traffic_calming

is het niet mogelijk om meerdere tags van traffic_calming op een node te plaatsen?

JOSM weigerd dit.

Ik wil zowel Hump als choker op een node plaatsen omdat deze combinatie vaak voor komt.

Het is wel mogelijk om dit in JOSM te doen, alleen de meegeleverde preset vertikt dit.
Daarom intikken: traffic_calming=hump;choker
Het alternatief is om je eigen preset te maken met JOSM EasyPresets Plugin.
In JOSM open “preferences”, dan selecteer het vierde van boven (steker + wandcontactdoos) en zoek naar “pres(ets)” → installeren.
Daarmee kun je (na enig gepuzzel) uit de voeten.

Bedankt voor de tip, maar als ik dat doe, wordt er een vraagteken bij de note gevoegd in JOSM.
Kan ik dat dan negeren.

Dat vraagteken is bedoeld om je na te laten denken over de juistheid van die invoer.
In dit geval is dat een juiste invoer, en kun je dat negeren.

Ik vroeg mij af wat je bedoelde met het vraagteken.
Wat je met “note” bedoelde, een note is een key, wellicht bedoel je node.

Josm validatie gedraaid, daar geen melding, dat het verkeerd is.

Josm, daar kan je door derde gemaakte styles gebruiken.

Als je dit ziet, traffic_calming door een plaatje (.svg) gevisualiseerd, dan gebruik je een style, waar ik aan werk. Road Extended.

Als ik verder in zoom krijg ik dit, de legenda. Dan hoef je niet de node te selecteren, zodat je het in de taglijst ziet.

E staat voor niet opgenomen tag value in style, else (anders), alle else verzameld onder E ? icoon, daarbij staat het vraagteken voor of de value correct/incorrect is, kan dus ook een foute schrijfwijze zijn of ook dubbele tag value’s.

Het is aan jouw om te bepalen of een value combinatie goed is.

Dit is een bewuste keuze, zodat je ook een hint krijgt dat andere value’s gebruikt zijn, die je kan controleren.
En niet onbewust een getagte node verschuift.

Op een gegeven moment kunnen we ook veel gebruikte dubbele tags visualiseren, hou mij tot nu toe alleen met single value’s bezig.