boze lezer

Goede dag.

Ik maak fietsroutes en kom geregeld fouten in de route tegen, wat betreft OFM en de werkelijkheid van knooppunten.

Ik heb een paar maal geprobeerd om die verandering door te geven maar dat ging erg verkeerd.

Ik snap niet hoe dat moet, kaarten veranderen.
Na vijf keer geef ik de moed maar op, vooral na zeer onvriendelijke tegenberichten bijvoorbeeld van ene Dick van den hoven. Die antwoorden :

Deze changeset reverted. Op deze manier editten brengt ernstige schade toe aan OSM en is bovendien een vorm van chantage. Door vernielingen aan te richten wordt afgedwongen dat een mapper niet zelf meer kan bepalen waar en wanneer hij zijn inzet besteed. Dit vind ik zeer zeer zeer kwalijk.
Met name voor het fietsknooppuntnetwerk is de mankracht zeer beperkt en op deze manier dwingen vind ik absoluut onaanvaardbaar.
In een later stadium ga ik kijken of knooppunt 3 nog bestaat of niet.,
Vriendelijke groeten
Dick van den Hoven

Als je al niks van mappen snapt en je krijg bovenstaand bericht, dan denk je, @@@@@.
ik wou iets anders schrijven,maar houd mijn zelf in.

Als het zo vaak fout gaat, wordt het dan geen tijd om de persoon via mail te benaderen, in plaats van telkens weer op de kaart en de eventueel mogelijkheden te wijzen. Er zijn nu eenmaal mensen die graag willen helpen, maar van mappen geen kaas gegeten.

Van de antwoorden die ik heb mogen ontvangen, o.a. van ene eggie, zakt mijn broek af. telkens het zelfde, terwijl blijkt dat ik dat niet begrijp.

Ik vind het op dit moment een zooitje,want als je het niet begrijpt,dan laten we ze zwemmen

voorlopig doe ik maar helemaal niets.

Ik laat de boel de boel, en wacht op bericht.

Laat ik eens met het positiefste beginnen: Ga gewoon door met mappen en laat je niet tegenhouden.

Het probleem van het bericht van Dick is dat hij heel goed is het onderhouden van fouten in fietsnetwerken en ook wandelnetwerken. Dus als je dan per ongeluk iets sloopt is hij er niet erg blij mee. Maar ik moet zeggen dat je als je in OSM iets raakt idd heel snel zo’n relatie sloopt, en in principe komt dat door de structuur van OSM.

Ik kon eerst ook geen relaties aanbrengen, maar weet nu wel het moet vanwege een wandelnetwerk. En daar dachten anderen weer dat ze het beter wisten.

Aub hier niet verder op reageren.
Ik mail de betreffende persoon wel, al vaker mail contact gehad.

Mijn advies was om niet met routerelaties te beginnen. Dit heb ik ook via PB laten weten. Natuurlijk zijn alle soorten bijdragen welkom, maar een fietsrouterelatie is zoals Johan ook noemt andere koek.
Wel heb ik geadviseerd om markers te plaatsen zodat ervaren mappers het kunnen oppikken.
Als voorbeeld heb ik een “opmerking” op de kaart gezet en deze is ook door een ervaren mapper opgepakt.
Ik ben me er niet bewust van dat ik iemand “zijn broek heb doen afzakken”.
Dit zijn mijn adviezen op de changesets. http://resultmaps.neis-one.org/osm-discussion-comments?uid=9423890

Dat iets voor elkaar krijgen dat zo simpel lijkt maar in feite extreem moeilijk is frustreert kan ik wel begrijpen.

Eggie

edit… en don’t shoot the messenger :slight_smile:

Ik ben voor test met een hele korte wandelroute begonnen. Binnen 100 m had ik een stuk of wat waarschuwingen te pakken… verkeerde editor, verkeerd aangeslote, niet geknipt, raar paadje ingetekend… gelukkkig toen nog niks met buslijnen, rotondes, forward en backward roles, knooppunten etc te maken gehad, anders was ik waarsschijnlijk afgehaakt wegens een storm van terechte maar niet altijd even begripvol geformuleerde kritiek.

Maar ik wou het graag leren, dat scheelt enorm. Pas later werd ik zelf zo ongelofelijk eigenwijs en wist ik ineens alles beter…

… maar je broek is niet afgezakt… en je hebt gelukkig volgehouden. :slight_smile: