Rendering wandelknooppuntnetwerken op Waymarked trails aanpassen?

Op waymarkedtrails zijn de wandelknooppuntnetwerken zo overheersend dat je op veel plekken de kaart niet eens meer ziet. Dat komt doordat het afgesteld is op rwn=regionale route, en voor gewone wandelroutes is de schaal daarvan veel groter.

Waymarkedtrails kan landspecifieke rendering toepassen, doet dat ook voor een aantal landen, maar voor Nederland wordt dat nog net gedaan.

Mijn idee is dat de wandelknooppuntnetwerken bij een hogere zoom pas getoond worden. Namelijk tegelijk met de lwn-routes: op zoomlevel 12. (De knooppuntnummers zie je nu pas bij 13, dat lijkt mij prima.)

Dan zijn sommige gebieden nog steeds enorm vol op het beeld, maar dat komt vooral doordat die het symbool in alle knooppunttrajektjes hebben staan. Dat is iets wat we in de osm-dat zelf in de hand hebben. Of ik zou kunnen vragen om de symbolen ook pas op zoomlevel 13 te tonen, net als bij de lwn-routes.

Dit is iets wat heel snel kan zonder dat we iets in OSM doen. Het verbetert de weergave enorm, puur in Nederland dus de rest van de wereld heeft er geen last van.

Wat denken jullie hiervan?

In dit geval ga ik uit van Wie zwijgt stemt in! De precieze rendering is ook eigenlijk onze zorg niet, aan de andere kant het is best prettig om te weten hoe het er uitziet voor de kaartgebruiker, en hier zitten de kenners.

Ik zal Waymarkedtrails melden dat er geen bezwaren zijn.

Dit lijkt me een goed idee. Op zoomlevel 9 zijn de knooppuntenroutes nu een soort van nutteloze craquelé-achtergrond en op zoomlevel 10 zijn ze gestippeld op locaties waar ze over nwn-routes lopen, waardoor de nwn-routes wegvallen.