms ook nog van de gebruikers af, die ook niet altijd elke maand updaten.

Deze laatste zin maakt het nogal onduidelijk, aangezien de rest lijkt te wijzen om een volledige sluiting van de automaten.

Staan de automaten de hele dag uit of alleen 's nachts? In het laatste geval lijkt me ‘closed:amenity=atm’ niet de goede tag, maar zou het met opening_times aangegeven moeten worden.

Als ze dat bericht 's nachts online hebben gezet klopt het natuurlijk wel. Ze hebben onmiddellijk de automaten gesloten.
En nu zijn de automaten overdag open en 's nachts dicht.
Dat betekent dat ze 's morgens geld er in doen en 's avonds het geld er weer uithalen.
Dat kan natuurlijk niet. Erg wazig.
Hier in Venlo is laatst de ABN-Amro-automaat ontploft. Ik liep er gisteren langs maar heb niet goed opgelet hoe de status is.

Volgens is een deel van de automaten (470 stuks) op gevaarlijke locaties “tijdelijk” buiten gebruik, en leeggehaald om plofkraken te voorkomen. Alle andere automaten van ABN AMRO worden 's nachts uitgezet, maar zijn overdag gewoon te gebruiken.