Wandelnetwerk Noord-Holland

Hoi,

Ik ben compleet nieuw in het mappen van wandelnetwerken (ik ben meer van het OV ;)) maar hier in de buurt verschijnen ineens allerlei paaltjes van het Wandelnetwerk Noord-Holland, dat (kennelijk) wordt beheerd door Recreatie Noord-Holland.

Het betreft hier een knooppuntennetwerk, maar er lopen ook allerlei gekleurde routes over het netwerk. Op bijvoorbeeld knooppunt 48 staat een paaltje met daarop pijltjes voor de rode route (naar 45/53) gele route (geen punten aangegeven) en zwarte route (naar 47, op de andere kant zal naar 45 staan), een GR (rood-witte rechthoek) en een GR-met-pijltje (rood-witte rechthoek, aan een kant tot pijl gevormd). (Dat zullen wel het Trekvogelpad en Floris V-pad zijn)
Die gekleurde wandelroutes kan ik op de kaart wel vinden, maar alleen via de omweg Startpunten → Regio → Startpunt en dan de startputten kiezen.

Ik zie het meeste nog niet op waymarkedtrails (dat put uit OSM, toch?) maar rond Hoorn heeft al iemand een poging gewaagd.
Op de beginpunten van de routes (bijv Startpunt Diemerbos) is geen informatie “in het veld” te zien, bijv geen informatiepaneel. Maar misschien komt dat nog, de wandelpaaltjes zijn vrij recent.

Mijn vragen:
a) Heeft er al iemand contact opgenomen met Recreatie Noord-Holland voor het overnemen van deze routes?
b) is het hele netwerk nou een lwn of rwn (of nwn?)
c) Heeft het zin om zelf allerlei losse nodes in te gaan tekenen, als ik niet alle “connecties” rond die nodes weet?
d) Als ik zelf een “stukje” gele route tegenkom, maar geen zin heb om de hele route te gaan lopen, heeft het dan zin dat in te tekenen?

Overigens zijn een deel van de wandelingen (op dit moment) niet te doen zonder app, omdat er op heel wat kruispunten paaltjes missen. Maar misschien komt dat nog.

De opbouw van Noord Holland lijkt deels op die van Overijssel en Achterhoek. Gekleurde routes met keuzepunten. Alleen anders is dat er op diverse keuzepunten wel een verwijzing is naar het volgende keuzepunt.