OpenStreetMap Forum

The Free Wiki World Map

You are not logged in.

#1 2019-02-09 15:03:21

Ninjoh
Member
Registered: 2018-09-20

Korte landmeetkundige/geodetische vraag over BAG import

Ik heb gewoon een simpele vraag, dus ik houd het kort:

Gebruiken wij bij de BAG import RDNAPTRANS (RD naar ETRS89 naar WGS84 inclusief RDNAPTRANS correctiegrid)  of de benaderingsmethode zonder RDNAPTRANS correctiegrid? Iemand die dit kan beantwoorden heeft ook voldoende kennis om te begrijpen wat ik bedoel tongue

#2 2019-02-09 15:06:32

dvdhoven
Member
From: Deventer Colmschate
Registered: 2015-03-09

Re: Korte landmeetkundige/geodetische vraag over BAG import

Stuur even een PB aan Gertjan Idema. Die heeft de plugin gebouwd en onderhoud hem ook.

Dick van den Hoven

#3 2019-02-09 15:06:49

Martin Borsje
Moderator
From: Puth
Registered: 2011-10-22

Ik heb er geen verstand van, maar: https://zakelijk.kadaster.nl/transforma … oordinaten

#4 2019-02-10 13:50:16

Gertjan Idema
Member
Registered: 2010-09-04

De BAG plugin gebruikt de benaderingsmethode zonder RDNAPTRANS correctiegrid.
Bij het begin van de plug-in heb ik wel naar RDNAPTRANS gekeken, maar voor zover ik mij kan herinneren heb ik toen geen open-source implementatie van RDNAPTRANS kunnen vinden.

#5 2019-02-10 14:55:19

Cavit
Member
Registered: 2013-11-27

Ook wordt de transformatie van ETRS89 naar WGS84 overgeslagen, omdat die door de continentverschuiving steeds verandert (nu zo'n 73 cm). Bij het toevoegen van de RD-projectie aan JOSM heb ik trouwens dezelfde benadering gebruikt.

Zie ook https://forum.openstreetmap.org/viewtop … 00#p561400 en https://forum.openstreetmap.org/viewtop … 01#p561601

#6 2019-02-10 16:13:00

Willem1
Member
From: Limburg
Registered: 2008-11-29

Ik weet erg weinig van landmeetkunde, maar betekent dat dan dat de BAG-gegevens in OSM 73 cm verschoven zijn ten opzichte van de werkelijkheid? Is dat geen probleem voor doeleinden waar precisie van belang is?

#7 2019-02-10 16:17:10

Ninjoh
Member